Тернопільський обласний комунальний інститут
післядипломної педагогічної освіти
ПРОГРАМА
МІЙ ШЛЯХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ
на 2016 – 2021 р.р.
Тернопіль – 2016
1.
Науково-методична
проблема слухача.
2.
Мета і завдання
програми саморозвитку.
Мета: Всебічний розвиток особистості педагога для подальшого забезпечення
оптимальних умов для навчання та виховання учнів.
Завдання:
v Виявлення особистісного рівня професійної компетентності на підставі самодіагностики;
v раціональне планування самоосвітньої діяльності з урахуванням основних
напрямків розвитку освіти;
v досконала організація самоосвітньої
діяльності та участь у різноманітних формах методичної роботи;
v проведення моніторингу професійного зростання:
v узагальнення досвіду роботи за результатами роботи над самоосвітньою темою.
3.
Кредо (девіз)
педагога.
"Мені хочеться прорости квіткою в серцях
учнівської душі, посіявши там добре, розумне, вічне".
4.
Програма.
№ з/п
|
Зміст
діяльності
|
Термін виконання
|
Відмітка про
виконання
|
Модуль 1 .
Загальнометодологічна і теоретична підготовка (осмислення програмних положень
у галузі розбудови національної освіти, ознайомлення з інноваціями в освіті…)
|
|||
1.1.
|
Опрацювати
науково-методичні посібники
|
||
1.1.1
|
Козак С.І., Одосій
Л.І.,Стаднічук О.М., Платонов М.О., Кунтий О.І. Лабораторний курс загальної та
неорганічної хімії: Навчально-методичний посібник.
Львів: АСВ, 2014. – 234 с.
|
2016 - 2017
|
|
1.1.2
|
Методичні
вказівки для самостійної роботи учнів з органічної хімії “Біоорганічні
сполуки”. / Н.В. Бунякіна, Д.О. Стороженко, О.Г. Дрючко. – Полтава: ПолтНТУ,
2015. – 28 с.
|
2017- 2018
|
|
1.1.3
|
Н.І. Мальцева, Т.М. Обіженко. Вправи та
завдання з органічної хімії: Навчально-методичний посібник. – Х.: ХНУБА,
2013. – 82 с.
|
2018-2019
|
|
1.1.4
|
Навчання хімії в загальноосвітньому
навчальному закладі: методичний посібник для вчителів
Автори-укладачі
О.В. Харченко, В.Г. Лелеко ; за заг. ред. Л.Д. Покроєвої, С.Є. Вольянської. –
Харків : Харківська академія неперервної освіти, 2015. – 176 с.
|
2019-2021
|
|
1.2.
|
Опрацювати
статті у фаховій періодиці
|
||
1.2.1
|
Методи підвищення ефективності
навчання на уроках хімії. /Уклад.К.М.Задорожний.-Х.:Основа,2010.-106с.-(Бібліотека
журналу «Хімія»; Вип. 10(94))
|
2016-2017
|
|
1.2.2
|
Науменко Г.С., Загубинога О. О.
Дидактичні ігри на уроках хімії в курсі 12-річної школи.-Х.:Основа,2010.-188с.-(Бібліотека
журналу «Хімія»; Вип. 1(61))
|
2017-2018
|
|
1.2.3
|
Позакласні заходи з хімії. Випуск
7:Електронний посібник /Уклад.В.М.Шуліка.-Х.:Основа,2011.-94с.-(Бібліотека
журналу «Хімія»; Вип. 1(97))
|
2018-2019
|
|
1.2.4
|
Наровлянський О.Д.,
Наровлянська М.Д., Пустовойт В.О. Шкільний конкурс . –К .: Шкільний світ -
2009.
|
2019-2020
|
|
1.2.5
|
Зубалій М.Д. організація і
проведення тиждня хімії в старших класах загальноосвітньої школи //
Формування здорового способу життя студентської та учнівської молоді засобами
освіти. Зб.наук.праць. – Кам’янець-подільский національний університет іиені
Івана Огієнка, - Кам’янець-Подільски, 2013. – Вип. 3 – 228 с - .91-94.
|
2020-2021
|
|
1.2.6
|
Васецька, Людмила Володимирівна. Вибрані
теми зі шкільного курсу неорганічної хімії / Л. В. Васецька. – Харків :
Основа, 2013. – 126 с. – (Б-ка журн. "Хімія" ; вип. 2 (122))
|
2019-2021
|
|
1.3.
|
Опрацювати
інтернет-ресурси
|
||
1.3.1
|
http://mon.gov.ua/
|
міжкурсовий період
|
|
1.3.2
|
http://osvita.ua/
|
міжкурсовий період
|
|
1.3.3
|
http://osvitanet.com.ua
|
міжкурсовий період
|
|
1.3.4
|
http://www.xumuk.ru
|
міжкурсовий період
|
|
1.3.5
|
http://chemturnir.org.ua/index_u.htm
|
міжкурсовий період
|
|
Модуль
2. Фахово-функціональна підготовка.
|
|||
2.1
|
Вивчення
нормативних документів і нових навчальних програм (інваріантної і варіативної
складової)
|
||
2.1.1
|
Закони України «Про освіту»
Закони України «Про позашкільну освіту»
|
2016-2017
|
|
2.1.2
|
Укази
Президента України:
Національна
доктрина розвитку освіти від 17.04.2002 р., № 347/2002;
Національна
програма "Діти України" від 18.01.1996 р., № 63/96;
|
2016-2017
|
|
2.1.3
|
Постанови
Кабінету Міністрів України:
– «Про
затвердження Державної програми «Вчитель»» від 28.03.2002р. № 379;
«Про
затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про
позашкільний навчальний" заклад» від 06.05.2001 р. № 433;
«Про
внесення змін до Положення про позашкільний навчальний заклад» від 27.08.
2010 р., № 769;
|
2017-2018
|
|
2.1.4
|
Накази
Міністерства освіти та науки України:
«Про
затвердження Положення про порядок організації індивідуальної та групової
роботи в позашкільних навчальних закладах» від 11.08.2004р., № 651;
– «Про
затвердження Типових навчальних планів позашкільних навчальних закладів, які
перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України, на
2006/2007 навчальний рік» від 27.10.2006 р., № 731;
– «Про
затвердження Типових навчальних планів для організації навчально-виховного
процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і
науки України» від 22.07.2008 р., № 676;
– «Про
внесення змін до Положення про порядок організації індивідуальної та групової
роботи в позашкільних навчальних закладах» від 10.12.2008, № 1123;
– «Про
внесення змін до Положення про позашкільний навчальний заклад» № 769 від
27.08.2010 року;
«Про
визначення порядку присвоєння педагогічних звань педагогічним працівникам»
від 04.07.2005 р., № 396;
«Про затвердження Типового положення про
атестацію педагогічних працівників України» від 20.08.1993 р., № 310;
|
2018-2019
|
|
2.1.5.
|
Лист Міністерства освіти та науки
України:
«Про порядок проведення навчальних
екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів»
№ 1/9-97 від 07.03.2001 р.
«Щодо збереження мережі
позашкільних навчальних закладів» № 1/9-517 від 02.08.2010 р.
|
2019-2020
|
|
2.2.
|
Ознайомлення
з новими навчально-методичними комплексами (підручники, зошити, методичні
посібники для вчителя)
|
||
2.2.1
|
2016-2017
|
|
|
2.2.2
|
2017-2018
|
|
|
2.2.3
|
2018-2019
|
|
|
2.2.4
|
2019-2021
|
|
|
2.3.
|
Опанування методикою
використання засобів навчання
|
||
2.3.1
|
Опанувати методику використання мультимедійної дошки.
|
2016-2018
|
|
2.3.2
|
Опанувати методику використання мультимедійного проектора.
|
2016-2017
|
|
2.3.3
|
Опанувати методику використання комп’ютера.
|
2017-2018
|
|
|
Опанувати методику використання телекомунікаційних систем.
|
2018-2019
|
|
2.4.
|
Позаурочна
діяльність
|
||
2.4.1
|
Провести тиждень хімії.
|
міжкурсовий період
|
|
2.4.2
|
Участь в олімпіадах.
|
2016-2021
|
|
2.5.
|
Робота з
учнями (обдарованими та педагогічно занедбаними)
|
||
2.5.1
|
Участь в олімпіадах
|
2016-2021
|
|
2.5.2
|
Робота із невстигаючими учнями.
|
2016-2021
|
|
Модуль 3. Інноваційні технології в
навчально-виховному процесі
|
|||
3.1.
|
Ознайомитися
з технологіями
|
||
3.1.1
|
комп'ютеризоване
навчання;
|
2016-2017
|
|
3.1.2.
|
проектною технологією;
|
2017-2019
|
|
3.1.3.
|
інтерактивного
навчання;
|
2019-2021
|
|
3.2.
|
Апробувати на
уроках технології:
|
||
3.2.1
|
проектну технологію;
|
міжкурсовий період
|
|
3.2.2
|
комп'ютеризоване навчання.
|
міжкурсовий період
|
|
Модуль 4.
Загальнотехнічна (технологічна ) підготовка (використання ІКТ в
навчально-виховному процесі)
|
|||
4.1.
|
Створення
мультимедійних презентацій
|
||
4.1.1
|
Створити презентацію по техніці
безпеки в кабінеті хімії
|
2016-2017
|
|
4.1.2
|
Створити
презентацію
« Неорганічні речовини»
|
2017-2018
|
|
4.1.3
|
Створити презентацію «Кава: за і проти»
|
2018-2019
|
|
4.1.4
|
Створити презентацію «Облаштування кабінету хімії»
|
2019-2020
|
|
4.1.5
|
Створити презентацію «Харчування під час подорожі»
|
2020-2021
|
|
4.2.
|
Розробка
методичних і дидактичних матеріалів за допомогою текстового редактора
|
||
4.2.1
|
Розробити
дидактичні матеріали до уроків
|
2016-2021
|
|
4.2.2
|
Розробити
конспекти до занять
|
2016-2021
|
|
4.2.3
|
Розробити
тестові завдання
|
2016-2021
|
|
4.3.
|
Зібрати
добірку словників (в електронному варіанті),
опанувати методику їх використання на уроці
|
||
4.3.1
|
Тернопільський
енциклопедичний словник.
|
2016-2017
|
|
4.3.2
|
2017-2018
|
|
|
4.3.3
|
Словник термінів з хімії
|
2018-2019
|
|
4.3.4
|
Електронна енциклопедія з хімії
|
2020-2021
|
|
4.4.
|
Використання
Веб-технологій у навчальному процесі. Web-2.0
|
||
4.4.1
|
https://www.youtube.com/
|
2016-2021
|
|
4.4.2
|
Створити веб-сторінку на сайті школи.
|
2016-2021
|
|
4.4.3
|
ВікіПедія http://uk.wikipedia.org
|
2016-2021
|
|
4.4.5
|
Створення блогу
|
2016-2021
|
|
Модуль
5. Опанування технологіями
педагогічних вимірювань та оцінювання якості освіти
|
|||
5.1.
|
Розробка
діагностичного інструментарію (анкети, тестові завдання тощо)
|
||
5.1.1
|
Розробка анкети для визначення рівня зацікавленості учнів хімією.
|
2016-2017
|
|
5.1.2
|
Розробка тестів для виявлення в учнів навиків з хімії.
|
2017-2019
|
|
5.1.3
|
Розробка тестів для визначення рівня навченості учнів.
|
2019-2021
|
|
Модуль 6.
Участь у методичній роботі.
|
|||
6.1.
|
Робота над
індивідуальною науково-методичною проблемою
|
||
6.1.1
|
Створити презентацію «Видатні
постаті у хімії»
|
2016-2017
|
|
6.1.2
|
Створити фотоальбом
|
2016-2021
|
|
6.2.
|
Підготовка
виступу на методоб’єднанні ( педраді, семінарі)
|
||
6.2.1
|
Виступ на педраді: ознайомлення вчителів школи з проблемами викладання
предмету.
|
2016-2018
|
|
6.2.2
|
Виступ на методоб’єднанні про
роботу гуртка в міжкурсовий період.
|
2019-2021
|
|
6.3.
|
Участь у
конкурсах
|
||
6.3.1
|
Конкурс на кращий
навчально-методичний матеріал з
предмету.
|
міжкурсовий період
|
|
6.3.2
|
Участь у конкурсі «Вчитель
року».
|
міжкурсовий період
|
|
6.4.
|
Проведення
майстер-класів, тренінгів тощо
|
||
6.4.1
|
Майстер-клас з використання ІКТ на уроках
хімії.
|
2017-2018
|
|
6.4.2
|
Тренінг з предмету.
|
2019-2020
|
|
Модуль 7.
Формування здоров’язбережувальних компетентностей
|
|||
7.1
|
Організація та контроль за збереженням збалансованого харчування.
|
2016-2021
|
|
7.2
|
Контроль за виконанням санітарно-гігієнічних норм на робочому місці,
профілактика перевтоми.
|
2016-2021
|
|
7.3
|
Корекція порушень соматичного здоров'я з використанням комплексу
оздоровчих та медичних заходів.
|
2016-2021
|
|
7.4
|
Формування навичок ведення
здорового способу життя та профілактики шкідливих звичок.
|
2016-2021
|
|
Модуль 8.
Формування загальнокультурних особистісних компетентностей
|
|||
8.1
|
Застосовувати
засоби й технології інтеркультурної
взаємодії.
|
міжкурсовий період
|
|
8.2
|
Застосовувати навички мовлення та норми відповідної мовної культури,
інтерактивно використовувати рідну й іноземні мови, символіку та тексти.
|
міжкурсовий період
|
|
8.3
|
Застосовувати методи самовиховання,
орієнтовані на систему індивідуальних,
національних і загальнолюдських цінностей, для розроблення й реалізації стратегій і моделей
поведінки та кар’єри;
|
міжкурсовий період
|
|
8.4
|
Опановувати
моделі толерантної поведінки та стратегії конструктивної діяльності в умовах
культурних, мовних, релігійних відмінностей між народами, різноманітності
світу й людської цивілізації
|
міжкурсовий період
|
|
8.5
|
Аналізувати й
оцінювати найважливіші досягнення національної, європейської та світової
науки і культури, орієнтуватися в
культурному та духовному
контекстах сучасного українського суспільства.
|
міжкурсовий період
|
|
5.
Прогнозований результат.
Ø Ознайомитися з новими педагогічними технологіями
та поступово впроваджувати їх у свою педагогічну діяльність;
Ø поновити матеріально-технічну базу дидактичним
матеріалом, електронними атласами, словниками, мультимедійними презентаціями;
Ø удосконалити навики з використання технічних засобів
навчання на уроках хімії;
Ø опанувати методику використання
інтернет-сервісів, електронних словників та інших інтернет-ресурсів.
6.
Форма звіту.
Портфоліо вчителя хімії.
Немає коментарів:
Дописати коментар