№ з\п
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Дата
проведення
|
Примітка
|
Вступ (3 год)
|
1\1
|
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення в навколишньому світі.
Короткі відомості з історії хімії.
Демонстрація
1. Взаємодія
харчової соди з оцтом.
2. Зміна
забарвлення індикаторів у різних середовищах
|
|
|
|
Навчальний проект
«Хімічні знання в різні епохи
|
|
|
2\2
|
Правила
поведінки учнів в хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету
хімії та лабораторним посудом.
|
|
|
3\3
|
«Інструктаж з БЖД»
Практична робота
№1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми
поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами.
Будова полум'я.
|
|
|
|
|
|
|
Початкові хімічні
поняття (21 +1 год )
|
4\1
|
Фізичні тіла.
Матеріали. Речовини.
|
|
|
5\2
|
Молекули.
Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.
|
|
|
6\3
|
Фiзичні
властивості речовин.
Лабораторні дослід
1. Ознайомлення
з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.
|
|
|
7\4
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення
сумішей.
|
|
|
8\5
|
«Інструктаж з БЖД»
Практична робота №2
Розділення неоднорідної суміші.
|
|
|
9\6
|
Атом, його
склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи.
|
|
|
10\7
|
Ознайомлення з
періодичною системою хімічних
елементів Д.І. Менделєєва.
Демонстрація
3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
|
|
|
11\8
|
Маса атома.
Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
|
|
12\9
|
Хімічні формули
речовин.
|
|
|
13\10
|
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин.
Лабораторні дослід
2. Ознайомлення зі зразками
простих і складних речовин.
|
|
|
14\11
|
Метали й
неметали. Металічні та неметалічні елементи.
Демонстрація
4. Зразки металів і
неметалів.
|
|
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
|
|
15\12
|
Валентність
хімічних елементів. Складання
формул бінарних сполук за валентністю елементів.
|
|
|
16\13
|
Визначення
валентності елементів за формулами бінарних сполук.
|
|
|
17\14
|
Вправи на
складання формул бінарних
сполук за валентністю
елементів та визначення
валентності елементів за формулами бінарних сполук.
|
|
|
18\15
|
Відносна молекулярна маса, її
обчислення за хімічною формулою.
|
|
|
19\16
|
Масова частка елемента в складній речовині.
|
|
|
20\17
|
Розвязування розрахункових
задач:
обчислення відносної молекулярної маси
речовини за її формулою та обчислення
масової частки елемента в складній речовині.
|
|
|
21\18
|
Контрольна робота №1
|
|
|
22\19
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні
реакції та явища, що їх супроводжують.
Демонстрації:
5-9. Хімічні реакції, що
супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою
запаху, тепловим ефектом
|
|
|
|
Навчальні проекти
1.
Хімічні явища в природному довкіллі
2.
Хімічні явища в побуті
3.
Хімічні явища…….
4.
Використання хімічних явищ у художній
творчості й народних ремеслах
5.
Речовини і хімічні явища в літературних
творах і народній творчості
|
|
|
23\20
|
Хімічні
властивості речовин.
Лабораторний
дослід
3. Дослідження фізичних
і хімічних явищ.
|
|
Домашній експеримент:
1.
Взаємодія харчової соди з
соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
24\21
|
«Інструктаж з БЖД»
Практична
робота №3
Дослідження фізичних і хімічних явищ.
|
|
|
25\22
|
Узагальнення та
систематизація знань
та захист проектів
|
|
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
|
|
|
Тема 2. Кисень (13+2)
|
|
|
26\1
|
Повітря, його склад.
|
|
|
|
Навчальні проекти
6.
Проблема забруднення
повітря та шляхи розв’язання її.
7.
Дослідження зміни
концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять.
|
|
|
27\2
|
Закон
збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції.
Демонстрація
10. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.
|
|
|
28\3
|
Хімічні
рівняння.
|
|
|
29\4
|
Хімічні
рівняння.
|
|
|
30\5
|
Оксиген. Поширеність Оксигену
в природі. Кисень, склад
його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
|
|
|
31\6
|
Добування кисню
в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор.
Демонстрація
11. Добування
кисню з гідроген пероксиду.
|
|
|
32\7
|
Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
Демонстрація
12. Збирання кисню
витісненням повітря та витісненням води.
13. Доведення
наявності кисню.
|
|
|
33\8
|
Хімічні
властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка,
магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.
Демонстрація
14. Спалювання
простих речовин.
|
|
|
34\9
|
Поняття про оксиди, окиснення
(горіння, повільне окиснення, дихання).
|
|
|
35\10
|
Взаємодія кисню зі складними
речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).
Демонстрація
14. Спалювання складних
речовин.
|
|
|
36\11
|
Практична робота №4
Добування кисню з гідроген пероксиду,
збирання, доведення його наявності
|
|
|
37\12
|
Умови виникнення
та припинення горіння.
Маркування небезпечних
речовин.
Демонстрація:
15. Маркування небезпечних речовин.
|
|
|
38\13
|
Колообіг
Оксигену в природі. Озон.
|
|
|
39\14
|
Проблема
чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.
Захист проектів
|
|
|
40\15
|
Узагальнення та
систематизація знань
|
|
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
|
|
|
Тема 3. Вода (10 год +1 год)
|
|
|
41\1
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода
– розчинник.
|
|
|
|
Навчальні проекти
8.
Проблема збереження
чистоти водойм.
9.
Дослідження якості води
з різних джерел.
10. Дослідження фізичних та хімічних властивостей води.
11. Способи очищення води в побуті.
|
|
|
42\2
|
Розчин і його компоненти:
розчинник, розчинена речовина.
|
|
|
43\3
|
Кількісний склад розчину.
Масова частка розчиненої речовини.
|
|
|
44\4
|
Виготовлення розчину.
Демонстрація
16. Виготовлення
розчинів
Лабораторний дослід
4. Виготовлення водних розчинів
із заданими масовими частками розчинених речовин.
|
|
Домашній експеримент:
2. Виготовлення водного
розчину кухонної солі.
|
45\5
|
Розв’язування
розрахункових задач:
обчислення масової частки і маси розчиненої
речовини в розчині.
|
|
|
46\6
|
Взаємодія води
з оксидами.
|
|
|
47\7
|
Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори.
Лабораторний дослід
5. Випробування водних розчинів
кислот і лугів індикаторами.
Демонстрації:
17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої
речовини на індикатори.
18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного розчину добутої
речовини на індикатори.
|
|
|
48\8
|
Розв’язування розрахункових задач
|
|
|
49\9
|
Контрольна робота №2
|
|
|
50\10
|
Значення води і
водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.
|
|
|
51\11
|
Проблема чистої
води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях
та в домашніх умовах.
Захист проектів
|
|
Домашній експеримент:
3. Очищення води кип’ятінням і за
допомогою побутового фільтру
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
|
|
52
|
ЕКСКУРСІЯ
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар