« Затверджую»
Заступник
директора з НВР
__________
_________________________
«____»
____________20___ р.
Календарно-тематичне
планування
з основ здоров’я
для загальноосвітніх навчальних
закладів
у 5 -
9 класах
(згідно
оновленої програми 2017р.)
на 2020 - 2021
н. р.
вчитель Піскор
Надія Зіновіївна
календарно-тематичне
планування
Основи здоров’я, 5 клас
№ з/п
|
Тема уроку та
практичні вправи
|
Дата
5-А
|
Дата
5-Б
|
1
|
Життя і здоров’я людини.
Здоровий спосіб
життя.
Моделювання поведінки в разі погіршення
самопочуття.**
Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла.
*
|
|
|
2
|
Безпека
і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.
Відпрацювання алгоритму дій при
потраплянні у небезпечну ситуацію.**
|
|
|
3
|
Безпека на дорозі.
Безпека пішохода. Види пішохідних
переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.
Прийняття зважених рішень
щодо переходу дороги.*
Моделювання ситуації відмови від
пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці.**
|
|
|
4
|
Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира . Правила
користування громадським транспортом. Етика пасажира.
Відпрацювання навичок поведінки у транспорті.*
Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті.
|
|
|
5
|
Поведінка пасажира
при ДТП. Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в
умовах обмеженої оглядовості.**
|
|
|
6
|
Узагальненя з теми: «Життя і здоров’я людини».
|
|
|
7
|
Уміння
вчитися
Раціональний розподіл часу. Розпорядок
дня школяра. Облаштування робочого місця.
Відпрацювання навичок планування часу з
урахуванням усіх правил ЗСЖ “Мій розпорядок дня».
|
|
|
8
|
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей.
Створення мотивації до навчання.
|
|
|
9
|
Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до кон. роботи.
|
|
|
10
|
Повага до себе та інших
Унікальність
людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей.
Уміння працювати разом.
Виконання вправ для розвитку самоповаги
і поваги до інших людей.
|
|
|
11
|
Почуття і
емоції. Вияви
почуттів. Способи висловлювання почуттів.
Співпереживання і співчуття.
Відпрацювання навичок висловлювання почуттів.
|
|
|
12
|
Узагальнення з теми: «Психічна і духовна складові здоров’я ».
|
|
|
13
|
Фізичні чинники здоров’я
Принципи і методи загартовування.
Рухова активність.
|
|
|
14
|
Профілактика порушень
постави і гостроти зору.
Виконання вправ для формування правильної
постави та гімнастики для очей.
Розрахунок максимальної маси портфеля.*
|
|
|
15
|
Попередження
травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом.
Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та
самодопомоги при спортивних травмах.**
|
|
|
16
|
Правила
безпечної поведінки в басейні та на льоду.
Моделювання ситуацій надання допомоги і
самодопомоги тому, хто провалився під лід.**
|
|
|
17
|
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови
здорового сну. Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я.
Розробка
пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером.*
|
|
|
18
|
Узагальнення з теми: « Фізична складова
здоров’я ».
|
|
|
19
|
Тема 1. Соціальний добробут.
Право
на здоров’я
Права дитини. Обов’язки учня і громадянина.
Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки)*
|
|
|
20
|
Спілкування і здоров’я.
Ефективне спілкування.
Відпрацювання навичок ефективного
спілкування.**
|
|
|
21
|
Вплив поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки.
Відпрацювання навичок упевненої поведінки:
моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих.
|
|
|
22
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків
та вчителів. Взаємодопомога членів родини.
|
|
|
23
|
Спілкування з однолітками. Стосунки між
хлопцями і дівчатами.
|
|
|
24
|
Протидія виявам агресії і насилля в
учнівському середовищі.
|
|
|
25
|
Безпека спілкування в Інтернеті.
Безпека спілкування в
Інтернеті.**
|
|
|
26
|
Соціальна
небезпека інфекційних захворювань.
Соціальна небезпека інфекційних
захворювань та
запобігання дискримінації людей за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я
( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю.
Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного із членів родини.*
|
|
|
27
|
Тема 2.Безпека
в побуті і навколишньому середовищі.
Пожежна
безпека.
Причини виникнення та способи гасіння
невеликих пожеж. Захист органів дихання під час пожежі.
Відпрацювання навичок евакуації з
приміщення школи.
Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів.**
|
|
|
28
|
Особливості
гасіння електроприладів.
|
|
|
29
|
Дитина в автономній
ситуації
Безпека в побуті. Ризики
побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.
Обстеження безпеки своєї оселі*.
|
|
|
30
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки.
Екстремальні ситуації з незнайомцями.
Моделювання безпечної поведінки із
людьми.
Відпрацювання алгоритму безпечної
поведінки в місцях великого скупчення людей.
Відпрацювання навичок відмови від ігор
у небезпечних місцях.
|
|
|
31
|
Безпечне довкілля
Наслідки забруднення довкілля для життя і
здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.
Створення
саморобок для повторного
використання пластикових упаковок.*
|
|
|
32
|
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного
вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи.
Відпрацювання навичок безпечної
поведінки під час сильного вітру, грози і
підтоплення. Виготовлення рятувальних
засобів з підручних матеріалів. *
|
|
|
33
|
Відпочинок
на природі.
Моделювання
ситуації надання допомоги
постраждалому при тепловому або сонячному ударі.**
|
|
|
34
|
Правила купання у
водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.
|
|
|
35
|
Узагальнення з теми: «Соціальна складова здоров’я».
|
|
календарно-тематичне
планування
Основи здоров’я, 6 клас
№
|
Тема уроку та практичні вправи
|
Дата 6-А
|
Дата
6-Б
|
|
1
|
Життя і здоров’я людини.
Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут.
Життєві навички,сприятливі для здоров’я. Активне
довголіття.
|
|
|
|
2
|
Ризики і небезпеки.
Поняття про ризик. Виправдані і
невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні
ситуації.
Відпрацьовувати алгоритм дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію.
|
|
|
|
3
|
Навколишнє середовище і здоров’я
Вплив природних чинників на
здоров’я людини. Небезпеки в природному середовищі. Вплив техногенного
середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми
довкілля.
Моделювати поведінку в разі зміни кліматичних умов.
Добір одяг за несприятливих погодних умов*
|
|
|
|
4
|
Соціальне середовище і
здоров’я. Захист від кримінальних небезпек
Складання пам’яток запобігання кримінальним небезпекам.
Складання пам’яток захисту
особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*
|
|
|
|
5
|
Харчування і здоров’я.
Значення води і харчування для
розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливості харчування у
підлітковому віці.
|
|
|
|
6
|
Харчові звички. Принципи
харчування для здоров’я
|
|
|
|
7
|
Калорійність харчування та енерговитрати
залежно від фізичних навантажень.
Визначення збалансованості харчового раціону.
|
|
|
|
8
|
Профілактика йододефіциту і
діабету.
|
|
|
|
9
|
Правила купівлі , обробки і
збереження харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях.
Аналіз маркування харчових продуктів.**
Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях
|
|
|
|
10
|
Особиста гігієна
Складові особистої гігієни.
Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. особиста гігієна під час занять
фізичною культурою та спортом.
Складання пам’ятки «Правила особистої гігієни»
|
|
|
|
11
|
Узагальнення з теми: « Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я».
|
|
|
|
12
|
Звички і здоров’я.
Психічний розвитку підлітка та
ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком.
|
|
|
|
13
|
Навички і звички. Вплив звичок
на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування
звичок.
Створення плану формування корисної звички(чи відмови від шкідливої
звички).
Аналіз грошових витрат, пов’язаних із
шкідливими звичками.*
|
|
|
|
14
|
Самооцінка і здоров’я
Поняття самооцінки. Види
самооцінки. Формування адекватної самооцінки. Проект самовдосконалення*(вибір, планування і досягнення мети)
|
|
|
|
15
|
Критичне мислення та вміння приймати рішення
Види рішень. Алгоритм прийняття
зважених рішень. Рішення важливі для здоров’я. Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна
реклама.
Моделювання ситуації прийняття зважених рішень.
Здійснення аналізу соціальної та комерційної реклами*
|
|
|
|
16
|
Психотропні речовини і здоров’я.
|
|
|
|
17
|
Позитивні і негативні впливи
однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. Толерантне ставлення до людей, що
живуть з ВІЛ. Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій.
|
|
|
|
18
|
Узагальнення з теми: «Психічна і духовна складові здоров’я».
|
|
|
|
19
|
Тема 1. Соціальний добробут.
Спілкування і здоров’я. (7 год.)
Засоби і навички комунікації. Стилі
спілкування людей. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для
здоров’я.
Відпрацьовувати навички впевненої поведінки в життєвих ситуаціях
|
|
|
|
20
|
Види стосунків. Стосунки в
родині, класі, підлітковому середовищі
Складання плану покращення міжособистісних стосунків*
|
|
|
|
21
|
Безпечне спілкування в
інтернеті(соціальні мережі).
|
|
|
|
22
|
Конфлікти і здоров’я
Поняття конфлікту. Види і
способи їх розв’язання.
|
|
|
|
23
|
Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфліктів.
Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Моделювання
ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів.
Відпрацювання навичок самоконтролю
у конфліктних ситуаціях
|
|
|
|
24
|
Стосунки з однолітками
Підліткові компанії.
Ознаки дружніх, недружніх і
небезпечних компаній
|
|
|
|
25
|
Способи протидії агресії та
насиллю в підлітковому середовищі
|
|
|
|
26
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі
Безпека в побуті. (8 год.)
Правила користування газовими
приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами.
|
|
|
|
27
|
Безпека під час користування
засобами побутової хімії.
Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової
хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки.*
|
|
|
|
28
|
Пожежна безпека оселі.
Причини виникнення пожеж.
Стадії розвитку пожеж. Пожежна охорона.
|
|
|
|
29
|
Профілактика пожеж. План
евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. захист органів дихання в зоні
пожежі. Дії в разі загоряння одягу.
Відпрацювання навичок екстреної
евакуації з приміщення школи й своєї оселі.**
|
|
|
|
30
|
Проживання у промисловій зоні
Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної
ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.
|
|
|
|
31
|
Безпека руху велосипедиста
Елементи конструкції
велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби
безпеки велосипедиста.
|
|
|
|
32
|
Правила дорожнього руху для
велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на
велосипеді.
|
|
|
|
33
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях
Телефони екстремальних служб.
Повідомлення для рятувальних служб. Правила взаємодії з рятувальниками. Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації
виклику рятувальних служб.**
|
|
|
|
34
|
Перша допомога при ураженні
електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП.
Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження
електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.**
Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при
отруєнні ними.
|
|
|
|
35
|
Узагальнення з теми: «Соціальна складова здоров’я».
|
|
|
|
календарно-тематичне
планування
Основи здоров’я, 7 клас
№
|
Зміст уроку
|
Дата
7-А
|
Дата
7-Б
|
|
Розділ 1. Здоров’я людини (9год.)
|
|
|
1.
|
Здоров’я
і спосіб життя
Цілісність здоров’я. Переваги
здорового способу життя.
Створення
соціальної реклами про здоровий спосіб життя.*
|
|
|
2.
|
Навички, сприятливі для здоров'я. Значення
життєвих принципів для здоров’я.
|
|
|
3.
|
Профілактика
захворювань
Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні
реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики
інфекційних захворювань.
|
|
|
4.
|
Принципи безпечної життєдіяльності
Природні,
техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.
Оцінювання ризиків щоденного життя.**
|
|
|
5.
|
Безпека на дорозі
Безпека пасажира
легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.
Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.
|
|
|
6.
|
Види ДТП. Положення тіла, які
знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.
Моделювання поведінки пасажира при ДТП.
|
|
|
7.
|
Побутова безпека
Безпека оселі.
Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами
та пічним опаленням.
|
|
|
8.
|
Пожежна безпека у
громадських приміщеннях Правила пожежної безпеки у
школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння.
|
|
|
9.
|
Алгоритм дій під час пожежі в громадському
приміщенні.
Відпрацювання
алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.
|
|
|
10.
|
Узагальнення знань з розділу «Здоров’я людини»
|
|
|
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (4 год.)
|
|
|
11.
|
Індивідуальний розвиток підлітків
Ознаки
біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.
|
|
|
12.
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи
покращення фізичної форми.
Визначення індивідуальних показників фізичної
складової здоров’я.
|
|
|
13.
|
Косметичні проблеми підлітків
Чинники, що впливають на здоров’я шкіри.
Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри
у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри.
Визначення типу шкіри і волосся.
|
|
|
14.
|
Догляд за шкірою і волоссям.
Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та
типу шкіри (проект)*
|
|
|
|
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (9 год.)
|
|
|
15.
|
Психічний і духовний розвиток
Особливості
психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.
|
|
|
16.
|
Духовний розвиток
особистості. Життєві цінності і здоров’я.
|
|
|
17.
|
Уміння вчитися
Умови успішного навчання.
Розвиток
сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.
Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті,
уяви.**
Відпрацювання навичок планування часу.
|
|
|
18.
|
Емоційне благополуччя
Вплив емоцій на
здоров’я і прийняття рішень
Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю.
Відпрацювання навичок самоконтролю.
|
|
|
19.
|
Ознаки
психологічної рівноваги.
Формування позитивної адекватної самооцінки.
|
|
|
20.
|
Стрес і здоров’я.
|
|
|
21.
|
Чинники стресу в
екстремальних ситуаціях. Самодопомога і допомога при стресі
|
|
|
22.
|
Конфлікти і здоров’я
Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів.
Розпалювання конфліктів.
|
|
|
23.
|
Способи конструктивного розв’язання конфліктів.
Моделювання способів
конструктивного розв’язання конфліктів.*
|
|
|
24.
|
Урок узагальнення знань з розділу «Психічна і духовна складові здоров’я»
|
|
|
|
Розділ 4.Соціальна складова здоров’я (9 год.)
|
|
|
25.
|
Соціальні чинники здоров’я
Соціальна безпека
населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у
формуванні ЗСЖ молоді. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової
інформації на здоров’я.
Складання списку телефонів медичних закладів,
психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.*
|
|
|
26.
|
Найближче оточення
дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.
Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських
стосунків з родиною та друзями.
|
|
|
27.
|
Хвороби цивілізації
Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації».
Створення реклами ЗСЖ.
|
|
|
28.
|
Профілактика серцево-судинних, онкологічних
захворювань, діабету, ожиріння.
|
|
|
29.
|
Вплив комерційної реклами на здоров’я.
|
|
|
30.
|
Комп’ютерна,
ігрова та Інтернетзалежність.
|
|
|
31.
|
Профілактика
захворювань, що набули соціального значення
Наслідки вживання
наркотиків.
|
|
|
32.
|
Положення кримінального законодавства у
сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання
наркотиків.
Способи протидії негативному соціальному впливу.
|
|
|
33.
|
Заходи профілактики на державному і особистому
рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо)
|
|
|
34.
|
Законодавство України у сфері протидії епідемії
ВІЛ-інфекції. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації.
|
|
|
35.
|
Урок узагальнення знань з розділу «Соціальна складова здоров’я».
|
|
|
календарно-тематичне
планування
Основи здоров’я, 8 клас
№
|
Тема
|
Дата
8 - А
|
Дата
8 - Б
|
1
|
На порозі дорослого
життя.
Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
|
|
|
2
|
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.
|
|
|
3
|
Надзвичайні
ситуації.
Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи
порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
Опрацювання
алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про
надзвичайні ситуації.**
|
|
|
4
|
Основні положення законодавства України щодо порятунку
і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
|
|
|
5
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях.
Відпрацювання
навичок надання першої допомоги
потерпілому.
|
|
|
6
|
Алгоритм рятування людей під час пожежі.
Відпрацювання
навичок рятування людей на пожежі.
|
|
|
7
|
Урок узагальнення знань з розділу «Здоров’я людини»
|
|
|
8
|
Оздоровчі системи.
Поняття про оздоровчі системи. Складові оздоровчих
систем.
|
|
|
9
|
Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування.
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки.
|
|
|
10
|
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби.
|
|
|
11
|
Профілактика харчових отруєнь.
|
|
|
12
|
Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових
інфекціях.
Відпрацювання
навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях
|
|
|
13
|
Становлення
особистості.
Біосоціальний характер особистості. Розвиток
особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.
|
|
|
14
|
Складові духовного розвитку особистості. Формування
системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб.
Планування майбутнього.
Відпрацювання
алгоритму постановки й досягнення мети
|
|
|
15
|
Краса і здоров’я.
Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на
здоров’я.
|
|
|
16
|
Уміння вчитися.
Складові уміння
вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання.
Розвиток логічного та образного мислення.
|
|
|
17
|
Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.
Моделювання
прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги. Вправи на розвиток
пам’яті та уваги.
|
|
|
18
|
Урок
узагальнення знань з розділів «Фізична складова здоров’я. Психічна й духовна
складові здоров’я»
|
|
|
19
|
Соціальний добробут
(5 год).
Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування
хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування.
Відпрацювання
правил рівноправного та ненасильницького спілкування ( створення пам’ятки)
|
|
|
20
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків
на розвиток репродуктивної системи підлітків.
|
|
|
21
|
Право на фізичну недоторканість і приватність.
Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних
домагань. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків,
підліткової вагітності.
|
|
|
22
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються
статевим шляхом(ІПСШ).
ВІЛ/СНІД : проблема людини і проблема людства. Формула
індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ- інфекцію, гепатити В і С.
|
|
|
23
|
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального
характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства.
Відпрацювання
алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.
|
|
|
24
|
Безпека в побуті й
навколишньому середовищі (10 год).
Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища
(«трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху.
Пріоритети в дорожньому русі.
Визначення
пріоритетів в дорожньому русі**
|
|
|
25
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та
пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому
стані.
Відпрацювання
навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з мотоциклами
|
|
|
26
|
Екологічна безпека. Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у
забруднених водоймах.
|
|
|
27
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив
транспорту на навколишнє середовище та здоров’я..
|
|
|
28
|
Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я
|
|
|
29
|
Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова
відповідальність неповнолітніх.
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі
затримання поліцією.
|
|
|
30
|
Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її
межі.
|
|
|
31
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і
бездоглядність.
|
|
|
32
|
Небезпека залучення до деструктивних соціальних
угруповань. Загроза тероризму.
Відпрацювання
уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних
угруповань
|
|
|
33
|
Інформаційна безпека.
Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей.
Комп’ютерна безпека. Безпека у
мережі Інтернет.
|
|
|
34
|
Он-лайн безпека для попередження сексуального
насильства та зловживань.
|
|
|
35
|
Урок
узагальнення знань з розділу «Соціальна складова здоров’я.»
|
|
|
календарно-тематичне
планування
Основи здоров’я, 9 клас
(1 година на тиждень, 35 годин на рік)
№
|
Тема
|
Дата
9-А
|
Дата
9-Б
|
Розділ 1. Здоров’я людини (3 год.)
|
|||
1.
|
Дотримання здорового способу життя.
Аналіз свого способу життя та особистих цілей.
|
|
|
2.
|
Сфери життя людини.
Довгострокове планування з
урахуванням важливих сфер життя.
|
|
|
3.
|
Сучасне уявлення про здоров’я. Взаємозв’язок фізичної,
психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на
показники здоров’я населення.
|
|
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 год.)
|
|||
4.
|
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров’я.
Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.
|
|
|
5.
|
Види рухової активності. Вплив рухової активності на
фізичний, психічний, соціальний добробут людини.
|
|
|
6.
|
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.
|
|
|
7.
|
Біологічні ритми і здоров'я. Значення сну в юнацькому
віці.
|
|
|
8.
|
Харчування при
різному фізичному навантаженні. Контроль за
масою тіла.
Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат
організму.
|
|
|
9.
|
Моніторинг здоров’я.
Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники
фізичного здоров’я.
Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я.
|
|
|
10.
|
Узагальнення з розділу «Фізична складова здоров’я»
|
|
|
11.
|
Самореалізація особистості
Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці.
Складові самореалізації.
|
|
|
12.
|
Самопізнання і формування особистості. Формування
самооцінки.
|
|
|
13.
|
Поняття життєвого самовизнання. Складові життєвого
самовизнання.
МІНІ-ПРОЕКТ: «Дослідження ринку праці за
матеріалами ЗМІ»
|
|
|
14.
|
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація.
Вияв професійних схильностей.
|
|
|
15.
|
Емоційне благополуччя.
Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.
|
|
|
16.
|
Саморегуляція. Методи самоконтролю.
|
|
|
17.
|
Уміння вчитися
Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.
|
|
|
18.
|
Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.
Визначення індивідуального стилю навчання.
|
|
|
19.
|
Планування часу. Способи ефективного навчання й
підготовка до іспитів. Підготовка до Державної підсумкової атестації.
Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до ДПА.
|
|
|
20.
|
Самовиховання характеру
Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер
людини.
Самооцінка характеру
|
|
|
21.
|
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.
Цінності і якість життя.
|
|
|
22.
|
Моральний розвиток особистості. Самовиховання
характеру.
Проект самовиховання.
|
|
|
23.
|
Узагальнення з теми «Психічна й духовна складові
здоров’я»
|
|
|
24.
|
Екскурсія до центру зайнятості
населення
|
|
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я ( 10 год.)
Тема 1. Соціальний добробут
|
|||
25.
|
Соціальна компетентність (6
год.)
Стосунки і рівні
спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування
міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.
Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими і однолітками.
|
|
|
26.
|
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного
життя. Поняття «гендер» і «стать».
Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих
цінностей.
|
|
|
27.
|
Репродуктивне здоров’я молоді.
Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні.
Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.Значення
регулярних профілактичних оглядів для хлопців і дівчат. Профілактика та раннє
виявлення захворювань молочно залози (огляд мамолога).
Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема,
інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку матки.
Ознайомлення з роботою установ, які надають соц.-псих. та медичні послуги
за місцем проживання.
|
|
|
28.
|
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.
|
|
|
29.
|
Запобігання захворюванням, які передаються статевим
шляхом. Засоби контрацепції. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за
використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ.
Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та
неінфекційні захворювання у своєму середовщі
|
|
|
30.
|
Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Протидія
стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою, у т.ч. за станом здоров’я та з інвалідністю.
|
|
|
Тема 2. Сучасний
комплекс проблем безпеки (4 год.)
|
|||
31.
|
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки.
|
|
|
32.
|
Взаємозв’язок особитої, національної і глобальної
безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки
Відпрацювання
навичок оцінювання ризику на особистому рівні
|
|
|
33.
|
Глобальні загрози, породжені дія-стю людини та їх вплив
на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова
формування ЗСЖ.
Оцінювання екологічних
небезпек за місцем проживання,що впливають на здоров’я громади**
|
|
|
34.
|
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство
України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку
|
|
|
35.
|
Узагальнення
з розділу «Соціальна складова здоров’я»
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар