Сторінки

четвер, 13 вересня 2018 р.

К-ТП з основ здоров'я 2018-2019 н.р.(5-9 кл.)


                                                                                                                                      « Затверджую»

      Заступник директора з НВР
                                                                                                      
                                                                                              Г. Є. Тарас                                    
                                                                                                                                                         _________________________
             
«____» ____________20___ р.





Календарно-тематичне планування 
з основ здоров’я
для загальноосвітніх навчальних закладів
у 5-9 класах
(згідно оновленої програми 2017р.)
на 2018 /2019 н. р.

                               
вчитель  Піскор Надія Зіновіївна


 









календарно-тематичне планування
Основи здоров’я, 5 клас
№ з/п
 Тема уроку та практичні вправи
Дата
5-А
Дата
5-Б
1

Життя і здоров’я людини.
Здоровий спосіб життя.  
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття.**
Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. *


2
Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.
Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію.**



3
Безпека на дорозі.
Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.
Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги.*
Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці.**

4
Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира . Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира.
Відпрацювання навичок поведінки у  транспорті.*  
 Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті.

5
Поведінка пасажира при ДТП. Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості.**

6
Узагальненя з теми: «Життя і здоров’я людини».


7
Уміння вчитися
Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.
 Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил ЗСЖ “Мій розпорядок дня».

8
Умови успішного навчання. Розвиток  здібностей. Створення мотивації до навчання.

9
Типи сприйняття інформації. Активне слухання.  Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до кон. роботи.


10
Повага до себе та інших
Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом.
Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей.


11
Почуття  і емоції.  Вияви почуттів. Способи  висловлювання почуттів. Співпереживання  і співчуття.
Відпрацювання навичок  висловлювання  почуттів.


12
Узагальнення з теми: «Психічна і духовна складові здоров’я ».


13
Фізичні чинники здоровя
Принципи і методи загартовування.
Рухова активність.

14
Профілактика порушень постави і гостроти  зору.
  Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей.
Розрахунок максимальної маси  портфеля.*

15
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом.
 Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах.**

16
Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.
Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід.**


17
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми.  Умови здорового сну.  Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я.
Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером.*

18
Узагальнення з теми: « Фізична складова
здоровя ».


19
Тема 1. Соціальний добробут.
Право на здоров’я
Права дитини. Обов’язки учня і громадянина.
Права та обовязки дитини (створення памятки)*

20
Спілкування і здоров’я.
Ефективне спілкування.
Відпрацювання навичок ефективного спілкування.**

21
Вплив поведінки на здоров’я.   Переваги  упевненої поведінки.
Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих.


22
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини.

23
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами.


24
Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.


25
Безпека спілкування в Інтернеті.
Безпека спілкування в Інтернеті.**


26
Соціальна небезпека інфекційних захворювань.
Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю.
Аналіз витрат сімї під час хвороби ОРВІ одного із членів родини.*


27
Тема 2.Безпека в побуті і навколишньому середовищі.
Пожежна безпека.
 Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Захист органів дихання під час пожежі.
Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи.
 Відпрацювання навичок  захисту органів дихання від отруйних газів.**


28
Особливості гасіння електроприладів.


29
Дитина в автономній ситуації
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.
Обстеження безпеки своєї оселі*.

30
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації з незнайомцями.
Моделювання безпечної поведінки із людьми.
Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей.
Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.



31
Безпечне довкілля
Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.
Створення саморобок для  повторного використання пластикових упаковок.*


32
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення.  Підручні рятувальні заходи.
Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.  Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів. *

33
Відпочинок на природі.
Моделювання ситуації надання допомоги  постраждалому при тепловому або сонячному ударі.**


34
Правила купання у  водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.

35
Узагальнення з теми: «Соціальна складова здоровя».











календарно-тематичне планування
Основи здоров’я, 6 клас
№ 
Тема уроку та практичні вправи
Дата
6-А
Дата
6-Б
1
Життя і здоровя  людини.
Безпека життєдіяль­ності. Здоровя і добробут. Життєві навички,сприятливі для здоровя. Активне довголіття.


2
Ризики і небезпеки.
Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.
Відпрацьовувати алгоритм дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію.


3
Навколишнє середовище і здоровя
Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки в природному середовищі. Вплив техногенного середовища на здоровя людини. Екологічні проблеми довкілля.
Моделювати поведінку в разі зміни кліматичних умов.
Добір одяг за несприятливих погодних умов*


4
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від криміналь­них небез­пек
Складання пам’яток запобігання кримінальним небезпекам.
Складання памяток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*


5
Харчування і здоровя.
Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливості харчування у підлітковому віці.


6
Харчові звички. Принципи харчування для здоровя


7
 Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.
Визначення збалансованості харчового раціону.


8
Профілак­тика йододефі­циту і діабету.


9
Правила купівлі , обробки і збереження харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях.
Аналіз маркування харчових продуктів.**
Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях


10
Особиста гігієна
Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.
Складання пам’ятки «Правила особистої гігієни»



11
Узагальнення з теми: « Здоровя людини. Фізична складова здоровя».


 12
Звички і здоровя.
Психічний розвитку підлітка та ознаки гармоній­ного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком.


13
Навички і звички. Вплив звичок на здоровя. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.
Створення плану формування корисної звички(чи відмови від шкідливої звички).
Аналіз грошових витрат, повязаних із шкідливими звичками.*


14
Самооцінка і здоров’я
Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. Проект самовдосконалення*(вибір, планування і досягнення мети)


15
Критичне мислення та вміння приймати рішення
Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення важливі для здоровя. Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклама.
Моделювання ситуації прийняття зважених рішень.
Здійснення аналізу соціальної та комерційної реклами*


16
Психотропні речовини і здоров’я.


17
          

Позитивні і негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. Моделювання ситуації  відмови від шкідливих пропозицій.


18
Узагальнення з теми: «Психічна і духовна складові здоровя».


19
Тема 1. Соціальний добробут.
Спілкуван­ня і здоровя. (7 год.)
 Засоби і навички комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоровя.
Відпрацьовувати навички впевненої поведінки в життєвих ситуаціях


20
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, під­літковому середовищі
Складання плану покращення міжособистісних стосунків*


21
Безпечне спілкування в інтернеті(соціальні мережі).


22
Конфлікти і здоровя
Поняття конфлікту. Види і способи їх розв’язання.


23
Конструктивне розвязання конфліктів. Запобігання ескалації конфліктів. Самоконт­роль у кон­фліктних ситуаціях. Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів.
 Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях


24
Стосунки з однолітками
Підліткові компанії.
Ознаки дружніх, недружніх і небезпеч­них ком­паній


25
Способи протидії агресії та насиллю в підлітково­му середо­вищі


26
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі
Безпека в побуті. (8 год.)
Правила користуван­ня газовими приладами, електроприладами, водого­ном, тепло­вими мере­жами.


27
Безпека під час користуван­ня засобами побутової хімії.
Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки.*


28
Пожежна безпека оселі.
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожеж. Пожежна охорона.




29
Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.
 Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи й своєї оселі.**


30
Проживан­ня у проми­словій зоні
Види небезпечних промислових обєктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.


31
Безпека руху велосипеди­ста
Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.


32
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.


33
Поведінка в екстремаль­них ситуа­ціях
Телефони екстремальних служб. Повідомлення для рятувальних служб. Правила взаємодії з рятувальниками. Оцінка захаращеності підїзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб.**


34
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП.
Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.**
Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними.


35
Узагальнення з теми: «Соціальна складова здоровя».


























календарно-тематичне планування
Основи здоров’я, 7 клас

Зміст уроку
Дата
7-А
Дата
7-Б

Розділ 1. Здоров’я людини (9год.)


1.
Здоров’я і спосіб життя
Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя.  
Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.*


2.
Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я.


3.
Профілактика захворювань
Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань.


4.
Принципи безпечної життєдіяльності
Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.
Оцінювання ризиків щоденного життя.**


5.
Безпека на дорозі
Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.


6.
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.
Моделювання поведінки пасажира при ДТП.


7.
Побутова безпека
Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.


8.
Пожежна безпека у громадських приміщеннях Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння.


9.
Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.
Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.


10.
 Узагальнення знань з розділу «Здоров’я людини»



Розділ 2. Фізична складова здоров’я (4 год.)


11.
Індивідуальний розвиток підлітків
Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.


12.
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми.
Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я.


13.
  Косметичні проблеми підлітків
Чинники, що впливають на здоров’я шкіри.
Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри.
Визначення типу шкіри і волосся.


14.
Догляд за шкірою і волоссям.
Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)*



Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (9 год.)


15.
Психічний і духовний розвиток
Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.


16.
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.


17.
Уміння вчитися
 Умови успішного навчання.
Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.
Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.**
Відпрацювання навичок планування часу.


18.
Емоційне благополуччя
Вплив емоцій на здоровя і прийняття рішень
Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю.
Відпрацювання навичок самоконтролю.


19.
Ознаки психологічної рівноваги.
Формування позитивної адекватної самооцінки.


20.
 Стрес і здоровя.


21.
Чинники стресу в екстремальних ситуаціях.  Самодопомога і допомога при стресі


22.
Конфлікти і здоров’я
Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів.


23.
Способи конструктивного розв’язання конфліктів.
Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.*


24.
Урок узагальнення знань з розділу «Психічна і духовна складові здоров’я»



Розділ 4.Соціальна складова здоров’я (9 год.)


25.
Соціальні чинники здоров’я
Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні ЗСЖ молоді. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоровя.
Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.*


26.
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.
Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями.


27.
Хвороби цивілізації Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації».
Створення реклами ЗСЖ.


28.
Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.


29.
Вплив комерційної реклами на здоров’я.


30.
Компютерна, ігрова та Інтернетзалежність.


31.
Профілактика захворювань, що набули соціального значення
Наслідки вживання наркотиків.


32.
Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків.
Способи протидії негативному соціальному впливу.


33.
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо)


34.
Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації.


35.
Урок узагальнення знань з розділу «Соціальна складова здоров’я».


















календарно-тематичне планування
Основи здоров’я, 8 клас

 
Тема
Дата




1
На порозі дорослого життя.
Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.


2
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.


3
Надзвичайні ситуації.
Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації.**


4
Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.


5
Визначення стану потерпілого.   Перша допомога при надзвичайних ситуаціях.
Відпрацювання навичок надання першої   допомоги потерпілому.


6
Алгоритм рятування людей під час пожежі.
Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі.


7
 Урок узагальнення знань з розділу «Здоров’я людини»



8
Оздоровчі системи.
Поняття про оздоровчі системи. Складові оздоровчих систем.


9
Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки.


10
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і  гриби.


11
Профілактика харчових отруєнь.


12
Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.
Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях



13
Становлення особистості.
Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.


14
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього.
Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети


15
Краса і здоров’я.
Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. 


16
Уміння вчитися.
 Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення.


17
Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.
Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги. Вправи на розвиток пам’яті та уваги.


18
Урок узагальнення знань з розділів «Фізична складова здоров’я. Психічна й духовна складові здоров’я»


19
Соціальний добробут (5 год).
Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування.
Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування ( створення памятки)


20
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.


21
Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності.


22
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом(ІПСШ).
ВІЛ/СНІД : проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ- інфекцію, гепатити В і С.


23
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства.
Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.


24
Безпека в побуті й навколишньому середовищі (10 год).
Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.
Визначення пріоритетів в дорожньому русі**


25
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.
Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з мотоциклами


26
Екологічна безпека. Забруднення навколишнього середовища і здоров’я.   Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах.


27
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я..


28
Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я


29
Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією.


30
Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.


31
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.


32
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму.
Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань


33
Інформаційна безпека.  Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у  мережі Інтернет.


34
Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань.


35
Урок узагальнення знань з розділу «Соціальна складова здоров’я.»




























календарно-тематичне планування
Основи здоров’я, 9 клас
(1 година на тиждень, 35 годин на рік)
Тема

Дата
9-А
Дата
9-Б
Розділ 1. Здоров’я людини (3 год.)
1.      
Дотримання здорового способу життя.
Аналіз свого способу життя та особистих цілей.


2.      
Сфери життя людини.
 Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя.


3.      
Сучасне уявлення про здоров’я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення.


Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 год.)
4.      
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров’я.
Взаємозвязок складових фізичного здоров’я.


5.      
Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психічний, соціальний добробут людини.


6.      
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.


7.      
Біологічні ритми і здоров'я. Значення сну в юнацькому віці.


8.      
 Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за  масою тіла.
Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.


9.      
Моніторинг здоровя.
Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоровя.
Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоровя.


10.            
Узагальнення з розділу «Фізична складова здоров’я»


11.            
 Самореалізація особистості
Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.


12.            
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки.


13.            
Поняття життєвого самовизнання. Складові життєвого самовизнання.
МІНІ-ПРОЕКТ: «Дослідження ринку праці за матеріалами ЗМІ»


14.            
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація.
Вияв професійних схильностей.


15.            
Емоційне благополуччя.
Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.


16.            
Саморегуляція. Методи самоконтролю.


17.            
Уміння вчитися
Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.


18.            
Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.
Визначення індивідуального стилю навчання.


19.            
Планування часу. Способи ефективного навчання й підготовка до іспитів. Підготовка до Державної підсумкової атестації.
Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до ДПА.


20.            
Самовиховання характеру
Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.
 Самооцінка характеру


21.            
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя.


22.            
Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру.
Проект самовиховання.


23.            
Узагальнення з теми «Психічна й духовна складові здоров’я»


24.            
Екскурсія до центру зайнятості населення


Розділ 4. Соціальна складова здоров’я ( 10 год.)
Тема 1. Соціальний добробут
25.            
Соціальна компетентність (6 год.)
Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.
Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими і однолітками.


26.            
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття «гендер» і «стать».
Визначення місця здоровя в ієрархії власних життєвих цінностей.


27.            
Репродуктивне здоров’я молоді.
Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців і дівчат. Профілактика та раннє виявлення захворювань молочно залози (огляд мамолога).
Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку матки.
Ознайомлення з роботою установ, які надають соц.-псих. та медичні послуги за місцем проживання.


28.            
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоровя. Профілактика вроджених вад.


29.            
Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ.
Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовщі


30.            
Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою, у т.ч. за станом здоровя та з інвалідністю.


Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки (4 год.)
31.            
Безпека як потреба людини.  Види і рівні загроз. Заходи безпеки.



32.            
Взаємозв’язок особитої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки
Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні


33.            
Глобальні загрози, породжені дія-стю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування ЗСЖ.
Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання,що впливають на здоровя громади**


34.            
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку


35.            
Узагальнення з розділу «Соціальна складова здоров’я»








Немає коментарів:

Дописати коментар