Календарно
– тематичне планування уроків хімії
11 клас (рівень стандарту)
№ з/п
|
Дата
|
Тема
|
Практична частина
|
Очікувані
результати навчання учня/учениці
|
|
Тема
1. Періодичний закон і ПСХЕ
|
|||||
1
|
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх
сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.
|
Первинний інструктаж з БЖД
|
Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
називає s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі;
пояснює валентність і
ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах
атомів;
наводить приклади s-, p-,
d-елементів.
Діяльнісний компонент
складає електронні і графічні електронні формули атомів s-,
p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної
енергії»; атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і
збудженому станах;
аналізує відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-,
d-елементів (Ферум) 1-4 періодів;
порівнює можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3
періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх
атомів.
Ціннісний компонент
обґрунтовує періодичну зміну властивостей елементів і їхніх
простих речовин на основі електронної
будови їхніх атомів;
висловлює судження
щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не
відкритих елементів.
|
|
2
|
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх
сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. (продовження)
|
Демонстрація 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів(довга і коротка
форми, віртуальні 3D)
|
||
3
|
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-,
d-елементів
|
Навчальний проект
1. Створення 3D-моделей атомів елементів
|
||
4
|
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-,
d-елементів
|
Діагностичний контроль знань за курс 10
класу
|
||
5
|
|
Принцип «мінімальної енергії».
|
Демонстрація 2. Форми електронних орбіталей.
Демонстрація 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів
|
||
6
|
|
Збуджений
стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення
неметалічних елементів 2 і 3 періодів.
|
Самостійна робота.
|
||
7
|
|
Навчальний проект
2. Застосування радіонуклідів у медицині.
3. Використання радіоактивних ізотопів як
індикаторів у тваринництві, археології.
|
|
||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини
|
|||||
8
|
|
Ковалентний
хімічний зв’язок.
|
Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
установлює види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами;
наводить приклади речовин із різними видами хімічного зв
’язку; аморфних і кристалічних речовин.
Діяльнісний компонент
пояснює відмінності в механізмах утворення ковалентних зв’язків у молекулі
амоніаку та йоні амонію; між аморфними і кристалічними речовинами;
прогнозує фізичні властивості речовин на основі їхньої
будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей.
Ціннісний компонент
оцінює на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого
зв’язку між молекулами води, спиртів, води і спиртів;
висловлює судження щодо залежності між використанням речовин та їхньою будовою і
властивостями.
|
||
9
|
|
Донорно-акцепторний
механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).
|
Демонстрація 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду
|
||
10
|
|
Йонний
хімічний зв’язок.
|
|||
11
|
|
Металічний
хімічний зв’язок.
|
|||
12
|
|
Водневий хімічний зв’язок.
|
Навчальний проект
6. Значення водневого зв’язку для організації
структур біополімерів.
|
||
13
|
|
Кристалічний і
аморфний стани твердих речовин.
|
Демонстрація 4. Моделі різних типів
кристалічних граток
Демонстрація 6. Зразки кристалічних
і аморфних речовин
|
||
14
|
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої
будови.
|
Навчальний проект
4. Застосування рідких кристалів.
|
||
15
|
|
Навчальний проект
5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у
техніці.
|
|||
16
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми
«Періодична система хімічних елементів. Хімічний зв'язок і будова речовини».
|
Самостійна робота.
|
||
Тема
3. Хімічні реакції
|
|||||
17
|
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси.
|
Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
пояснює вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз
солей; принцип дії гальванічного елемента;
наводить приклади необоротних і
оборотних хімічних реакцій.
Діяльнісний компонент
складає рівняння реакцій гідролізу солей;
розрізняє необоротні і оборотні хімічні реакції;
характеризує суть хімічної рівноваги,
гідролізу солей;
прогнозує можливість реакції гідролізу солей; рН середовища водних розчинів солей;
добирає умови зміщення хімічної
рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє;
дотримується правил безпеки під час виконання хімічних
дослідів;
експериментально визначає рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів;
обчислює за хімічними рівняннями відносний вихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний
спосіб розв’язання.
Ціннісний компонент
висловлює судження про значення принципу Ле Шательє в керуванні хімічними процесами;
обґрунтовує значення оборотних процесів у довкіллі, промислових виробництвах;
вплив гідролізу солей на рН грунтів;
оцінює негативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримується
правил їхньої утилізації.
|
||
18
|
|
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.
|
|||
19
|
|
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.
|
|||
20
|
|
Гідроліз солей.
|
Лабораторний
дослід 1
Визначення
рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів.
|
||
21
|
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело
електричного струму.
|
|||
22
|
|
Навчальний
проект
7.
Гальванічний елемент з картоплі, лимону.
8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму,
утилізація їх.
|
|||
23
|
|
Розрахункові задачі
1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного
виходу продукту реакції.
|
|||
24
|
|
Розрахункові задачі
1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного
виходу продукту реакції. (продовження)
|
|||
25
|
|
Узагальнення знань з теми « Хімічні реакції»
|
|||
26
|
|
Контрольна робота №1
|
|
||
Тема 4 Неорганічні речовини і їхні властивості
|
|||||
27
|
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.
|
Демонстрація 8.
Зразки неметалів
|
Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
називає найпоширеніші у природі металічні й неметалічні
елементи; представників класів неорганічних сполук за систематичною
номенклатурою;
пояснює суть явища алотропії;
відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону,
Фосфору їхнім кількісним складом або будовою; суть
явища адсорбції; антропогенні і природні причини появи в атмосфері оксидів
неметалічних елементів;
наводить приклади алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук
неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід,
амоніак); взаємозв’язків між речовинами.
Діяльнісний компонент
складає рівняння, що підтверджують відновні
властивості металів, зокрема алюмінію і заліза (реакцій з неметалами, водою, кислотами і солями в розчинах); окисні властивості неметалів
(кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами; відновні властивості водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів; реакцій, які
характеризують особливості водних розчинів гідроген хлориду (з основами),
гідроген сульфіду (з лугами), амоніаку (з кислотами); реакцій, які характеризують хімічні властивості та
одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, основ,
амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей; реакцій
нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю;
характеризує
метали і неметали, їхні фізичні властивості та застосування (у тому числі
сплавів металів); застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку;
фізичні та хімічні властивості (взаємодія з магнієм, цинком, міддю) нітратної
і концентрованої сульфатної кислот; застосування гідроксидів Натрію і
Кальцію; поширення солей у природі;
складає план дослідження та експериментально
встановлює генетичні зв’язки між неорганічними і органічними
речовинами;
порівнює фізичні та хімічні властивості металів (алюміній і
залізо) і неметалів, оксидів металічних і неметалічних елементів; особливості
водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; основ
(гідроксидів Натрію і Кальцію);
аналізує і тлумачить результати досліджень;
прогнозує рН
середовища кислотних і лужних ґрунтів;
установлює
генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук;
проводить якісні реакції й визначає в
розчинах йони: Феруму(2+),
Феруму(3+), осаджуючи їх лугами, Барію, амонію, силікат- і ортофосфат-іони;
досліджує якісний склад солей; адсорбційну здатність
активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів;
аналізує види
жорсткості води і пропонує безпечні способи
усунення жорсткості води у побуті;
дотримується правил безпеки під час
виконання хімічних дослідів;
обчислює кількість речовини, масу або об’єм продукту за
рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний
спосіб розв’язання.
Ціннісний компонент
робить висновки на основі спостережень;
обґрунтовує значення алотропних
перетворень; причини існування кислотних і лужних ґрунтів;
оцінює
біологічне значення металічних (Кальцію, Калію, Натрію, Магнію, Феруму) і
неметалічних (Оксигену, Нітрогену, Карбону, Фосфору, галогенів) елементів;
найважливіших представників основних класів неорганічних сполук
|
|
28
|
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.
|
Демонстрація 9. Моделі кристалічних градок.
Навчальний проект
7. Штучні алмази у техніці.
|
||
29
|
|
Явище адсорбції.
|
Лабораторний дослід 2.
Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних
лікарських препаратів.
|
||
30
|
|
Окисні та відновні властивості неметалів.
|
|||
31
|
|
Застосування
неметалів. Біологічне значення неметалічних елементів.
|
|||
32
|
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних
розчинів цих сполук, їх застосування.
|
|||
33
|
|
Оксиди неметалічних
елементів, їх уміст в атмосфері.
|
|||
34
|
|
Кислоти.
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною
кислотами.
|
Самостійна робота
|
||
35
|
|
Кислотні дощі.
|
Навчальні
проекти
11. Кислотні дощі.
|
||
36
|
|
Розв’язування розрахункових задач
вивчених типів.
|
|
||
37
|
|
Узагальнення та систематизація знань
|
|
||
38
|
|
Загальна
характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.
|
Демонстрація 7. Зразки металів та їхніх сплавів.
|
||
39
|
|
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості.
|
|||
40
|
|
Залізо: фізичні та хімічні властивості.
|
Лабораторний дослід
3, 4. Виявлення в розчині катіонів Феруму (2+, 3+)
|
||
41
|
|
Застосування металів та їхніх сплавів.
|
|||
42
|
|
Основи. Властивості,
застосування гідроксидів Натрію
і Кальцію.
|
|||
43
|
|
Біологічне значення
неметалічних елементів.
|
|
||
44
|
|
Узагальнення та систематизація знань
|
|
||
45
|
|
Солі, їх поширення в природі.
|
|||
46
|
|
Середні та кислі солі.
|
|||
47
|
|
Якісні реакції на деякі йони
|
Лабораторний дослід 5, 6. Виявлення у розчинах катіонів Барію, амонію.
|
||
48
|
|
Практична робота 1
Дослідження
якісного складу солей.
|
Практична робота 1
|
||
49
|
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення.
|
|||
50
|
|
Навчальні
проекти
14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води.
|
|||
51
|
|
Сучасні силікатні матеріали.
|
Лабораторний дослід
7,
8. Виявлення у розчинах силікат- і
ортофосфат-іонів.
|
||
52
|
|
Мінеральні добрива.
|
Навчальні проекти
8. Раціональне використання добрив та проблема
охорони довкілля.
9. Запобігання негативному впливові нітратів
на організм людини.
|
||
53
|
|
Поняття про кислотні та лужні ґрунти.
|
Навчальні
проекти
12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.
Складання карти родючості.
|
||
54
|
|
Навчальні
проекти 13.
Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і
лужноземельних металічних елементів, солей амонію.
|
|||
55
|
|
Біологічне значення
металічних і неметалічних елементів.
|
|||
56
|
|
Навчальні проекти 10. Неорганічні речовини у фармації (або
домашній аптечці) і харчовій промисловості.
|
|||
57
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних
сполук.
|
|||
58
|
|
Практична робота
2.
Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами.
|
Практична робота 2
|
||
59
|
|
Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту
за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.
|
|
||
60
|
|
Узагальнення
знань з теми « Неорганічні речовини та їх властивості»
|
|||
61
|
|
Контрольна робота №2
|
|||
Тема
5. Хімія і прогрес людства.
|
|||||
62
|
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових
напрямів технологій.
|
. Учень/учениця:
Знаннєвий компонент
наводить приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті.
Ціннісний компонент
оцінює значення хімії у
створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні
продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем;
усвідомлює значення нової філософії у хімії і власної громадянської позиції для
реалізації концепції сталого розвитку суспільства; причинно-наслідкові
зв’язки у природі та її цінність і цілісність; право на власний вибір і
прийняття рішення; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих
викидів;
популяризує хімічні знання;
критично ставиться до хімічної інформації
з різних джерел
|
||
63
|
|
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної проблеми.
|
|||
64
|
|
Навчальні проекти
15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп.
|
|||
65
|
|
«Зелена»
хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.
|
|||
66
|
|
Навчальні проекти
16.
Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».
|
|||
67
|
|
Узагальнення: роль біології у вирішенні
сучасних глобальних проблем людства
|
Тематичне
оцінювання №5
|
||
68
|
|
Повторення вивчено курсу хімії
|
|||
Немає коментарів:
Дописати коментар