Тема: „ Фізична складова здоров’я” - І варіант
І рівень
1. Життя людини
відрізняється від життя тварин тим, що вона:
а) є більш рухливою; б) має особливий спосіб
харчування; в) має рефлекси;
г) є істотою соціальною і формується тільки всередині
людського суспільства.
2. Культура
здоров’я:
а) успадковується генетично; б) формується в процесі
життя; в) виникає сама по собі; г) не є складовою загальної системи культури.
3. Різні
складові здоров’я:
а) існують незалежно одна від одної; б) проявляються
кожна сама по собі;
в) не впливають одна на одну; г) тісно пов’язані між
собою й впливають одна на одну.
4. Найважливішим
чинником, що впливає на здоров’я, є:
а) спосіб життя; б) спадковість; в) медичне
обслуговування; г) навколишнє середовище.
5. Слово „акселерація”
походить від латинського „acceleratio”,
що означає:
а) уповільнення; б) прискорення; в) сталість; г)
підростаюче покоління.
6. Стати
дорослим означає:
а) готовність створювати родину, мати власних дітей і нести за них
духовну й матеріальну відповідальність; б) нікого не слухатися;
в) готовність створювати родину, мати власних дітей, але не нести за них
духовної й матеріальної відповідальності; г) усіма командувати.
ІІ рівень (одна
або декілька правильних відповідей).
1. Пункти, які
відповідають вимогам здорового способу життя:
а) нераціональне харчування; б) оптимальна рухова активність;
в) невідповідність життєдіяльності біоритмам; г) раціональне чергування
праці та відпочинку; д) відповідність фізичних і розумових навантажень віку; е)
культивування позитивних емоцій; є) свідома гармонізація власного внутрішнього
світу й керування поведінкою згідно з моральними нормами суспільства; ж)
відмова від шкідливих звичок.
2. Вкажіть, що
повинен робити підліток для того, аби стати соціально зрілим:
а) активно вчитися розуміти інших людей, розбиратися в їхніх стосунках; б)
брати на себе відповідальність за свої вчинки;
в) якнайкраще зорганізувати свою поведінку в соціальному середовищі;
г) не аналізувати свій внутрішній досвід і не змінювати своєї поведінки
залежно від її аналізу.
3. Вкажіть, що
вміє робити соціально зріла особистість:
а) брати на себе відповідальність за свої почуття, думки, а головне – за
вчинки; б) перекладати свою провину на інших, знаходити причини своїх невдач в
інших людях; в) тверезо оцінювати сформовану ситуацію і свої можливості, здатність
брати уроки зі своїх невдач; г) повноцінно спілкуватися з іншими людьми,
співпрацювати з ними.
4. Вкажіть
суб’єктивні показники здоров’я:
а) показники самопочуття; б) працездатність; в) настрій; г) життєва
ємність легенів; д) пульс; е) артеріальний тиск.
5. Вкажіть
ознаки правильної постави:
а) голова піднята, грудна клітка пряма, плечі розташовані на одному
рівні; б) якщо дивитися ззаду, голова, шия й хребет становлять пряму
вертикальну лінію; в) якщо дивитися збоку, хребет має невеликі заглиблення в шийному
й поперековому відділах (лордози) та невелику опуклість у грудному відділі
(кіфоз); г) плечі зведені вперед, підняті (асиметричне положення плечей); д)
живіт випнутий, таз відставлений назад.
6. Вкажіть ті
вміння, яких має набути підліток при підготовці до дорослого життя:
а) знайти своє місце класі, групі
підлітків; б) відповідати за свої вчинки;
в) бути самостійним; г) учитися, здобувати знання, які пізніше
знадобляться для майбутньої професії.
ІІІ рівень І. Знайдіть
відповідність між термінами та їхніми визначеннями.
Термін
|
Визначення
|
1. Феномен
|
А елементарна структурно – функціональна
одиниця живого
|
2. Клітина
|
Б особливий
стан матерії, при якому біологічні організми відрізняються від неорганічних
об’єктів за рахунок процесів обміну речовин, росту, розвитку, розмноження,
поведінки
|
3. Біологічне життя
|
В виняткове, незвичайне,
рідкісне явище, те, що важко осягнути
|
4. Культура
|
Г стан повного фізичного, духовного й соціального
благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних дефектів
|
5. Здоров’я
|
Д те, що
зазвичай спрямовує нашу діяльність, мислення й почуття, що формує наші
інтереси, оцінки й моральні норми
|
ІІ. Закінчить
речення.
- Для вибору способу життя потрібні знання,
_______________________
- Дорослішання протікає успішно, якщо підліток
____________________
- Депресія може призвести до ____________________________________
- Найважливішим чинником, що впливає на здоров’я, є
_______________
- На мою думку, щастя в тому, щоб ________________________________
ІV рівень Дайте
відповіді на запитання.
- Доведіть, що здоров’я є важливою людською цінністю.
Як ви розумієте
притчу „Доля”?
Один мандрівник вирішив відпочити. Ліг біля колодязя і заснув. І тут до
нього прийшла Доля. Вона попрохала посунутись. Мандрівник не погодився. Тоді
Доля взяла і сама його посунула, сказавши при цьому: „Упадеш у колодязь і будеш
звинувачувати Долю.”
- Як ви думаєте, які проблеми людства можна віднести
до глобальних?
Тема: „ Фізична складова здоров’я”
- ІІ варіант
І рівень
1. Загальнолюдськими
цінностями є:
а) кар’єра, гроші, необмежена влада; б) успіх, популярність, слава;
в) родина, здоров’я, освіта, робота; г) реклама, прибуток, зброя.
2. Ознакою
соціального здоров’я є:
а) успішна робота фізіологічних систем організму людини – опорно-рухової,
кровоносної, травної, нервової, видільної та інших систем;
б) успішний розвиток особистості людини, її вміння вільно й відповідально
визначати своє місце серед інших людей; в) нормальне функціонування процесів
мислення, пам’яті, уяви, уваги; г) здатність адекватно оцінювати й сприймати
свої почуття й відчуття.
3. Надмірні
психологічні стреси можуть:
а) сприяти збереженню здоров’я; б) призводити до хвороб травної системи й
викликати виразку шлунка; в) забезпечувати нормальне протікання фізіологічних
процесів; г) стимулювати діяльність нервової системи.
4. Особливістю
глобальних проблем є те, що вони:
а) не можуть бути розв’язані зусиллями окремих країн; б) не вимагають
цілеспрямованих та організованих зусиль усієї світової спільноти; в) не можуть
призвести в майбутньому до серйозних, можливо необоротних, наслідків для всього
людства; г) можуть бути розв’язані однією країною.
5. Інфантилізм –
це:
а) відставання людини в розвитку, яке виявляється в збереженні в
дорослому віці фізичних та інтелектуальних рис, властивих дитячому віку; б)
розвиток, поява у фізичному вигляді дорослих рис; в) уміння залишатися самим
собою; г) уміння зовні виглядати дорослим.
6. Доросла
людина повинна:
а) мати професію, бути економічно незалежною та забезпечувати себе
матеріально; б) не враховувати інтереси інших людей; в) одержувати допомогу від
батьків; г) одержувати допомогу від своїх дітей.
ІІ рівень (одна
або декілька правильних відповідей).
1. Виберіть
якості, притаманні людині, яка веде здоровий спосіб життя:
а) знає, які форми поведінки сприяють її благополуччю і чому; б) бажає
бути собі хазяїном і вірить у те, що здоровий спосіб життя матиме позитивні
результати; в) емоційно негативно ставиться до життя; г) має почуття
самоповаги.
2. Вкажіть
проблеми, які є глобальними проблемами людства:
а) збереження миру й забезпечення процесів обмеження озброєнь;
б) ліквідація голоду й хвороб; в) охорона навколишнього середовища;
г) використання цілинних земель; д) забезпечення сировиною та енергією;
е) використання ресурсів Світового океану; є) освоєння космічного простору.
3. Вкажіть, що
вміє робити соціально зріла особистість:
а) брати на себе відповідальність за свої почуття, думки, а головне – за
вчинки; б) перекладати свою провину на інших, знаходити причини своїх невдач в
інших людях; в) тверезо оцінювати сформовану ситуацію і свої можливості,
здатність брати уроки зі своїх невдач; г) повноцінно спілкуватися з іншими
людьми, співпрацювати з ними.
4. Вкажіть
об’єктивні показники здоров’я:
а) показники
сну; б) апетит; в) маса тіла; г) окружність грудної клітки;
д) частота
дихання.
5. Вкажіть
ознаки неправильної постави:
а) голова виходить за поздовжню вісь тіла (опущена голова); б) плечі
зведені вперед, підняті (асиметричне положення плечей); в) кругла спина, запала
грудна клітина; г) живіт випнутий, таз відставлений назад; д) надмірно
збільшений поперековий вигин; е) голова піднята, грудна клітка пряма, плечі
розташовані на одному рівні; є) якщо дивитися ззаду, голова, шия й хребет
становлять пряму вертикальну лінію.
6. Вкажіть, що
передбачає здоровий спосіб життя:
а) оптимальний режим праці та відпочинку; б) правильне харчування; в) достатню
рухову активність; г) особисту гігієну; д) відсутність корисних звичок; е)
любов до близьких, позитивне сприйняття життя.
ІІІ рівень І. Знайдіть
відповідність між термінами та їх визначеннями.
Термін
|
Визначення
|
1. Моніторинг
|
А. Сплощення
зводу стопи.
|
2. Артеріальний пульс
|
Б. Важке захворювання опорно-рухового апарату, представлене
викривленням хребта фронтальній площині й скручуванням навколо своєї
вертикальної осі, що проявляється в молодому віці й прогресує в міру росту
організму.
|
3. Постава
|
В. Систематичне одержання й обробка інформації, що
може бути використана для процесу прийняття того чи іншого рішення.
|
4. Сколіоз
|
Г. Коливання стінок судин, викликане змінами тиску
крові, у ритмі скорочень серця.
|
5.
Плоскостопість
|
Д. Звична
невимушена поза людини, яка стоїть.
|
ІІ. Закінчить
речення.
- Безпека самої людини багато в чому визначається
людським чинником, тому виникла потреба _________________________________________.
- Психологічний інфантилізм – це ________________________________.
- Доросла людина ______________________________________________.
- Надмірні психологічні стреси можуть ____________________________.
- Для мене бути здоровим – це ___________________________________.
ІV рівень . Дайте
відповіді на запитання.
- Що, на вашу думку, означає „стати дорослим”?
- Чи можете ви охарактеризувати людину, яка веде
здоровий спосіб життя?
Немає коментарів:
Дописати коментар