МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.12.2012
№ 1423
Зареєстровано
в
Міністерстві юстиції України
03.01.2013 . за № 44/22576
Про затвердження Положення про
навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх
навчальних закладів
Відповідно до частини першої статті 12 Закону України
«Про освіту», частини першої статті 37 Закону України «Про загальну середню
освіту», підпункту 3 пункту 1 додатка 2 «Завдання і заходи з виконання
Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної
природничо-математичної освіти на період до 2015 року» до Державної цільової
соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти
на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від
13 квітня 2011 року № 561, Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх
навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України
від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9
вересня 2004 року за № 1121/9720, та з метою дотримання загальних та
спеціальних вимог до матеріально-технічного та науково-методичного оснащення
кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних
закладів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про навчальні кабінети
з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, що
додається.
2. Департаменту загальної середньої та
дошкільної освіти (Єресько О.В.) забезпечити подання цього наказу на державну
реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством
порядку.
3. Контроль за
виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Жебровського Б.М.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його
офіційного опублікування.
Тимчасово виконуючий
обов’язки Міністра
Є.М. Суліма
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту
від 14.12.2012 № 1423
Зареєстровано
в Міністерстві
юстиції України
03.01.2013 за № 44/22576
ПОЛОЖЕННЯ
про навчальні кабінети з
природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
І. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено
відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», Державного
стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 14 січня 2004 року № 24 (далі - Державний стандарт
базової і повної середньої освіти), підпункту 3 пункту 1 додатка 2 «Завдання і
заходи з виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості
шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року» до Державної цільової
соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти
на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від
13 квітня 2011 року № 561, Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх
навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України
від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9
вересня 2004 року за № 1121/9720.
1.2. Це Положення визначає
загальні та спеціальні вимоги до розташування, матеріально-технічного
обладнання та науково-методичного оснащення кабінетів з природничо-математичних
предметів (далі - кабінети з ПМП) і є обов'язковим для використання в
загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від типу та форми власності.
1.3. У цьому Положенні терміни
вживаються у таких значеннях:
-
засоби
навчання та обладнання - навчально-наочні посібники, технічні засоби навчання,
обладнання навчального, загального та спеціального призначення для
загальноосвітніх навчальних закладів;
- кабінет з ПМП - приміщення загальноосвітнього
навчального закладу, оснащене сучасними засобами навчання та шкільним
обладнанням, у якому проводиться навчально-виховна робота з учнями відповідно
до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, навчальних планів та
програм, а також науково-методична робота з природничо-математичних предметів:
кабінет (лабораторія) біології, кабінет географії, кабінет математики, кабінет
(лабораторія) фізики, кабінет (лабораторія) хімії.
ІІ. Мета, завдання та основні
принципи організації роботи
кабінетів з ПМП
2.1.
Кабінети з ПМП створюються у загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до
Державного стандарту базової і повної освіти. Площа приміщень на одного учня у
кабінетах з ПМП без використання персональних комп’ютерів повинна відповідати
вимогам Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання
загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу
ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного державного санітарного
лікаря України від 14 серпня 2001 року № 63 (далі - ДСанПіН 5.5.2.008-01), із
розрахунку:
Таблиця 1
Кабінет
|
Площа
на одного учня,
|
Примітка
|
Географії
|
2,4
м²
|
Один кабінет на 15 класів
|
Математики
|
2,4
м²
|
Один кабінет на 8 класів
|
Біології
|
2,8
м²
|
Один кабінет на 15 класів
|
Фізики
|
2,8
м²
|
Один кабінет на 8 класів
|
Хімії
|
2,8
м²
|
Один кабінет на 15 класів
|
Лаборантська (для кожного з
природничо-математичних кабінетів)
|
0,75
м²
|
Не менше 16 м²
|
2.2. Основною метою створення
кабінетів з ПМП є забезпечення оптимальних умов для організації
навчально-виховного процесу з природничо-математичних предметів та реалізації
завдань відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної
середньої освіти.
2.3.
Завданням функціонування кабінетів з ПМП є створення передумов для:
- організації навчально-виховної роботи з
біології, географії, математики, фізики, хімії;
- реалізації практично-дійової і творчої
складових змісту навчання;
- забезпечення в основній та старшій школі
поглибленого і профільного навчання;
- організації роботи предметних гуртків та
факультативів;
- проведення засідань предметних методичних
об'єднань;
- індивідуальної підготовки вчителів до занять
та підвищення їх кваліфікації.
2.4. Оснащення, обладнання,
реконструкція кабінетів з ПМП здійснюються відповідно до вимог:
-
ДСанПіН
5.5.2.008-01;
- Державних будівельних норм України ДБН
В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів», затверджених наказом
Державного комітету України у справах містобудування і архітектури від 27
червня 1996 року № 117 та введених у дію наказом від 6 серпня 1997 року № 136 з
1 січня 1998 року (далі - ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних
закладів»);
- Правил пожежної безпеки для закладів, установ
і організацій системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти
України, Головного управління Державної пожежної охорони МВС України від 30
вересня 1998 року № 348/70, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17
грудня 1998 року за № 800/3240 (далі - Правила пожежної безпеки);
- Правил безпечної експлуатації електроустановок
споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці
Міністерства праці та соціальної політики України від 9 січня 1998 року № 4,
зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10 лютого 1998 року за № 93/2533
(далі - Правила безпечної експлуатації електроустановок);
- Положення про організацію роботи з охорони
праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 1 серпня 2001
року № 563, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 листопада 2001
року за № 969/6160 (далі - Положення про організацію роботи з охорони праці);
- Правил безпеки під час проведення навчання з
біології в загальноосвітніх навчальних закладах, затверджених наказом
Міністерства освіти і науки України від 15 листопада 2010 року № 1085,
зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 3 грудня 2010 року за №
1215/18510 (далі - Правила безпеки під час проведення навчання з біології);
- Правил безпеки під час проведення навчально-виховного
процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії загальноосвітніх навчальних
закладів, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від
16 липня 2012 року № 992, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 3 серпня
2012 року за № 1332/21644 (далі - Правила безпеки під час проведення
навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії);
- Правил безпеки під час навчання в кабінетах
інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затверджених
наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 16 березня
2004 року № 81, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17 травня 2004
року за № 620/9219.
2.5. Відповідно до Положення про
організацію роботи з охорони праці створена районним (міським) органом освіти
комісія визначає готовність загальноосвітнього навчального закладу до
навчального року.
2.6. На кожний кабінет з ПМП
складається паспорт кабінету (додаток 1).
ІІІ. Типи та розташування
кабінетів з ПМП
3.1. Створення кабінетів з ПМП
визначається предметною специфікою, розміщенням приміщення та оснащенням
засобами навчання та шкільним обладнанням.
3.2. У загальноосвітніх
навчальних закладах із малою наповнюваністю класів допускається використання
навчальних кабінетів комбінованого типу (з двох предметів) за вимогами до
упорядкування та удосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування
цих кабінетів.
3.3. У загальноосвітніх
навчальних закладах можуть створюватись такі типи навчальних кабінетів з природничо-математичних
предметів:
- кабінети з окремих предметів (кабінет
біології, кабінет географії, кабінет математики, кабінет фізики, кабінет
хімії);
- комбіновані кабінети з набором
навчально-методичної інформації та матеріально-технічного забезпечення для
декількох предметів (хімія - біологія, математика - креслення, фізика -
астрономія тощо).
3.4. Кабінети з ПМП створюються
з лаборантськими, що прилягають до цих кабінетів. Лаборантські повинні мати
вихід до кабінету, а ті, що створюються при кабінетах фізики, хімії, біології,
- додатково окремий вихід у коридор.
3.5. Для дотримання безпеки
учнів під час перерв розміщення кабінетів (якщо у загальноосвітньому
навчальному закладі існує кабінетна система) на поверхах здійснюється шляхом
поєднання на одному поверсі (в одному блоці або секції закладу) кабінетів для
5-9-х класів, на іншому (в іншому блоці або секції) - для 10-11-х класів.
3.6. Розташування кабінетів може
змінюватись відповідно до зміни спеціалізації загальноосвітнього навчального
закладу, співвідношення класів та кількості учнів у них чи з інших причин.
3.7. Перебувати учням у
приміщеннях кабінетів фізики, хімії, біології дозволяється тільки у присутності
вчителя або лаборанта.
IV. Матеріально-технічне
забезпечення кабінетів з ПМП
4.1. Комплектація кабінетів з ПМП
4.1.1. Комплектація кабінетів з
ПМП обладнанням здійснюється відповідно до вимог цього Положення.
4.1.2. До матеріально-технічного
забезпечення навчальних кабінетів з ПМП належать шкільні меблі, обладнання та
устаткування, а також засоби, що забезпечують безпеку життєдіяльності.
4.2. Шкільні меблі
4.2.1. Шкільні меблі у кабінетах
з ПМП повинні відповідати санітарно-гігієнічним правилам та нормам (ДСанПіН
5.5.2.008-01), а їх розміщення здійснюється відповідно до вимог ДБН В.2.2-3-97
«Будинки та споруди навчальних закладів».
4.2.2. Шкільні меблі мають шість
розмірів за ростовими групами та маркуванням їх у вигляді ліній відповідного
кольору:
Таблиця 2
Зріст учнів
|
Маркування (колір лінії)
|
Група меблів
|
До 115 см
|
Оранжевий
|
1
|
115-130 см
|
Фіолетовий
|
2
|
130-145 см
|
Жовтий
|
3
|
145-160 см
|
Червоний
|
4
|
160-175 см
|
Зелений
|
5
|
Понад 175 см
|
Блакитний
|
6
|
4.2.3. У кабінетах хімії, фізики
та біології встановлюються спеціальні двомісні лабораторні столи трьох розмірів
за 4-, 5-, 6-ростовими групами, прикріплені до підлоги, у кабінетах математики
та географії - шкільні меблі: парти, одно- або двомісні учнівські столи та
учнівські стільці.
4.2.4. Парти (учнівські столи)
повинні бути тільки стандартні, при цьому стіл і стілець мають бути однієї
групи. Необхідно передбачити наявність меблів двох-трьох розмірів з перевагою
одного з них або трансформативних столів зі зміною висоти згідно з
антропометричними даними школярів. Для визначення учням необхідного розміру
меблів у кабінеті повинна бути нанесена кольорова мірна вертикальна лінійка.
4.2.5. Робочі місця вчителів
фізики, хімії, біології монтуються на підвищенні, обладнуються демонстраційним
столом (у кабінетах хімії та біології з препараторською частиною висотою 75
см). Тумби стола оснащують спеціальними пристроями (шухлядами) для зберігання
інструментів, хімічного посуду, мікропрепаратів і приладів, що використовуються
для проведення дослідів. До демонстраційної частини стола (висота 90 см)
підводять електричний струм, воду і каналізацію. Робочі площі столів повинні
бути покриті спеціальними матеріалами, стійкими до механічних та термічних
пошкоджень, хімічних реактивів. У кабінеті хімії та біології робоче місце
вчителя доцільно обладнати витяжною шафою з вільним доступом до неї.
4.2.6. Кабінет хімії
обладнується демонстраційним столом з витяжною шафою, додатковим місцевим
освітленням, підведенням гарячої та холодної проточної води відповідно до вимог
ДСанПін 5.5.2.008-01.
4.3. Обладнання та устаткування
4.3.1.
У кожному кабінеті розміщується класна (аудиторна) дошка одного з видів: на
одну, три або п'ять робочих поверхонь у розгорнутому або складеному вигляді.
Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робочих поверхонь може
бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів навчання на
навісному екрані.
4.3.2. На окремих робочих
поверхнях класної (аудиторної) дошки залежно від специфіки предмета може бути
накреслено графічну сітку для побудови графіків.
4.3.3. Одна з робочих поверхонь
може мати магнітну основу з кріпленнями для демонстрації навчально-наочних
посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо).
4.3.4. Робочі поверхні на
звороті дошки можуть бути покриті білим кольором для нанесення написів за
допомогою спеціальних фломастерів.
4.3.5. Поряд з класною
(аудиторною) дошкою в кабінеті математики розміщують демонстраційні креслярські
інструменти.
4.3.6. Лаборантські відповідно
до специфіки кабінету обладнуються:
-
витяжною
шафою;
-
секційними
шафами для зберігання приладів та лабораторного посуду;
-
металевими
шафами або сейфами для зберігання хімічних реактивів;
-
рукомийником;
-
столом
для підготовки дослідів, приладів і навчально-наочних посібників для занять;
-
однотумбовим
столом для роботи вчителя та лаборанта;
-
столом з
пристроями для зберігання матеріалів та інструментів для ремонту приладів;
-
пристроями
для миття і сушіння посуду та дистилятором, які монтуються на стіні.
4.3.7. Хімічний посуд
зберігається у лабораторних приміщеннях, розташовується окремо відповідно до
розміру, виду і матеріалу (пластмаса, скло, метал), з якого він виготовлений.
4.3.8. Склянки для зберігання
реактивів повинні мати етикетки з чіткими і яскравими написами їх назв. Усі
шафи для зберігання хімічних реактивів повинні замикатися, ключі від них
зберігаються у вчителя. На посуді з отруйними, вогне- та вибухонебезпечними
речовинами мають бути етикетки з написами різного кольору:
-
«Вогненебезпечно!»
- червоного;
-
«Отрута!»
- жовтого;
-
«Оберігати
від води!» зеленого.
4.3.9.
Хімічні реактиви зберігаються та розміщуються системно залежно від їх
властивостей (гігроскопічні реактиви, леткі, горючі і органічні речовини,
кислоти тощо).
4.3.10. Усі матеріальні цінності
обліковуються в інвентарній книзі, за формою, наведеною в додатку 1 до
Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004
року № 601, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року
за № 1121/9720, яка повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена
печаткою.
4.3.11. Місця зберігання засобів
навчання нумеруються і позначаються назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної
книги, яка зберігається у кабінеті.
4.3.12. Матеріальні об'єкти
(предмети) і матеріали, що витрачаються в процесі роботи (хімреактиви, посуд
тощо), заносяться до матеріальної книги за формою, наведеною в додатку 2 до
Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004
року № 601, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року
за № 1121/9720.
4.3.13. Облік та списання
морально та фізично застарілого обладнання, навчально-наочних посібників
проводяться відповідно до законодавства.
4.4. Забезпечення безпеки життєдіяльності
4.4.1. Кабінети з ПМП повинні бути
забезпечені:
- аптечкою з набором медикаментів,
перев’язувальних засобів і приладдя для надання першої долікарської допомоги,
перелік яких наведено у додатку 2 до цього Положення;
- первинними засобами пожежогасіння відповідно
до додатка 2 до Правил пожежної безпеки.
4.4.2. Кабінет фізики
забезпечується системою електрообладнання із загальних стаціонарних та
спеціалізованих взаємозв'язаних електричних пристроїв і джерел, які вмикаються
до мережі змінного трифазного струму (з фазною напругою 127 В або 220 В) та
однофазного (від 5 В до 250 В), постійного струму з напругою від 0 до 110 В. У
лаборантській встановлюється центральний щиток, від якого подається однофазний
і трифазний струм на розподільний щиток з випрямлячем і регулятором напруги
(розміщеним поряд з класною дошкою). До учнівських столів у кабінеті фізики
підводиться змінний електричний струм до 42 В (відповідно до пункту 6.7 глави 6
Правил безпечної експлуатації електроустановок).
4.4.3. Проведення занять у
кабінеті біології здійснюється відповідно до Правил безпеки під час проведення
навчання з біології.
4.4.4. Проведення занять у
кабінетах хімії та фізики здійснюється відповідно до Правил безпеки під час
проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та
хімії.
4.4.5. Вимоги пожежної безпеки
для всіх навчальних приміщень визначаються Правилами пожежної безпеки.
4.4.6. Проведення лабораторних (дослідних) робіт дозволяється учням
тільки у присутності викладача.
V. Навчально-методичне
забезпечення кабінетів з ПМП
5.1. Навчально-методичне
забезпечення кабінетів з ПМП складається з навчальних програм, підручників,
навчальних, методичних та навчально-наочних посібників, обладнання навчального,
загального та спеціального призначення з відповідного предмета.
5.2. Розподіл та зберігання
засобів навчання і навчального обладнання здійснюються згідно з вимогами
навчальних програм за розділами, темами і класами відповідно до класифікаційних
груп у секціях меблів спеціального призначення у кабінетах чи (та) лабораторних
приміщеннях.
5.3. У кабінетах біології,
фізики та хімії повинні бути журнали реєстрації інструктажів з безпеки
життєдіяльності (первинний, цільовий) та інструкції з безпеки під час роботи в
кабінетах фізики, хімії, біології.
5.4. Додатково кабінети можуть
бути оснащені:
- підручниками та навчальними посібниками для
кожного учня;
- фаховими журналами;
- інформаційними виданнями МОНмолодьспорту
України;
- бібліотечкою науково-популярної,
довідково-інформаційної і методичної літератури;
- інструктивно-методичними матеріалами
педагогічного досвіду;
- інструкціями для виконання лабораторних і
практичних робіт, дослідів, спостережень, фізичного практикуму тощо;
- краєзнавчими матеріалами.
VI. Оформлення навчальних
кабінетів
6.1. На вхідних дверях кабінету
повинен бути відповідний напис на табличці з назвою кабінету: «Кабінет фізики»,
«Кабінет хімії» тощо.
6.2. Для оформлення кабінетів
передбачено створення навчально-методичних експозицій.
До експозицій відповідно до спеціалізації кабінету
належать:
- державна символіка;
- правила роботи в кабінеті;
- портрети видатних учених галузі;
- таблиці сталих величин, основних формул;
- еволюція органічного світу та його
класифікація;
- таблиці «Періодична система хімічних елементів
Д. І. Менделєєва», «Електрохімічний ряд напруг металів», «Розчинність основ,
кислот, амфотерних гідроксидів і солей»;
- системи вимірювання фізичних одиниць;
- політична карта світу,
політико-адміністративна карта України, фізична карта України тощо.
6.3.
Кабінети з ПМП загальноосвітнього навчального закладу повинні бути забезпечені
настінними (настільними) приладами для вимірювання температури та вологості
повітря.
VII. Керівництво кабінетом з ПМП
7.1. Роботою кабінету з ПМП
керує завідувач, якого призначає директор навчального закладу своїм наказом з
числа учителів вищої категорії або вчителів-методистів за профілем.
7.2. Завідувач кабінету з ПМП
відповідає за належний стан обладнання, приладів, упорядкування, зберігання й
використання навчально-наочних посібників та інших матеріальних цінностей
кабінету.
7.3. До обов'язків завідувача
кабінету з ПМП належать:
- складання перспективного і щорічного планів
оснащення кабінету;
- контроль за дотриманням у кабінеті правил
безпеки та гігієни навчання;
- ведення інвентарної книги із занесенням до неї
відповідних змін про нові надходження, витрати та списання матеріальних
цінностей;
- керівництво і контроль за роботою лаборанта,
надання йому практичної допомоги.
7.4. Завідувач кабінету з ПМП
щороку подає пропозиції щодо оснащення кабінету засобами навчання та шкільним
обладнанням керівнику навчального закладу.
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
О.В. Єресько
Додаток 1
до Положення про навчальні кабінети
з природничо-математичних предметів
загальноосвітніх навчальних закладів
Паспорт
кабінету _____________________________________________________________
(назва
предмета)
Загальноосвітній навчальний заклад
|
(повне найменування навчального закладу)
|
Місце розташування кабінету
|
(поверх, № кабінету)
|
Загальна площа кабінету __________ м ²
|
Лаборантської __________________ м ²
|
Меблі:
|
|
столи учнівські _________________шт.
|
стільці учнівські ______________ шт.
|
стіл учителя ____________________шт.
|
стільці вчителя ________________шт.
|
демонстраційний стіл _____________шт.
|
магнітна дошка ________________шт.
|
шафа ___________________________шт.
|
інше _________________________шт.
|
Обладнання:
|
|
дошка шкільна ___________________ шт.
|
|
дошка магнітна ___________________шт.
|
|
дошка комп’ютерна _______________ шт.
|
|
екран ____________________________ шт.
|
|
комп’ютери ______________________ шт.
|
|
ксерокс __________________________ шт.
|
|
принтер __________________________ шт.
|
|
сканер ____________________________ шт.
|
|
проектор __________________________ шт.
|
|
витяжна шафа _____________________ шт.
|
|
інше ______________________________ шт.
|
|
Дата «____» _______ 20 ___ р.
|
|
Директор навчального закладу
|
_____________/______________________
(підпис) (ПІБ)
|
Завідувач кабінету
|
_____________/______________________
(підпис) (ПІБ)
|
Додаток 2
до Положення про навчальні кабінети
з природничо-математичних предметів
загальноосвітніх навчальних закладів
Перелік медикаментів,
перев’язувальних засобів і приладдя для надання першої долікарської допомоги
№
з/п
|
Найменування
|
Кількість
|
1
|
Аміаку розчин 10-
%-й, 40 мл
|
1 фл.
|
2
|
Бинти марлеві –
стерильний і нестерильний, 10 м х 5 см
|
По 2 шт.
|
3
|
Болезаспокійливі
засоби (анальгін, цитрам он тощо.)
|
1 уп.
|
4
|
Борної кислоти
розчин спиртовий 2 %-й (3 %-й),10 (20) мл
|
1 фл.
|
5
|
Брильянтового
зеленого розчин спиртовий 1 %-й, 15 (20) мл
|
1 фл.
|
6
|
Вазелін мазь, 20
(25) г
|
1 уп.
|
7
|
Валідол 0,06 № 10,
таблетки
|
1 уп.
|
8
|
Вата медична гігроскопічна
стерильна
|
100 г
|
9
|
Джгут кровоспинний
гумовий
|
1 шт.
|
10
|
Йоду розчин
спиртовий 5 %, 20 смл
|
1 фл.
|
11
|
Лейкопластир 0,05 х
5 м
|
1 шт.
|
12
|
Ножиці медичні
|
1 шт.
|
13
|
Перекису водню
розчин 3 %, 25 (40) мл
|
1 фл.
|
14
|
Пінцет
|
1 шт.
|
15
|
Пластир
бактерицидний 2,3 х 7,2 см
|
5 шт.
|
16
|
Серветки марлеві
медичні стерильні
|
2 уп.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар