Сторінки

вівторок, 3 вересня 2013 р.

Методичне об’єднання вчителів природничо – математичного циклу

 Керівником методичного обєднання вчителів природничо – математичного циклу є вчитель хімії Піскор Н. З.

До складу  методичного обєднання входять:
1.    Кость О. М.
2.    Сеник Л. П.
3.    Гринишин М. П.
4.    Сівінська О. З.
5.    Дишкант Л. П.
6.    Демянів О. Я.
7.    Піскор Н. З.
8.    Титаренко А. В.
9.    Яремій М. Я.

Проблема методичного обєднання:
       «Організація змісту уроків природничо – математичного циклу на практичне застосування теоретичних знань і вмінь для життя та діяльності в реальному суспільстві.»





Девіз методичного обєднання:
          «Розум – це не посудина, яку треба наповнювати,
 а вогонь, який треба запалити..»
                                      Плутарх

Кредо методичного обєднання:
«Учися, дитино, бо світ цей не батько –
Широкий, розлогий, мов поле в степу.
Знайти в нім дорогу тому лиш під силу,
Хто вчився науці, навчився життю…»

Мета методичного обєднання:
активізувати творчий потенціал кожного вчителя методобєднання. Надавати допомогу вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності.


Завдання методичного обєднання:
1.    Забезпечити професійне, культурне і творче зростання педагогів.
2.    Забезпечити своєчасне вивчення нормативних документів, використання нормативних вимог до навчання і виховання учнів.
3.    Вивчати і впроваджувати в практику сучасні технології навчання, застосовувати інноваційні форми і методи проведення уроку.
4.    Проводити огляди кабінетів, конкурси педагогічної майстерності серед педагогів методичного обєднання.
5.    Взаємодопомога вчителів в організації самоосвіти.


Напрямки дослідження методичного обєднання:
1.    Впровадження нових технологій в процесі викладання предметів.
2.    Активні форми організації навчально – пізнавальної діяльності учнів.
3.    Нестандартні форми роботи на уроках.
4.    Створення методично – дидактичної бази.
5.    Прогнозований результат діяльності учнів:
а) підвищення якості знань;
б) використання інформаційно – комунікативних технологій;
в) вміння презентувати свої знання і вміння;
г) навчання впродовж усього життя.
     6. Формування ключових компетентностей.
     7. Розвиток креативної особистості.


     Проблемні теми методичного обєднання:
1.    Підвищення ефективності уроку методом колективної, групової та індивідуальної діяльності на уроці.
2.    Розвиток самореалізації та само активності учнів через пошукову діяльність.
3.    Екологічне виховання на уроках.
4.    Впровадження сучасних педагогічних технологій в практику роботи.
Навчання учнів природничо – математичного циклу відбувається на основі планомірного і поступового розвитку основних теорій, засвоєння провідних ідей, наукових понять, теоретичних фактів, які становлять основу для практичної підготовки, формування їх наукового світогляду.
Науковий світогляд необхідний для забезпечення свідомого розв’язання проблем, що постають перед конкретним індивідуумом, його оточенням і людством в цілому.
Робота шкільного методичного обєднання вчителів природничо – математичного циклу спрямована на подальше вдосконалення  педагогічної майстерності вчителів, їхнього науково – теоретичного рівня.
Розглядалось питання вдосконалення методів проведення уроків, впровадження різних форм навчання, однією з яких є нестандартні уроки. Такі уроки активізують діяльність учнів, зацікавлюють їх, розвивають здібності і нахили, самостійність у діях і мисленні, сприяють розвитку творчості, виявленню індивідуальних особливостей учнів.
Тому, основними напрямками роботи є:
-         забезпечити можливість для досягнення Державного стандарту середньої загальної освіти всіма учнями;
-         застосовувати нові освітні технології з метою підвищення результативності навчального процесу;
-         вивчати і впроваджувати в практику роботи елементи передового педагогічного досвіду;
-         покращити роботу з обдарованими дітьми згідно з «Концепцією Державної програми роботи з обдарованою молоддю»;
-         проводити предметні тижні;
-         вивчати педагогічну спадщину видатних педагогів минулого і сучасного;
-         поповнювати кабінети посібниками, тематичними розробками;
-         пошук оптимальних шляхів підвищення ефективності уроку.



 Графік і тематика засідань методичного об’єднання

І засідання

Тема: “Організація роботи ШМО у 2013-2014 н.р.”
Форма проведення: круглий стіл
Зміст роботи
Дата проведення
Відповідальний
Примітки


1.



2.
“Готуємось до навчального року”
Аналіз навчально-виховної роботи за навчальний рік та обговорення плану роботи на наступний рік.
Про викладання предметів  природничо-математичного циклу в новому навчальному році. Методичні рекомендації


вересень


Кость О. М.


Сеник Л. П.


3.


4.
“Плануємо...”
Про організацію і проведення шкільних предметних олімпіад.
Визначення напрямків роботи з обдарованими дітьми.


жовтень – листопад

Сеник Л. П.


Члени МО


5.

“Методичний банк”

Огляд новин методичної літератури.

постійно

Члени МО


 











ІІ засідання

Тема: “Підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти”
Форма проведення: круглий стіл
№ п/п
Зміст роботи
Дата проведення
Відповідальни
Примітки

1.

Цікаво знати”

Дослідницька робота учнів на уроках біології та хімії.
 листопад –    грудень
Піскор Н. З.
Дем’янів О. Я.


2.
Одна мить з уроку”
Використання ігрових моментів під час вивчення математики в 5-6 класах

грудень
 Сеник Л. П.,
Дишкант Л. П.



ПРОПОЗИЦІЇ:























ІІІ засідання

Тема: “Розвиток індивідуальних та творчих здібностей учнів в процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу”


Форма проведення: семінар-практикум

№ п/п

Зміст  роботи

Дата проведення

Відповідальний

Примітки



1.
“Методичні орієнтири”
Організація роботи з вивчення інформатики в  5 класі.
січень - лютий
Сівінська О. З.



2.
“Професійна майстерність”
Індивідуальна робота учнів на уроках фізики.
березень
 Гринишин М.П.



3.
“Презентую урок”
Аналіз уроку з природознавства
березень
Яремій М. П.



4.
“Методичний банк”
Огляд новинок методичної літератури
постійно

  Члени МО


















ПРОПОЗИЦІЇ:
 


















ІV  засідання

Тема: “Місце предметів природничо-математичного циклу в системі шкільної освіти”

Форма проведення: методичний діалог

№ п/п

Зміст роботи


Дата проведення

Відповідальний

Примітки



1.

“Методичний путівник”

Роль предметів природичо-математичного циклу в становленні особистості учня.

квітень

 

Піскор Н. З.

 



2.

“Запрошуємо до розмови”

Проблеми самоосвіти вчителів.

квітень

 

Кость О. М.

 



3.

“Методичні орієнтири”

Підготовка до ДПА та ЗНО.

квітень-травень

 

Сеник Л. П.

 



ПРОПОЗИЦІЇ:

 


















 

 


Вивчення рівня вихованості, знань, умінь і навичок учнів
№ п/п
Зміст роботи
Дата виконання
Хто виконує
1.
Залучати учнів до участі в шкільних та районних олімпіадах.
В час проведення
Члени МО
2.
Здійснювати контроль, дотримуючись дидактичних принципів: систематичність, всебічність, індивідуалізація.
Грудень
Члени МО
3.
Проводити індивідуальні заняття з обдарованими та слабовстигаючими учнями.
Протягом року
Члени МО
4.
Залучати учнів до проведення тижня хімії
 жовтень
Члени МО
5.
Брати участь у районному етапі  конкурсів “Кенгуру”, «Колосок».
Протягом року
Члени МО
6.
Застосовувати різні види контролю: поточний, періодичний, тематичний, самоконтроль, підсумковий.
Протягом року
Члени МО
7.
Виконувати різні форми перевірки навчальної діяльно-пізнавальної діяльності учнів; індивідуальну, групову, в парах, фронтальну.
Протягом року
Члени МО
8.
Провести інтелектуальну гру “Найкращий знавець природознавства”.
Протягом року
Члени МО
9.
Провести ДПА у 9-ому і 11-ому класах.
Червень
Члени МО
10.
Провести контрольні зрізи знань з предметів  в 5-11 класах
Грудень; Травень
 Члени МО






 Організація позакласної роботи
№ п/п
Зміст роботи
Дата виконання
Хто виконує
1.
Провести тиждень хімії
 Жовтень
 Піскор Н. З.
2.
Брейн-ринг “У світі цікавої математики”.
Листопад
 Сеник Л. П.
3.
Проводити математичний гурток “Стопами Архімеда”.
Згідно  плану
 Сеник Л. П.
4.
Провести шкільну олімпіаду з предметів.
Жовтень
 Вчителі- предметники
5.
Взяти участь у районних олімпіадах з предметів
Листопад
Вчителі- предметники
6.
 Екскурсії
 Протягом року
Вчителі- предметники



Робота з обдарованими та слабовстигаючими учнями
                                                                                                                    
№ п/п
Зміст роботи
Дата виконання
Хто виконує
1.
Розробити індивідуальний план роботи з обдарованими дітьми.
Вересень
 Вчителі- предметники
2.
Проводити індивідуальні заняття з слабовстигаючими учнями.
Протягом року
 Вчителі- предметники
3.
Залучити дітей до участі у проведенні предметних тижнів.
Грудень
Члени МО
4.
Провести інтелектуальну гру “Найрозумніший”.
Лютий
 Гринишин М.П.
5.
Залучити учнів до участі в шкільних та районних олімпіадах.
Жовтень Листопад
 Вчителі- предметники
6.
Участь у Всеукраїнському конкурсі “Кенгуру”,«Колосок».
Березень
Дишкант Л.П. 
 Піскор Н. З.

7.
Залучати обдарованих дітей до роботи в гуртках.
Протягом року
 Вчителі- предметники
8.
Залучати обдарованих дітей до конкурсу “Комп’ютерної грамотності”
Протягом року
 Сівінська О. З.


Немає коментарів:

Дописати коментар