Сторінки

вівторок, 4 грудня 2018 р.

„ Фізична складова здоров’я” - 9 клас

Тема: Фізична складова здоров’я”     -  І варіант
І рівень  
1. Життя людини відрізняється від життя тварин тим, що вона:
а) є більш рухливою; б) має особливий спосіб харчування; в) має рефлекси;
г) є істотою соціальною і формується тільки всередині людського суспільства.
2. Культура здоров’я:
а) успадковується генетично; б) формується в процесі життя; в) виникає сама по собі; г) не є складовою загальної системи культури.


3. Різні складові здоров’я:
а) існують незалежно одна від одної; б) проявляються кожна сама по собі;
в) не впливають одна на одну; г) тісно пов’язані між собою й впливають одна на одну.
4. Найважливішим чинником, що впливає на здоров’я, є:
а) спосіб життя; б) спадковість; в) медичне обслуговування; г) навколишнє середовище.
5. Слово „акселерація” походить від латинського „acceleratio”, що означає:
а) уповільнення; б) прискорення; в) сталість; г) підростаюче покоління.
6. Стати дорослим означає:
а) готовність створювати родину, мати власних дітей і нести за них духовну й матеріальну відповідальність; б) нікого не слухатися;
в) готовність створювати родину, мати власних дітей, але не нести за них духовної й матеріальної відповідальності; г) усіма командувати.
ІІ рівень  (одна або декілька правильних відповідей).
1. Пункти, які відповідають вимогам здорового способу життя:
а) нераціональне харчування; б) оптимальна рухова активність;
в) невідповідність життєдіяльності біоритмам; г) раціональне чергування праці та відпочинку; д) відповідність фізичних і розумових навантажень віку; е) культивування позитивних емоцій; є) свідома гармонізація власного внутрішнього світу й керування поведінкою згідно з моральними нормами суспільства; ж) відмова від шкідливих звичок.
2. Вкажіть, що повинен робити підліток для того, аби стати соціально зрілим:
а) активно вчитися розуміти інших людей, розбиратися в їхніх стосунках; б) брати на себе відповідальність за свої вчинки;
в) якнайкраще зорганізувати свою поведінку в соціальному середовищі;
г) не аналізувати свій внутрішній досвід і не змінювати своєї поведінки залежно від її аналізу.
3. Вкажіть, що вміє робити соціально зріла особистість:
а) брати на себе відповідальність за свої почуття, думки, а головне – за вчинки; б) перекладати свою провину на інших, знаходити причини своїх невдач в інших людях; в) тверезо оцінювати сформовану ситуацію і свої можливості, здатність брати уроки зі своїх невдач; г) повноцінно спілкуватися з іншими людьми, співпрацювати з ними.
4. Вкажіть суб’єктивні показники здоров’я:
а) показники самопочуття; б) працездатність; в) настрій; г) життєва ємність легенів; д) пульс; е) артеріальний тиск.
5. Вкажіть ознаки правильної постави:
а) голова піднята, грудна клітка пряма, плечі розташовані на одному рівні; б) якщо дивитися ззаду, голова, шия й хребет становлять пряму вертикальну лінію; в) якщо дивитися збоку, хребет має невеликі заглиблення в шийному й поперековому відділах (лордози) та невелику опуклість у грудному відділі (кіфоз); г) плечі зведені вперед, підняті (асиметричне положення плечей); д) живіт випнутий, таз відставлений назад.
6. Вкажіть ті вміння, яких має набути підліток при підготовці до дорослого життя:
а) знайти своє місце  класі, групі підлітків; б) відповідати за свої вчинки;
в) бути самостійним; г) учитися, здобувати знання, які пізніше знадобляться для майбутньої професії.
ІІІ рівень       І. Знайдіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.
Термін
Визначення
1. Феномен
А   елементарна структурно – функціональна одиниця живого
2. Клітина
Б  особливий стан матерії, при якому біологічні організми відрізняються від неорганічних об’єктів за рахунок процесів обміну речовин, росту, розвитку, розмноження, поведінки
3. Біологічне життя
В   виняткове, незвичайне, рідкісне явище, те, що важко осягнути
4. Культура
Г стан повного фізичного, духовного й соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних дефектів
5. Здоров’я
Д  те, що зазвичай спрямовує нашу діяльність, мислення й почуття, що формує наші інтереси, оцінки й моральні норми
ІІ. Закінчить речення.
  1. Для вибору способу життя потрібні знання, _______________________
  2. Дорослішання протікає успішно, якщо підліток ____________________
  3. Депресія може призвести до ____________________________________
  4. Найважливішим чинником, що впливає на здоров’я, є _______________
  5. На мою думку, щастя в тому, щоб ________________________________
ІV рівень       Дайте відповіді на запитання.
  1. Доведіть, що здоров’я є важливою людською цінністю.
Як ви розумієте притчу „Доля”?
Один мандрівник вирішив відпочити. Ліг біля колодязя і заснув. І тут до нього прийшла Доля. Вона попрохала посунутись. Мандрівник не погодився. Тоді Доля взяла і сама його посунула, сказавши при цьому: „Упадеш у колодязь і будеш звинувачувати Долю.
  1. Як ви думаєте, які проблеми людства можна віднести до глобальних?


Тема: Фізична складова здоров’я”   -  ІІ  варіант
І рівень  
1. Загальнолюдськими цінностями є:
а) кар’єра, гроші, необмежена влада; б) успіх, популярність, слава;
в) родина, здоров’я, освіта, робота; г) реклама, прибуток, зброя.
2. Ознакою соціального здоров’я є:
а) успішна робота фізіологічних систем організму людини – опорно-рухової, кровоносної, травної, нервової, видільної та інших систем;
б) успішний розвиток особистості людини, її вміння вільно й відповідально визначати своє місце серед інших людей; в) нормальне функціонування процесів мислення, пам’яті, уяви, уваги; г) здатність адекватно оцінювати й сприймати свої почуття й відчуття.
3. Надмірні психологічні стреси можуть:
а) сприяти збереженню здоров’я; б) призводити до хвороб травної системи й викликати виразку шлунка; в) забезпечувати нормальне протікання фізіологічних процесів; г) стимулювати діяльність нервової системи.
4. Особливістю глобальних проблем є те, що вони:
а) не можуть бути розв’язані зусиллями окремих країн; б) не вимагають цілеспрямованих та організованих зусиль усієї світової спільноти; в) не можуть призвести в майбутньому до серйозних, можливо необоротних, наслідків для всього людства; г) можуть бути розв’язані однією країною.
5. Інфантилізм – це:
а) відставання людини в розвитку, яке виявляється в збереженні в дорослому віці фізичних та інтелектуальних рис, властивих дитячому віку; б) розвиток, поява у фізичному вигляді дорослих рис; в) уміння залишатися самим собою; г) уміння зовні виглядати дорослим.
6. Доросла людина повинна:
а) мати професію, бути економічно незалежною та забезпечувати себе матеріально; б) не враховувати інтереси інших людей; в) одержувати допомогу від батьків; г) одержувати допомогу від своїх дітей.
ІІ рівень  (одна або декілька правильних відповідей).
1. Виберіть якості, притаманні людині, яка веде здоровий спосіб життя:
а) знає, які форми поведінки сприяють її благополуччю і чому; б) бажає бути собі хазяїном і вірить у те, що здоровий спосіб життя матиме позитивні результати; в) емоційно негативно ставиться до життя; г) має почуття самоповаги.
2. Вкажіть проблеми, які є глобальними проблемами людства:
а) збереження миру й забезпечення процесів обмеження озброєнь;
б) ліквідація голоду й хвороб; в) охорона навколишнього середовища;
г) використання цілинних земель; д) забезпечення сировиною та енергією; е) використання ресурсів Світового океану; є) освоєння космічного простору.
3. Вкажіть, що вміє робити соціально зріла особистість:
а) брати на себе відповідальність за свої почуття, думки, а головне – за вчинки; б) перекладати свою провину на інших, знаходити причини своїх невдач в інших людях; в) тверезо оцінювати сформовану ситуацію і свої можливості, здатність брати уроки зі своїх невдач; г) повноцінно спілкуватися з іншими людьми, співпрацювати з ними.
4. Вкажіть об’єктивні показники здоров’я:
а) показники сну; б) апетит; в) маса тіла; г) окружність грудної клітки;
д) частота дихання.
5. Вкажіть ознаки неправильної постави:
а) голова виходить за поздовжню вісь тіла (опущена голова); б) плечі зведені вперед, підняті (асиметричне положення плечей); в) кругла спина, запала грудна клітина; г) живіт випнутий, таз відставлений назад; д) надмірно збільшений поперековий вигин; е) голова піднята, грудна клітка пряма, плечі розташовані на одному рівні; є) якщо дивитися ззаду, голова, шия й хребет становлять пряму вертикальну лінію.
6. Вкажіть, що передбачає здоровий спосіб життя:
а) оптимальний режим праці та відпочинку; б) правильне харчування; в) достатню рухову активність; г) особисту гігієну; д) відсутність корисних звичок; е) любов до близьких, позитивне сприйняття життя.
ІІІ рівень       І. Знайдіть відповідність між термінами та їх визначеннями.
Термін
Визначення
1. Моніторинг
А. Сплощення зводу стопи.
2. Артеріальний пульс
Б. Важке захворювання опорно-рухового апарату, представлене викривленням хребта фронтальній площині й скручуванням навколо своєї вертикальної осі, що проявляється в молодому віці й прогресує в міру росту організму.
3. Постава
В. Систематичне одержання й обробка інформації, що може бути використана для процесу прийняття того чи іншого рішення.
4. Сколіоз
Г. Коливання стінок судин, викликане змінами тиску крові, у ритмі скорочень серця.
5. Плоскостопість
Д. Звична невимушена поза людини, яка стоїть.
ІІ. Закінчить речення.
  1. Безпека самої людини багато в чому визначається людським чинником, тому виникла потреба _________________________________________.
  2. Психологічний інфантилізм – це ________________________________.
  3. Доросла людина ______________________________________________.
  4. Надмірні психологічні стреси можуть ____________________________.
  5. Для мене бути здоровим – це ___________________________________.
ІV рівень .     Дайте відповіді на запитання.

  1. Що, на вашу думку, означає „стати дорослим”?
  2. Чи можете ви охарактеризувати людину, яка веде здоровий спосіб життя?

Немає коментарів:

Дописати коментар