ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор __________________
____________________________
____________________________
(назва навчального закладу)
_________ __________________
(підпис) (ініціали, прізвище)
___________ _________ 2016 р.
Календарно-тематичне планування
з основ здоров’я
на 2016/2017 н.р.
Вчитель основ здоров’я
____________________________
____________________________
(назва навчального закладу)
____________________________
(П.І.П.)
5 клас
(35 годин)
№
з/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
Розділ
1. Здоров’я людини
|
|||
Життя і здоров’я
людини
|
|||
1.
|
Здоровий
спосіб життя. Принципи
здорового способу життя.
·
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття.
·
Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла.*
|
1
|
|
Безпека
на дорозі
|
|||
2.
|
Безпека і небезпека.
Принципи безпечної життєдіяльності.
·
Відпрацювання алгоритму дій при
потраплянні у небезпечну ситуацію.
|
1
|
|
3.
|
Безпека
пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової
дороги.
·
Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої
оглядовості.
·
Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги*.
·
Моделювання ситуації відмови від
пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці.
|
1
|
|
4.
|
Безпека на зупинках
громадського транспорту. Безпека пасажира. Правила
користування громадським транспортом. Етика пасажира.
·
Відпрацювання навичок поведінки у транспорті.
·
Розробка пам’ятки пасажира
громадського транспорту.
|
1
|
|
5.
|
Поведінка пасажира при ДТП.
·
Моделювання поведінки пасажира при
аварії в громадському транспорті.
|
1
|
|
Розділ
2. Психічна і духовна складові здоров’я
|
|||
Уміння
вчитися
|
|||
6.
|
Раціональний
розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Виконання домашніх завдань.
Облаштування робочого місця.
·
Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя.
|
1
|
|
7.
|
Умови
успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до
навчання.
Типи
сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми
для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної
роботи.
·
Визначення індивідуальних особливостей сприйняття.
·
Відпрацювання навичок активного слухання.
·
Відпрацювання навичок підготовки до контрольної роботи.
|
1
|
|
Повага
до себе та інших
|
|||
8.
|
Унікальність
людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей.
Уміння працювати разом.
·
Виконання вправ для розвитку
самоповаги і поваги до інших людей.
|
1
|
|
9.
|
Почуття і емоції.
Вияви почуттів. Способи висловлювання
почуттів. Співпереживання і співчуття.
·
Відпрацювання навичок
висловлювання почуттів.
|
1
|
|
10.
|
Узагальнення знань з розділів «Здоров’я людини»,
«Психічна і духовна складові здоров’я».
|
1
|
|
Розділ
3. Фізична складова здоров’я
|
|||
Фізичні чинники здоров’я
|
|||
11.
|
Принципи і методи загартовування.
|
1
|
|
12.
|
Рухова активність.
|
1
|
|
13.
|
Профілактика порушень постави і гостроти зору.
·
Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для
очей.*
·
Розрахунок максимальної маси
портфеля.
|
1
|
|
14.
|
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою
та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.
·
Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при
спортивних травмах.
·
Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився
під лід.
|
1
|
|
15.
|
Відпочинок
школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну.
Вплив
телебачення і комп’ютера на здоров’я.
·
Розробка памятки щодо перегляду
телепередач, користування комп’ютером.
|
1
|
|
16.
|
Узагальнення знань з розділу «Фізична складова здоров’я».
|
1
|
|
Розділ
4. Соціальна складова здоров’я
|
|||
Тема 1.
Соціальне благополуччя
|
|||
Право
на здоров’я
|
|||
17.
|
Права дитини. Обов’язки учня і громадянина.
·
Аналіз
літературних джерел про права дитини.
|
1
|
|
Спілкування
і здоров’я
|
|||
18.
|
Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я.
·
Відпрацювання навичок ефективного спілкування.
|
1
|
|
19.
|
Переваги
упевненої поведінки.
·
Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення
до батьків, вчителів, інших дорослих.
|
1
|
|
20.
|
Спілкування
з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини.
|
1
|
|
21.
|
Спілкування
з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Протидія виявам агресії і
насилля в учнівському середовищі.
|
1
|
|
Соціальна
небезпека інфекційних захворювань
|
|||
22.
|
Поняття
про туберкульоз і ВІЛ-інфекцію.
|
1
|
|
23.
|
Запобігання дискримінації людей, які живуть з
ВІЛ.
|
1
|
|
24.
|
Узагальнення знань з теми «Соціальне благополуччя».
|
1
|
|
Тема 2.
Безпека у побуті й навколишньому
середовищі
|
|||
Пожежна
безпека
|
|||
25.
|
Умови і
причини виникнення пожеж. Принципи запобігання та гасіння пожеж.
·
Відпрацювання навичок евакуації з
приміщення школи.
|
1
|
|
26.
|
Способи
гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів
дихання під час пожежі.
·
Відпрацювання навичок захисту
органів дихання від отруйних газів.
|
1
|
|
Дитина
в автономній ситуації
|
|||
27.
|
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного
та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.
·
Обстеження безпеки своєї оселі.*
|
1
|
|
28.
|
Інформаційна безпека в Інтернеті.
|
1
|
|
29.
|
Безпека
надворі. Місця підвищеної небезпеки.
·
Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.
·
Відпрацювання алгоритму безпечної
поведінки в місцях великого скупчення людей.
|
1
|
|
30.
|
Екстремальні
ситуації з незнайомцями.
·
Моделювання безпечної поведінки із незнайомими людьми.
|
1
|
|
Безпечне
довкілля
|
|||
31.
|
Наслідки
забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження
природного середовища.
·
Створення саморобок для повторного
використання пластикових упаковок.
|
1
|
|
32.
|
Стихійні
лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у
зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи.
·
Моделювання безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.
·
Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів.
|
1
|
|
33.
|
Відпочинок
на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.
·
Моделювання ситуації надання
допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі.
|
1
|
|
34.
|
Узагальнення знань з теми «Безпека
у побуті й навколишньому середовищі».
|
1
|
|
35.
|
Підсумкове узагальнення знань.
|
1
|
Знаком * позначено вправи,
які слід виконувати не лише в класі, а й удома з допомогою батьків.
Вправи, позначені курсивом, рекомендовані для оцінювання.
6 клас
(35 годин)
№
з/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть годин
|
Дата
|
Розділ
1. Здоров’я людини
|
|||
Життя і здоров’я людини
|
|||
1.
|
Безпека
життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для
здоров’я.
|
1
|
|
Ризики і небезпеки
|
|||
2.
|
Поняття про ризик.
Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті.
Екстремальні і надзвичайні ситуації.
·
Відпрацювання алгоритму дій при
потраплянні в екстремальну ситуацію.
|
1
|
|
Навколишнє середовище і здоров’я
|
|||
3.
|
Вплив природних
чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища.
·
Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних
умов.
·
Добір
одягу за несприятливих погодних умов (ожеледиця, хуртовина, спека).
|
1
|
|
4.
|
Техногенне
середовище. Екологічні проблеми довкілля.
Соціальне середовище і
здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.
·
Складання
пам’яток запобігання кримінальних небезпек.
·
Відпрацювання навичок захисту особистого майна
(квартири, велосипеда, мобільного телефону).*
|
1
|
|
Розділ
2. Фізична складова здоров’я
|
|||
Харчування і здоров’я
|
|||
5.
|
Значення води і харчування для
розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у
підлітковому віці.
|
1
|
|
6.
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Профілактика йододефіциту
і діабету.
·
Визначення збалансованості харчового раціону.*
|
1
|
|
7.
|
Правила купівлі, обробки і
зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях.
·
Аналіз маркування харчових
продуктів*.
|
1
|
|
Особиста гігієна
|
|||
8.
|
Складові
особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна
під час занять фізичною культурою та спортом.
·
Складання
пам’ятки: «Правила особистої гігієни»
|
1
|
|
Розділ
3. Психічна і духовна складові
здоров’я
|
|||
Звички і здоров’я
|
|||
9.
|
Психічний
розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток.
|
1
|
|
10.
|
Потреби людини, їх розвиток із
віком.
Навички
і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники
формування звичок.
·
Створення плану формування
корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).
|
1
|
|
Самооцінка і здоров’я
|
|||
11.
|
Поняття самооцінки. Види
самооцінки. Формування адекватної самооцінки.
·
Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети).
|
1
|
|
Критичне мислення та уміння приймати рішення
|
|||
12.
|
Види рішень.
Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.
·
Моделювання ситуації прийняття зважених рішень.
·
Аналіз грошових витрат, пов’язаних
з курінням.
|
1
|
|
13
|
Вплив реклами на рішення людини.
Види реклами. Соціальна і
комерційна реклами.
·
Аналіз соціальної і комерційної реклами.
|
||
14.
|
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи
однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.
·
Моделювання ситуації відмови від
вживання психоактивних речовин.
|
1
|
|
15.
|
Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття
про СНІД. Як ВІЛ не передається. Толерантне ставлення до
людей, що живуть з ВІЛ.
·
Створення соціальної реклами з профілактики ВІЛ-інфекції.
|
1
|
|
16.
|
Узагальнення знань з розділів «Здоров’я людини», «Фізична складова
здоров’я», «Психічна і духовна складові здоров’я».
|
1
|
|
Розділ
4. Соціальна складова здоров’я
|
|||
Тема 1. Соціальне
благополуччя
|
|||
Спілкування і здоров’я
|
|||
17.
|
Спілкування людей. Засоби комунікації. Навички
спілкування. Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки
для здоров’я.
·
Відпрацювання навичок
упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.
|
1
|
|
18.
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.
·
Складання плану покращення міжособистісних стосунків.
|
1
|
|
Конфлікти і здоров’я
|
|||
19.
|
Поняття
конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів.
|
1
|
|
20.
|
Конструктивне
розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту.
·
Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням
конфліктів.
|
1
|
|
21.
|
Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.
·
Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.
|
1
|
|
Стосунки з однолітками
|
|||
22.
|
Підліткові
компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії
агресії та насиллю у підлітковому середовищі.
|
1
|
|
23.
|
Узагальнення
знань з теми 1 «Соціальне благополуччя».
|
1
|
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі
|
|||
Безпека в побуті
|
|||
24.
|
Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном,
тепловими мережами.
|
1
|
|
25.
|
Безпека при користуванні засобами
побутової хімії.
·
Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків
і засобів побутової хімії.*
|
1
|
|
Пожежна безпека оселі
|
|||
26.
|
Причини виникнення пожеж. Стадії
розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.
·
Відпрацювання
навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі.
|
1
|
|
27.
|
Засоби пожежогасіння.
Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі
загоряння одягу.
|
1
|
|
Проживання у промисловій зоні
|
|||
28.
|
Види небезпечних промислових
об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві.
Підручні засоби захисту.
·
Виготовлення ватно-марлевої
пов’язки.
|
1
|
|
Безпека руху велосипедиста
|
|||
29.
|
Елементи конструкції велосипеда,
що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.
|
1
|
|
30.
|
Правила дорожнього руху для
велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.
|
1
|
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях
|
|||
31.
|
Телефони аварійних служб.
Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками.
·
Моделювання ситуації виклику
рятувальних служб.
|
1
|
|
32.
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом,
попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні.
·
Моделювання
допомоги при ураженні електричним струмом.*
·
Моделювання
допомоги при попаданні на тіло хімічних
речовин.*
·
Моделювання допомоги при отруєнні
хімічними речовинами.*
|
1
|
|
33.
|
Перша допомога при ДТП.
·
Вивчення вмісту автомобільної аптечки.*
|
1
|
|
34.
|
Узагальнення знань з теми 2 «Безпека в побуті й навколишньому
середовищі».
|
1
|
|
35.
|
Підсумкове узагальнення знань.
|
1
|
Знаком * позначено вправи,
які слід виконувати не лише в класі, а й вдома з допомогою батьків.
Вправи, позначені курсивом, рекомендовані для оцінювання.
(35 годин)
№
з/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть год
|
Дата
|
Розділ
1. Здоров’я людини
|
|||
Здоров’я
і спосіб життя
|
|||
1.
|
Цілісність здоров’я.
Чинники впливу на здоров’я. Формування здорового способу життя. Переваги
здорового способу життя.
·
Самооцінка здоров’я.
|
1
|
|
2.
|
Формування
корисних звичок. Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих
принципів для здоров’я.
· Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.
|
1
|
|
Профілактика
захворювань
|
|||
3.
|
Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і
бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань.
|
1
|
|
Принципи безпечної життєдіяльності
|
|||
4.
|
Природні, техногенні та соціальні
небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.
·
Оцінювання ризиків щоденного життя.
|
1
|
|
Безпека на дорозі
|
|||
5.
|
Безпека пасажира легкового і
вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. Заходи безпеки
під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.
|
1
|
|
6.
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики
травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.
·
Моделювання поведінки пасажира при
ДТП.
|
1
|
|
Побутова безпека
|
|||
7.
|
Безпека оселі. Правила безпеки при
користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.
|
1
|
|
Пожежна безпека у
громадських приміщеннях
|
|||
8.
|
Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби
пожежегасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.
·
Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.
|
1
|
|
Розділ
2. Фізична складова здоров’я
|
|||
Індивідуальний розвиток підлітків
|
|||
9.
|
Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.
|
1
|
|
10.
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної
форми.
·
Визначення індивідуальних
показників фізичної складової здоров’я.
|
1
|
|
Косметичні проблеми
підлітків
|
|||
11.
|
Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри.
Типи шкіри. Особливості функціонування шкіри у підлітковому віці.
·
Визначення типу шкіри і волосся.
|
1
|
|
12.
|
Догляд за шкірою і волоссям.
·
Вибір косметичних засобів.
|
1
|
|
13.
|
Узагальнення знань з розділів «Здоров’я людини», «Фізична складова здоров’я».
|
1
|
|
Розділ
3. Психічна і духовна складові здоров’я
|
|||
Психічний і духовний розвиток
|
|||
14.
|
Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний
розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.
·
Аналіз особистої системи цінностей.
|
1
|
|
Уміння вчитися
|
|||
15
|
Умови успішного навчання.
·
Відпрацювання навичок планування
часу.
|
||
16.
|
Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.
·
Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.
|
1
|
|
Емоційне благополуччя
|
|||
17.
|
Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень.
|
1
|
|
18.
|
Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю.
·
Відпрацювання навичок самоконтролю.
·
Формування позитивної адекватної самооцінки.
|
1
|
|
19.
|
Ознаки психологічної рівноваги.
|
1
|
|
20.
|
Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки
стресу. Хронічний стрес і здоров’я.
|
1
|
|
21.
|
Чинники стресу в екстремальних ситуаціях. Чинники виживання в
екстремальних ситуаціях. Позитивне
мислення.
|
1
|
|
22.
|
Стресова стійкість. Оцінювання рівня стресу. Керування стресом. Самодопомога і
допомога при стресі.
|
1
|
|
Конфлікти і здоров’я
|
|||
23.
|
Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів.
Способи конструктивного розв’язання конфліктів.
·
Моделювання способів конструктивного розв’язання
конфліктів.*
|
1
|
|
Розділ
4. Соціальна складова здоров’я
|
|||
Соціальні чинники здоров’я
|
|||
24.
|
Соціальна безпека населеного пункту.
|
1
|
|
25.
|
Держава на захисті прав дитини. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів
масової інформації на здоров’я.
·
Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних
служб для молоді, кабінетів довіри.
·
Складання рейтингу телепередач.*
|
1
|
|
26.
|
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування
міжособистісних стосунків.
|
1
|
|
27.
|
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії
негативному соціальному впливу.
|
1
|
|
Хвороби цивілізації
|
|||
28.
|
Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика
серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.
|
1
|
|
29.
|
Вплив
комерційної реклами на здоров’я.
·
Створення антитютюнової,
антиалкогольної, антинаркотичної реклами.
|
1
|
|
Профілактика
захворювань, що набули соціального значення
|
|||
30.
|
Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти про наркотики.
|
1
|
|
31.
|
Наркотична залежність. Ознаки і механізми виникнення залежності. Положення
кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків.
Протидія залученню до вживання наркотиків.
·
Відпрацювання навичок відмови
від пропозицій вжити наркотик.
|
1
|
|
32.
|
Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі. ВІЛ/СНІД і права людини. Причини і наслідки стигматизації і
дискримінації. Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції.
|
1
|
|
33.
|
Туберкульоз: умови інфікування і розвитку,
ознаки захворювання. Заходи профілактики на
державному і особистому рівнях.
|
1
|
|
34.
|
Узагальнення знань з розділів «Психічна і духовна складові
здоров’я», «Соціальна складова здоров’я».
|
1
|
|
35.
|
Підсумкове узагальнення знань.
|
1
|
Знаком * позначено вправи, які слід
виконувати не лише в класі, а й вдома з допомогою батьків.
Вправи,
позначені курсивом, рекомендовані для оцінювання.
8 клас
(35 годин)
№
з/п
|
Зміст
навчального матеріалу
|
К-сть год
|
Дата
|
Розділ
1. Здоров’я людини
|
|||
На
порозі дорослого життя.
|
|||
1.
|
Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
· Самооцінювання
рівня зрілості та готовності до дорослого життя.
|
1
|
|
2.
|
Соціальні
ролі і життєві навички в сучасному світі.
|
1
|
|
Надзвичайні ситуації
|
|||
3.
|
Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту
людей у надзвичайних ситуаціях. Основні положення законодавства України щодо
порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
·
Аналіз повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації.
|
1
|
|
4.
|
Визначення
стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних
ситуаціях.
· Відпрацювання навичок
надання першої допомоги
потерпілому.
|
1
|
|
5.
|
Алгоритм рятування людей під час пожежі.
·
Моделювання ситуацій
рятування людей на пожежі.
|
1
|
|
Розділ 2. Фізична складова
здоров’я
|
|||
6.
|
Оздоровчі системи
Поняття про оздоровчі
системи. Складові оздоровчих систем.
|
1
|
|
7.
|
Фізичні
якості людини. Вплив фізичної активності на здоров’я.
|
1
|
|
Безпека харчування
|
|||
8.
|
Вибір
харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Дієтичне харчування.
|
1
|
|
9.
|
Негативні
наслідки незбалансованого харчування. Харчові добавки.
|
1
|
|
10.
|
Симптоми
харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь.
Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.
·
Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових
інфекціях.
|
1
|
|
Розділ 3. Психічна й духовна
складові здоров’я
|
|||
Становлення особистості
|
|||
11.
|
Біосоціальний
характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у
підлітковому віці.
|
1
|
|
12.
|
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей.
Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього.
·
Відпрацювання
алгоритму постановки й досягнення мети.
|
1
|
|
Краса і
здоров’я
|
|||
13.
|
Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я.
|
1
|
|
Уміння вчитися
|
|||
14.
|
Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри
ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення.
|
1
|
|
15.
|
Принципи запам’ятовування.
Розвиток пам’яті та уваги.
·
Моделювання прийомів
ефективного запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до контрольної
роботи (іспитів).
·
Вправи на розвиток
пам’яті та уваги.
|
1
|
|
16.
|
Узагальнення
знань з розділів «Здоров’я людини», «Фізична складова здоров׳я», «Психічна й духовна складові
здоров’я».
|
1
|
|
Розділ 4. Соціальна складова
здоров’я
|
|||
Тема 1. Соціальне
благополуччя
|
|||
17.
|
Соціальні
аспекти статевого дозрівання.
Спілкування
хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування.
|
1
|
|
18.
|
Особливості
дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи
підлітків.
|
1
|
|
19.
|
Психологічні
і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності.
|
1
|
|
20.
|
Небезпека
інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ).
|
1
|
|
21.
|
Віктимна
поведінка. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру.
|
1
|
|
22.
|
·
Відпрацювання
алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.
|
1
|
|
Тема 2. Безпека у побуті й
навколишньому середовищі
|
|||
Безпека на дорозі
|
|||
23.
|
Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища
(«трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху.
Пріоритети в дорожньому русі.
· Визначення пріоритетів
у дорожньому русі.
|
1
|
|
24.
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла.
Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.
· Відпрацювання навичок
відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з мотоциклами.
|
1
|
|
Екологічна безпека
|
|||
25.
|
Забруднення
навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання
у забруднених водоймах.
|
1
|
|
26
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я.
Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я.
|
1
|
|
27.
|
Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я.
|
1
|
|
Соціальна безпека
|
|||
28.
|
Правова
відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність
неповнолітніх.
|
1
|
|
29.
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією.
|
1
|
|
30.
|
Захист від кримінальних небезпек. Поняття і межі допустимої самооборони. Основи самозахисту.
|
1
|
|
31.
|
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза
тероризму.
· Відпрацювання уміння
уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних
угруповань. Протидія торгівлі
людьми.
|
1
|
|
32.
|
Дитяча безпритульність і бездоглядність.
|
1
|
|
Інформаційна безпека
|
|||
33.
|
Вплив
засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна
безпека. Безпека у мережі Інтернет.
|
1
|
|
34.
|
Узагальнення
знань з теми «Соціальна складова здоров’я».
|
1
|
|
35.
|
Підсумкове узагальнення знань.
|
1
|
Вправи, позначені курсивом, рекомендовані для оцінювання.
9 клас
(17 годин)
№
з/п
|
Зміст
навчального матеріалу
|
К-сть год
|
Дата
|
Феномен життя і здоров'я людини
|
|||
1.
|
Життя як феномен. Здоров’я
як явище людського життя, його необхідна i докорінна характеристика.
|
1
|
|
Життя
і здоров’я людини
|
|||
2.
|
Взаємозв’язок
основних ознак, складових i чинників здоров’я. Людський фактор у формуванні
безпеки людини. Глобальні небезпеки.
|
1
|
|
3.
|
Практична
робота: Оцінка
індивідуального рівня фізичного здоров’я.
|
1
|
|
Фізична
складова здоров’я
|
|||
4.
|
Фiзіологiчна i соціальна зрілість
Взаємозв’язок
фiзiологiчної й соціальної зрiлостi. Готовність до дорослого життя.
|
1
|
|
5.
|
Моніторинг фізичної складової
здоров’я.
|
1
|
|
6.
|
Практична робота: Самооцінка рівня фізичного здоров’я.
|
1
|
|
7.
|
Узагальнення знань з
тем «Феномен
життя і здоров'я людини», «Життя і
здоров’я людини», «Фізична складова здоров׳я».
|
1
|
|
Соціальна
складова здоров’я
|
|||
8.
|
Репродуктивне здоров’я молоді
Репродуктивне
здоров’я. Фактори впливу i ризики. Негативний характер впливу наркотичних
речовин на репродуктивну систему пiдлiткiв та молоді. Особлива шкідливість
для здоров’я сумісної дії тютюнового диму i алкоголю.
Продовження роду як одне з
основних призначень людини. Здоров’я молоді в Україні.
|
1
|
|
9.
|
ВIЛ/СНІД/IПСШ:
шляхи передачі й методи захисту. Протидія стигмі й дискримінації
ВІЛ-iнфiкованих.
|
1
|
|
10.
|
Практична робота: Розроблення
проекту «Вплив чинників ризику на репродуктивне здоров’я».
|
1
|
|
11.
|
Безпека людини i право
Безпека
людини: економічна, продовольча, екологічна, особиста, громадська, політична.
Створення безпечних умов життєдiяльностi з урахуванням індивідуальних особливостей.
Основи міжнародного та національного законодавства щодо безпеки i здоров’я
людини. Безпека людини у контексті концепції ООН про сталий розвиток людства.
|
1
|
|
12.
|
Практична робота: Визначення
безпечних умов життєдіяльності.
|
1
|
|
Психічна
і духовна складова здоров’я
|
|||
13.
|
Самопізнання i самовиховання особистості
Формування особистості шляхом самопізнання,
самовизначення i самовиховання. Способи саморегуляції. Пам’ять та увага.
Розвиток сприйняття, пам’яті та уваги.
Практична робота: Підготовка до іспиту: розвиток пам’яті та уваги.
|
1
|
|
14.
|
Цiннiсть
життя i здоров’я людини
Цiннiсть i
неповторність життя. Основи психологічних та моральних засад безпеки людини.
Вплив властивостей та етичних засад людини на її дії в різних
життєвих ситуаціях.
Здоров’я в
iєрархiї життєвих цінностей. Вiдповiдальнiсть за власне здоров’я.
Практична робота: Визначення
місця здоров’я в ієрархії життєвих цінностей.
|
1
|
|
15.
|
Екскурсія: Ознайомлення з роботою
Центру здоров’я (громадського об'єднання, асоціації, клубу тощо).
|
1
|
|
16.
|
Узагальнення
знань з тем «Соціальна складова здоров’я»,
«Психічна і духовна складова здоров’я».
|
1
|
|
17.
|
Підсумкове узагальнення знань.
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар