Календарно-тематичне
планування уроків хімії 2020 – 2021 навчальний рік
7 клас
№ /
Датаа
|
Тема уроку
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної
діяльності
УЧЕНЬ/УЧЕНИЦЯ:
|
Практична частина
|
ВСТУП (5 годин)
|
|||
1
|
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення
у навколишньому світі.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна
безпека і сталий розвиток.)
|
Ціннісний компонент:
Висловлює судження про застосування хімічних знань
та історію їхнього розвитку
|
Демонстрації:
1. Взаємодія харчової соди
( натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним
розчином етанової кислоти).
2. Зміна забарвлення природних індикаторів у
середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.
|
2
|
Короткі відомості з історії хімії.
Захист навчальних проектів:
1.Хімічні речовини навколо нас.
2. Історичне значення вогню. (Реалізація
наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Громадянська
відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Діяльнісний компонент: знаходить інформацію згідно
теми уроку, співпрацює з іншими;
Виявляє ініціативу, веде діалог для розв`язання
поставленого завдання;
бере участь в обговоренні питань, висловлюючи власну
думку;
складає письмове повідомлення за темою проекту,
виголошує його, використовуючи наукову українську мову.
Ціннісний компонент:
Критично ставиться до повідомлень хімічного
характеру в медійному просторі;
дотримується етичних принципів поводження з
інформацією; популяризує хімічні знання; вірить у себе, власні можливості.
|
|
3
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.
Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека).
|
Знаннєвий компонент: називає лабораторний посуд і
основне обладнання кабінету хімії;
знає і розуміє правила поведінки учнів у хімічному
кабінеті та правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та
обладнанням кабінету хімії;
пояснює призначення лабораторного посуду та
обладнання кабінету хімії.
Діяльнісний компонент: дотримується правил поведінки
учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним
посудом та обладнанням кабінету хімії.
Ціннісний компонент: усвідомлює право на власний вибір
і прийняття рішень.
|
Лабораторний дослід 1.
Дослідження будови полум`я
|
4
|
Марковання небезпечних речовин.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий
розвиток).
|
Ціннісний компонент:
висловлює судження про доцільність маркування
небезпечних речовин, які входять до складу харчових продуктів і побутових
хімікатів;
робить висновки щодо безпечного використання речовин
з урахуванням їхнього марковання;
усвідомлює право на власний вибір і прийняття
рішень.
|
Лабораторний дослід 2.
Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на
прикладі побутових хімікатів).
|
5
|
Правила безпеки під час роботи з лабораторним
посудом та обладнанням кабінету хімії.
Практична робота 1.
Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом
і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека).
|
Діяльнісний компонент: виконує найпростіші лабораторні
операції з використанням лабораторного посуду і обладнання
кабінету хімії за вказівкою вчителя;
дотримується правил поведінки учнів у хімічному
кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом та
обладнанням кабінету хімії.
Ціннісний компонент: усвідомлює право на власний вибір
і прийняття рішень.
|
Практична робота 1.
Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом
і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.
|
Тема 1. Початкові
хімічні поняття (22 год.)
|
|||
6
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми.
|
Діяльнісний компонент: розрізняє фізичні тіла,
матеріали, речовини, молекули, атоми.
|
|
7
|
Як вивчають речовини. Спостереження й
експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. (Реалізація
наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна
безпека і сталий розвиток.)
|
Діяльнісний компонент: розрізняє фізичні
властивості речовин.
Ціннісний компонент: робить висновки на основі
спостережень
(при допомозі вчителя).
|
Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними
властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.
|
8
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні.) (Реалізація наскрізних
змістових ліній: Здоров`я і безпека).
|
Діяльнісний компонент: розрізняє чисті речовини і
суміші, називає способи розділення сумішей.
|
|
9
|
Способи розділення сумішей
|
Діяльнісний компонент: називає способи розділення
сумішей.
|
|
10
|
Практична робота 2. Розділення сумішей
|
Діяльнісний компонент: складає план розділення сумішей;
дотримується правил поведінки учнів у хімічному
кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і
обладнанням кабінету хімії;
виконує найпростіші лабораторні операції з
нагрівання речовин, розділення сумішей.
Ціннісний компонент: усвідомлює необхідність збереження
власного здоров`я і
довкілля при використанні хімічних речовин;
робить висновки на основі спостережень (за допомогою
вчителя).
|
Практична робота 2. Розділення сумішей
|
11
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність
хімічних елементів у природі. Ознайомлення з періодичною системою хімічних
елементів.
|
Знаннєвий компонент: називає хімічні елементи (не
менше 20) за сучасною науковою номенклатурою, записує їхні символи;
найпоширеніші хімічні елементи у природі.
|
Демонстрація 3. Періодична система хімічних елементів.
|
12
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні
маси хімічних елементів.
|
Діяльнісний компонент: використовує періодичну
систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів;
робить висновки на основі спостережень (за допомогою
вчителя).
|
Демонстрація 3. Періодична система хімічних елементів.
|
13
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини.
Багатоманітність речовин.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека).
|
Знаннєвий компонент: пояснює зміст хімічних
формул;
наводить приклади простих і складних речовин;
Діяльнісний компонент: розрізняє прості й складні
речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну
систему; метали й неметали;
описує кількісний і якісний склад речовин за
хімічними формулами.
Ціннісний компонент: висловлює судження про
багатоманітність речовин;
робить висновки на основі спостережень ( за
допомогою вчителя).
|
Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками
простих та складних речовин.
|
14
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні
елементи.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека).
|
Знаннєвий компонент: знає основні властивості
металів й неметалів;
Діяльнісний компонент: розрізняє металічні та
неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали.
Ціннісний компонент: висловлює судження про
відмінність металів від неметалів;
робить висновки на основі спостережень ( за
допомогою вчителя).
|
Демонстрація 4. Зразки металів і неметалів.
|
15
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул
бінарних сполук за валентністю елементів.
|
Діяльнісний компонент:
складає формули бінарних сполук за валентністю
елементів
|
|
16
|
Визначення валентності елементів за формулами
бінарних сполук
|
Діяльнісний компонент:
визначає валентність елементів за формулами бінарних
сполук
|
|
17
|
Вправи на складання формул бінарних сполук і
визначення валентності за формулами бінарних сполук
|
Діяльнісний компонент:
складає формули бінарних сполук за валентністю
елементів, визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук
|
|
18
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною
формулою
|
Діяльнісний компонент:
обчислює відносну молекулярну масу речовини за її
формулою
|
Розрахункові задачі
1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини
за її формулою.
|
19
|
Масова частка елемента в складній речовині
(Реалізація наскрізних змістових ліній: підприємливість
і фінансова грамотність).
|
Діяльнісний компонент:
Обчислює масову частку елемента в складній речовині
та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і
обгрунтовуючи спосіб розв`язання.
|
Розрахункові задачі
2. Обчислення масової частки елемента в складній
речовині.
3.Обчислення маси елемента в складній речовині за
його масовою часткою.
|
20
|
Розв`язування розрахункових задач
1.Обчислення відносної молекулярної маси речовини за
її формулою.
2.Обчислення масової частки елемента в складній
речовині.
3.Обчислення маси елемента в складній речовині за
його масовою часткою.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Діяльнісний компонент: використовує алгоритмічні,
пропонує евристичні методи для розвязування задач;
висловлює власну думку щодо способу розвязання
задачі;
пояснює спосіб розвязання задачі;
веде діалог задля досягнення мети під час виконання
завдань.
Ціннісний компонент: виявляє ініціативність до роботи;
відповідально відноситься до виконання рішення;
вірить у себе, у власні можливості.
|
Розв`язування розрахункових задач
1.Обчислення відносної молекулярної
маси речовини за її формулою.
2.Обчислення масової частки елемента в складній
речовині.
3.Обчислення маси елемента в складній речовині за
його масовою часткою.
|
21
|
Контрольна
робота
|
|
|
22
|
Фізичні і хімічні явища. Хімічні реакції та явища,
що їх супроводжують. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека).
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади хімічних
явищ у природі і побуті.
Діяльнісний компонент: розрізняє фізичні та хімічні
явища, фізичні та хімічні властивості речовин;
спостерігає хімічні й фізичні явища;
описує явища, які супроводжують хімічні реакції;
Ціннісний компонент: робить висновки на основі
спостережень (за допомогою вчителя).
|
Домашній експеримент: 1.Взаємодія харчової соди із
соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
23
|
Хімічні властивості речовин.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека).
|
Знаннєвий компонент: знайомиться з хімічними
явищами.
Діяльнісний компонент:
спостерігає хімічні явища;
описує явища, які супроводжують хімічні реакції;
дотримується правил поведінки в кабінеті хімії та
правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету
хімії.
Ціннісний компонент: робить висновки на основі
спостережень (за допомогою вчителя).
|
Лабораторні досліди 5-9. Дослідження хімічних
реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною
забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.
|
24
|
Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних
явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека).
|
Діяльнісний компонент:
описує явища, які супроводжують хімічні реакції;
дотримується правил поведінки в кабінеті хімії та
правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;
виконує найпростіші лабораторні операції з
нагрівання речовин, розділення сумішей.
Ціннісний компонент: робить висновки на основі
спостережень (за допомогою вчителя);
усвідомлює необхідність збереження власного здоров`я і
довкілля при використанні хімічних речовин;
виробляє власне ставлення до природи як найвищої
цінності.
|
Практична робота 3. Дослідження фізичних і
хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.
|
25
|
Захист навчальних проектів:
3. Хімічні явища у природі.
4. Хімічні явища у побуті.
5. Використання хімічних явищ у художній творчості й
народних ремеслах.
6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і
народній творчості. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека).
|
Діяльнісний компонент: добирає хімічну інформацію в
групі, співпрацює з іншими;
Виявляє ініціативність, веде діалог задля розвязання
поставленого завдання;
бере участь в обговоренні питань, висловлюючи свою
думку;
складає в групі письмове повідомлення за темою
проекту, виголошує його, використовуючи наукову українську мову.
Ціннісний компонент: критично ставиться до повідомлень
хімічного характеру в медійному просторі;
дотримується етичних принципів поводження з
інформацією;
популяризує хімічні знання;
вірить у себе, у власні можливості.
|
|
26
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних
реакцій. Схема хімічної реакції.
(Реалізація наскрізних змістових ліній:
Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Знаннєвий компонент: пояснює суть закону
збереження маси речовини.
Ціннісний компонент: висловлює судження про
значення закону збереження маси речовини;
робить висновки на основі спостережень (за допомогою
вчителя).
|
Демонстрація 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси
речовин (реальний або віртуальний).
|
27
|
Хімічні рівняння.
(Реалізація наскрізних змістових ліній:
Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Знаннєвий компонент: висловлює судження про те ,
що в природі ніщо не зникає безслідно і не утворюється з нічого;
пояснює суть рівнянь хімічних реакцій згідно закону збереження
маси речовини
Ціннісний компонент:
робить висновки на основі спостережень про
важливість закону збереження маси речовини (за допомогою вчителя).
|
|
Тема 2.Кисень (11 годин).
|
|||
28
|
Повітря. Його склад. (Реалізація наскрізних
змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток).
|
Знаннєвий компонент: називає якісний та
кількісний склад повітря;
Діяльнісний компонент:
робить висновки на основі спостережень про
важливість чистоти повітря (за допомогою вчителя).
|
|
29
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень,
склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. (Реалізація наскрізних
змістових ліній: Екологічна безпека і сталий розвиток).
|
Знаннєвий компонент: називає склад молекул кисню,
фізичні властивості кисню;
Діяльнісний компонент: описує поширення
Оксигену в природі; історію відкриття кисню, його фізичні властивості.
|
|
30 -31
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген
пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про
каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна
безпека і сталий розвиток).
|
Знаннєвий компонент: називає речовини, з яких
добувають кисень;
пояснює суть реакцій розкладу;
має уявлення про каталізатори і їх роль в природі і
в промисловості.
Діяльнісний компонент: розрізняє реакцї розкладу;
складає рівняння реакцій добування кисню.
|
Демонстрації:
6.Добування кисню з гідроген пероксиду.
7.Збирання кисню витісненням повітря та витісненням
води.
8.Доведення наявності кисню.
|
32
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими
речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція
сполучення. (Реалізація
наскрізних змістових ліній: Екологічна безпека і сталий
розвиток).
|
Знаннєвий компонент: називає речовини, які
утворюються при взаємодії кисню з простими речовинами;
пояснює суть реакції сполучення.
Діяльнісний компонент:
характеризує хімічні властивості кисню;
розрізняє реакції сполучення;
складає рівняння реакцій взаємодії кисню з простими речовинами.
|
Демонстрація: 9.Спалювання простих і складних речовин.
|
33
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне
окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна
безпека і сталий розвиток).
|
Знаннєвий компонент: називає склад оксидів;
наводить приклади оксидів;
пояснює суть процесів повільного окиснення і
дихання;
знає умови виникнення та припинення горіння.
Діяльнісний компонент: розрізняє процеси горіння,
повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення;
аналізує умови процесів горіння та повільного
окиснення;
дотримується запобіжних заходів під час використання
процесів горіння;
усвідомлює наслідки небезпечного поводження з
вогнем.
|
|
34
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне
окиснення метану, гідроген сульфіду). (Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна
безпека і сталий розвиток. Громадянська відповідальність).
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади оксидів;
пояснює суть процесів окиснення.
Діяльнісний компонент: характеризує хімічні властивості
кисню;
складає рівняння реакцій кисню з метаном, гідроген
сульфідом.
|
Демонстрація 9. Спалювання простих і складних речовин.
|
35
|
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген
пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його
наявності.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна
безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Знаннєвий компонент: пояснює суть реакції
розкладу, роль каталізатора у хімічній реакції.
Діяльнісний компонент:
складає рівняння реакцій добування кисню з гідроген
пероксиду;
використовує лабораторний посуд для добування і
збирання кисню;
визначає наявність кисню дослідним шляхом;
дотримується інструкції щодо виконання хімічних
дослідів та правил безпеки під час роботи в кабінеті хімії.
|
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген
пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його
наявності.
|
36
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я і
безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Знаннєвий компонент: називає склад молекул кисню
і озону.
Діяльнісний компонент: пояснює суть колообігу Оксигену.
Ціннісний компонент: обгрунтовує застосування кисню;
оцінює значення озону в атмосфері, вплив діяльності
людини на стан атмосфери.
|
|
37
|
Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна
роль кисню.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Знаннєвий компонент: називає якісний та
кількісний склад повітря.
Діяльнісний компонент: пояснює застосування та біологічну
роль кисню.
Ціннісний компонент: обгрунтовує застосування кисню;
оцінює значення кисню в життєдіяльності
організмів, атмосфері, вплив діяльності людини на стан повітря;
усвідомлює відповідальність за збереження повітря
від шкідливих викидів.
|
|
38
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Кисень».
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Діяльнісний компонент: добирає хімічну інформацію в
групі, співпрацює з іншими;
виявляє ініціативу, веде діалог задля розв`язання
поставленого завдання;
бере участь в обговоренні питань, висловлюючи свою
думку;
складає в групі письмове повідомлення за темою
проекту, виголошує його, використовуючи наукову українську мову.
Ціннісний компонент: критично ставиться до повідомлень
хімічного характеру в медійному просторі;
дотримується етичних принципів поводження з
інформацією;
популяризує хімічні знання;
вірить у себе, власні можливості.
|
Захист навчальних проектів:
7.Проблема забруднення повітря та способи розв`язування
її.
8.Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час
занять.
|
Тема 3. Вода (13 год.)
|
|||
39
|
Вода, склад і молекули, поширеність у природі,
фізичні властивості.
Вода – розчинник. (Реалізація наскрізних
змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і
сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Знаннєвий компонент: називає склад молекули води;
наводить приклади водних розчинів.
Діяльнісний компонент: описує поширення води у природі,
фізичні властивості води;
|
|
40
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена
речовина.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість
і фінансова грамотність).
|
Знаннєвий компонент:
наводить приклади водних розчинів.
Діяльнісний компонент: розрізняє розчинник і розчинену речовину;
|
|
41
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої
речовини.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Знаннєвий компонент: знайомиться із способами
визначення кількісного складу розчину;
Діяльнісний компонент: обчислює масову частку і масу
розчиненої речовини, масу і об`єм води в розчині, обираючи і обгрунтовуючи
спосіб розв`язання;
Ціннісний компонент: використовує отримані знання в
повсякденному житті.
|
|
42
|
Виготовлення розчину
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Знаннєвий компонент: знайомиться із способами
визначення кількісного складу розчину;
Діяльнісний компонент: обчислює масову частку і масу
розчиненої речовини, масу і об`єм води в розчині, обираючи і обгрунтовуючи
спосіб розв`язання;
Ціннісний компонент: використовує отримані знання в
повсякденному житті.
|
Демонстрація
10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою
розчиненої речовини
|
43
|
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової
частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині
(Реалізація наскрізних змістових ліній:
Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Діяльнісний компонент: обчислює масову частку і масу
розчиненої речовини, масу і об`єм води в розчині, обираючи і обгрунтовуючи
спосіб розв`язання;
Ціннісний компонент: використовує отримані знання в
повсякденному житті.
|
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки,
маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині
|
44
|
Практична робота 5.
Виготовлення водних розчинів із заданими масовими
частками розчинених речовин.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Діяльнісний компонент: самостійно обчислює
масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об`єм води в розчині,
обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання;
Ціннісний компонент: виготовляє розчини з певною масовою
часткою розчиненої речовини.
|
Практична робота 5.
Виготовлення водних розчинів із заданими масовими
частками розчинених речовин.
|
45-46
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й
основи. Поняття про індикатори.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Знаннєвий
компонент: наводить приклади формул кислот і основ;
має уявлення
про індикатори.
Діяльнісний
компонент: складає рівняння
реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV)
оксидом;
розпізнає дослідним шляхом кислоти
і луги.
|
Демонстрації:
11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування
водного розчину добутої речовини індикатором.
12. Взаємодія фосфору(V) оксиду з
водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.
Лабораторний дослід 10. Випробування водних розчинів
кислот і лугів індикаторами
|
47
|
Розв’язування розрахункових задач
|
Коригування знань, розвиток компетентностей.
|
|
48
|
Контрольна робота
|
|
|
49
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті
людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Громадянська
відповідальність. Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади водних розчинів;
Діяльнісний компонент: описує поширеність води у природі;
використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального
використання води та збереження довкілля;
володіє елементарними навичками очищення води в
домашніх умовах.
Ціннісний компонент: обгрунтовує значення
розчинів у природі та житті людини;
оцінює роль води в життєдіяльності організмів;
висловлює судження про вплив діяльності людини на
чистоту водойм та охорону їх від забруднень;
відповідально ставиться до збереження водних
ресурсів;
використовує отримані знання в повсякденному житті.
|
Домашній експеримент 2. Очищення забрудненої води за
допомогою власноруч виготовленого фільтра
|
50
|
Узагальнення та систематизація знань з теми “Вода”.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Діяльнісний компонент: добирає хімічну інформацію в
групі, співпрацює з іншими;
виявляє ініціативу, веде діалог задля досягнення
спільної мети;
бере участь в обговоренні питань, чітко і зрозуміло
висловлює свою думку;
складає усне і письмове повідомлення за темою
проекту, виголошує його.
Ціннісний компонент: цінує наукову українську мову;
критично ставиться до повідомлень хімічного
характеру в медійному просторі;
дотримується етичних принципів поводження з
інформацією;
популяризує хімічні знання;
вірить у себе, власні можливості.
|
Захист проектів:
9. Дослідження якості води з різних джерел.
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей
води.
11. Способи очищення води в побуті.
12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблем
у вашій місцевості.
13. Еколого-економічний проект “ Зберігаючи воду –
заощаджую родинний бюджет”
|
51
|
Екскурсія.
Орієнтовні об`єкти екскурсій: хімічні
лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств,
науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів, пожежна частина,
водоочисна станція, аптека, краєзнавчий музей.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар