Календарно-тематичне
планування уроків хімії 2020 – 2021 навчальний рік
8
клас
№ /
Дата
|
Тема
уроку
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної
діяльності
УЧЕНЬ/УЧЕНИЦЯ:
|
Практична частина
|
ПОВТОРЕННЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 7 КЛАСУ (8
ГОД)
|
|||
1
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні
речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність. Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: називає хімічні елементи (не
менше 20) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні
символи; найпоширеніші хімічні елементи в природі;
наводить приклади формул і назв простих (метали і
неметали) і складних (оксидів, кислот, основ) речовин; рівнянь реакцій:
добування кисню з гідроген пероксиду і води; кисню з воднем, вуглецем,
сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом, води з кальцій
оксидом, натрій оксидом, фосфор (V) оксидом, карбон (ІV) оксидом;
реакцій розкладу і сполучення
Ціннісний компонент: критично ставиться до
власних знань і умінь з хімії
|
|
2
|
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція
розкладу, сполучення. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади простих і
складних речовин.
Діяльнісний компонент: розрізняє прості і складні
речовини;
володіє знаннями про властивості кисню і води;
складає рівняння реакцій взаємодії кисню і води з
іншим речовинами.
|
|
3
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною
формулою. Масова частка елемента в складній речовині.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість
і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.)
|
Діяльнісний компонент: обчислює відносну
молекулярну масу речовини за її формулою, масову частку елемента в складній
речовині.
Ціннісний компонент: критично ставиться до власних
знань і умінь з хімії
|
|
4
|
Масова частка елемента в складній речовині. (Реалізація наскрізних
змістових ліній: Здоров`я і безпека. Громадянська
відповідальність.)
|
Діяльнісний компонент: обчислює масову частку елемента в
складній речовині та масу елемента в складній речовині за його
масовою часткою, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язку.
|
|
5
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої
речовини. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об`єму води в
розчині. (Реалізація
наскрізних змістових ліній: Підприємливість і фінансова
грамотність. Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади водних розчинів.
Діяльнісний компонент: розрізняє розчинник і розчинену
речовину;
обчислює масову частку і масу розчиненої речовини,
масу і об`єм води в розчині, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання.
|
|
6
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й
основи. Поняття про індикатори. (Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій взаємодії
води з оксидами;
розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги.
|
|
7
|
Розв`язування розрахункових задач.
|
Діяльнісний компонент: розв`язує розрахункові задачі
вивчених типів.
|
|
8
|
Самостійна робота.
|
|
|
Тема 1. БУДОВА АТОМА. ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН І ПЕРІОДИЧНА
СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ (12 год)
|
|||
9
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації
хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна
безпека і сталий розвиток. Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади лужних, інертних
елементів, галогенів.
Ціннісний компонент: усвідомлює значення прийому
класифікації в науці.
|
Демонстрація
1.Періодична система хімічних елементів (довга і
коротка форми)
|
10
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і
нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська
відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: характеризує будову атома.
Діяльнісний компонент: розрізняє атомне ядро, електрони,
протони, нейтрони, проводить розрахунки відповідно до положення хімічного
елемента в періодичній системі хімічних елементів.
|
Демонстрація
2. Модель атомів (віртуальні 3D)
|
11
|
Сучасне формулювання періодичного закону.
(Реалізація наскрізних змістових ліній:
Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: формулює періодичний закон.
Діяльнісний компонент: обгрунтовує фізичну суть
періодичного закону;
Ціннісний компонент: оцінює значення періодичного
закону як одного із фундаментальних законів природи.
|
Демонстрація
1.Періодична система хімічних елементів (довга і
коротка форми)
|
12
|
Періодична система хімічних елементів, її
структура. (Реалізація
наскрізних змістових ліній: Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: має уявлення про довгу і коротку
структуру періодичної системи.
Діяльнісний компонент: розрізняє малі і великі періоди,
головні (А) та побічні (Б) підгрупи періодичної системи, металічні та
неметалічні елементи;
|
Демонстрація1.
Періодична система хімічних елементів (довга і
коротка форми)
|
13
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних
елементів 1-20.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська
відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: знає закономірність розподілу
електронів на електронних оболонках атомів.
Діяльнісний компонент: записує електронні та
графічні електронні формули атомів 20 хімічних елементів.
|
Демонстрація
1.Періодична система хімічних елементів (довга і
коротка форми)
|
14
|
Стан електронів у атомів. Електронні
орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні: їх заповнення електронами в атомах
хімічних елементів 1-20.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська
відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент:
Діяльнісний компонент: характеризує розподіл електронів
за енергетичними рівнями та підрівнями в атомах перших 20 хімічних елементів.
|
Демонстрація
3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D)
|
15-16
|
Електронні та графічні електронні формули атомів
хімічних елементів 1-20. Поняття про радіус атома.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська
відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: записує електронні та
графічні формули атомів 20 хімічних елементів;
пояснює періодичність зміни властивостей хімічних
елементів (№ 1 – 20); залежність характеру елементів та властивостей їхніх
сполук від електронної будови атомів.
Діяльнісний компонент: характеризує розподіл електронів
за енергетичними рівнями та підрівнями в атомах перших 20 хімічних елементів.
|
|
17
|
Характеристика хімічних елементів 1-20 за їхнім
місцем у періодичній системі та будовою атома.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Громадянська
відповідальність.).
|
Знаннєвий компонент: пояснює залежність характеру
елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів
Діяльнісний компонент: аналізує інформацію, закладену в
періодичній системі, та використовує її для характеристики хімічного
елемента;
характеризує елементи №1 -20 за їх місцем
у періодичній системі.
|
|
18
|
Значення періодичного закону.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість
і фінансова грамотність).
|
Знаннєвий компонент: формулює періодичний закон.
Діяльнісний компонент: відповідно до набутих знань орієнтується
в періодичній системі хімічних елементів
Ціннісний компонент: усвідомлює значення періодичного
закону для розвитку науки.
|
|
19
|
Захист навчальних проектів:
1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних
елементів.
2. Форми періодичної системи хімічних елементів.
3. Хімічні елементи в літературних творах.
4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження
назв хімічних елементів.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність. Громадянська відповідальність.)
|
Діяльнісний компонент: використовує сучасні пристрої для
добору хімічної інформації, її оброблення і збереження;
співпрацює з іншими;
виявляє ініціативу, генерує ідеї, бере відповідальність
за прийняття рішень, веде діалог задля досягнення спільної м ети;
бере участь в обговоренні питань, чітко, зрозуміло й
образно висловлює свою думку;
складає усне й письмове повідомлення за темою
проекту, виголошує його.
Ціннісний компонент: цінує наукову українську мову;
критично ставиться до повідомлень хімічного
характеру в медійному просторі;
дотримується авторського права, етичних принципів
поводження з інформацією;
створює інформаційні продукти хімічного змісту,
популяризує хімічні знання;
вірить у себе, власні можливості.
|
|
20
|
Узагальнення та систематизація знань з теми “Будова
атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів”
|
Діяльнісний компонент: володіє знаннями про будову атома,
періодичну систему.
|
|
Тема 2. ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК І БУДОВА
РЕЧОВИНИ (9
год)
|
|||
21
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність
елементів.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека.)
|
Знаннєвий компонент: розуміє утворення хімічного
зв`язку, електронегативність хімічних елементів на основі їх положення в
періодичній системі, ряді електронегативності.
Діяльнісний компонент: прогнозує
електронегативність хімічних елементів відповідно до
їх положення в періодичній системі хімічних елементів.
Ціннісний компонент: усвідомлює
значення електронегативності елементів для утворення різних
сполук.
|
|
22
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і
неполярний ковалентний зв'язок. Електронні формули молекул(Реалізація наскрізних
змістових ліній: Здоров`я і безпека. Громадянська
відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади сполук з
ковалентним полярним і неполярним хімічним зв`язком;
Пояснює утворення ковалентного полярного і
неполярного зв`язку.
Діяльнісний компонент: складає електронні формули
молекул, утворених за допомогою ковалентного зв`язку;
характеризує особливості ковалентного зв`язку;
визначає тип ковалентного зв`язку в типових випадках.
|
|
23
|
Йони. Йонний зв'язок, його утворення.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади сполук з йонним
зв`язком;
пояснює утворення йонного зв`язку;
Діяльнісний компонент: характеризує особливості йонного
зв`язку
Ціннісний компонент: обгрунтовує властивості сполук
відповідно до типу хімічного зв`язку.
|
|
24
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні
кристали. (Реалізація
наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна
безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Знаннєвий компонент: називає типи кристалічних граток;
наводить приклади сполук з атомними, молекулярними
та йонними кристалічними гратками.
Діяльнісний компонент: характеризує особливості
кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв`язку.
Ціннісний компонент: робить висновки про тип
кристалічних граток речовин на основі виду хімічного зв`язку в них.
|
Демонстрація:
4. Моделі кристалічних ґраток різних типів.
5. Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної
будови
|
25
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів
кристалічних ґраток.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна
безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.
|
Діяльнісний компонент: прогнозує фізичні властивості та
практичне використання речовин залежно від виду хімічного зв`язку і типу
кристалічних граток.
Ціннісний компонент: робить висновки про тип
кристалічних граток речовин на основі виду хімічного зв`язку в них.
|
Лабораторний дослід1. Ознайомлення з фізичними
властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови
|
26
|
Практична робота1.
Дослідження фізичних властивостей речовин з різними
типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).
|
Ціннісний компонент: обгрунтовує фізичні властивості
речовин залежно від типів кристалічних граток на основі власних досліджень;
формулює відповідні висновки;
дотримується правил поведінки учнів у хімічному
кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням.
|
Практична робота1. Дослідження фізичних властивостей
речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної
солі, графіту).
|
27
|
Захист навчальних проектів:
5. Використання кристалів у техніці.
6. Кристали: краса і користь.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий
розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Діяльнісний компонент: використовує сучасні пристрої для
добору хімічної інформації, її оброблення і збереження;
співпрацює з іншими;
виявляє ініціативу, генерує ідеї, бере
відповідальність за прийняття рішень, веде діалог задля досягнення спільної
мети;
бере участь в обговоренні питань, чітко, зрозуміло й
образно висловлює свою думку;
складає усне й письмове повідомлення за темою
проекту, виголошує його.
Ціннісний компонент: цінує наукову українську мову;
критично ставиться до повідомлень хімічного
характеру в медійному просторі;
дотримується авторського права, етичних принципів
поводження з інформацією;
створює інформаційні продукти хімічного змісту,
популяризує хімічні знання;
вірить у себе, власні можливості.
|
|
28
|
Узагальнення та систематизація знань з теми “Хімічний
зв'язок і будова речовини”
|
Діяльнісний компонент: володіє
знаннями про типи хімічних зв`язків;
визначає хімічний зв'язок
у різних речовинах.
|
|
29
|
Контрольна робота 1
|
Контроль навчальних досягнень.
|
|
Тема 3. КІЛЬКІСТЬ РЕЧОВИНИ. РОЗРАХУНКИ ЗА ХІМІЧНИМИ
ФОРМУЛАМИ (9 год)
|
|||
30
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості
речовини. Стала Авогадро.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Знаннєвий компонент: називає одиницю вимірювання
кількості речовини, сталу Авогадро;
пояснює суть фізичної величини кількості
речовини.
Діяльнісний компонент: обчислює кількість речовини: число
частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, обираючи і
обгрунтовуючи спосіб розв`язання.
|
Демонстрація
6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або
однакової кількості речовини).
|
31
|
Молярна маса.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність).
|
Діяльнісний компонент: установлює взаємозв`язок між
фізичними величинами (масою, молярною масою, кількістю речовини);
обчислює молярну масу; масу і кількість
речовини; число частинок (атомів, молекул, йонів)у речовині певної
маси, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання.
|
|
32
|
Розрахункові задачі.
5. Обчислення молярної маси речовини.
7. Обчислення за хімічною формулою маси даної
кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Діяльнісний компонент: обчислює молярну масу, масу даної
кількості речовини і кількості речовини за відомою масою, обчислюючи і
обгрунтовуючи спосіб розв`язання.
|
Розрахункові задачі.
5. Обчислення молярної маси речовини.
7. Обчислення за хімічною формулою маси даної
кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.
|
33
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Підприємливість
і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: називає молярний об`єм газів
за нормальних умов.
Діяльнісний компонент: установлює взаємозв`язок між
фізичними величинами ( об`ємом, молярним об`ємом, кількістю речовини);
обчислює число частинок (атомів, молекул, йонів) у
газуватій речовині певного об`єму за н.у. умов, об`єм газу певної маси або
кількості речовини газу за н.у., обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання.
Ціннісний компонент:
|
|
34
|
Розрахункові задачі
8. Обчислення об’єму певної маси або кількості
речовини відомого газу за нормальних умов.
|
Діяльнісний компонент: обчислює об`єм і кількість речовини відомого
газу за нормальних умов.
|
Розрахункові задачі
8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини
відомого газу за нормальних умов.
|
35
|
Розрахункові задачі
6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул,
йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі
|
Діяльнісний компонент: обчислює число частинок
(атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.
|
Розрахункові задачі 6. Обчислення числа частинок (атомів,
молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі
|
36
|
Відносна густина газів.
Розрахункові задачі.
9. Обчислення з використанням відносної густини
газів.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова
грамотність).
|
Діяльнісний компонент: обчислює відносну густину газу за
іншим газом, обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання.
Ціннісний компонент: робить висновки щодо значущості
математичних знань для розв`язування хімічних задач.
|
Розрахункові задачі 9. Обчислення з використанням
відносної густини газів
|
37
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними формулами
|
Діяльнісний компонент: розв`язує розрахункові задачі,
використовуючи хімічні формули.
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними
формулами
|
38
|
Узагальнення та систематизація знань з теми “Кількість
речовини. Розрахунки за хімічними формулами”
|
Діяльнісний компонент: коригування знань, розвиток
компетентностей.
|
|
Тема
4. ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ
СПОЛУК (30
год)
|
|||
39
|
Класифікація неорганічних сполук. Оксиди, їх склад і
номенклатура.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Знаннєвий компонент: називає оксиди, основи, кислоти,
солі за сучасною новою українською номенклатурою;
наводить приклади основних, кислотних і амфотерних
оксидів.
Діяльнісний компонент: розрізняє несолетворні й
солетворні кислотні, основні, амфотерні оксиди, класифікує неорганічні
сполуки за класами;
складає хімічні формули оксидів.
|
Демонстрації:
7. Зразки оксидів.
15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів
та солей
|
40
|
Кислоти, їхні склад і номенклатура
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Громадянська
відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: називає кислоти за сучасною
українською науковою номенклатурою;
наводить приклади оксигеновмісних і безоксигенових,
одно-, дво-, триоосновних кислот.
Діяльнісний компонент:
розрізняє кислоти за складом (оксигеновмісні,
безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні);
складає хімічні формули кислот.
|
Демонстрація 9. Зразки кислот
|
41
|
Основи, їх склад і номенклатура (Реалізація наскрізних
змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і
сталий розвиток.)
|
Знаннєвий компонент: називає основи за сучасною
науковою українською номенклатурою;
наводить приклади розчинних і нерозчинних основ.
Діяльнісний компонент: розрізняє розчинні і нерозчинні
основи;
складає хімічні формули основ.
|
Демонстрації:
11. Зразки основ.
15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних
гідроксидів та солей
|
42
|
Солі (середні), їх склад і номенклатура.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Екологічна
безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.
Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: називає середні солі за сучасною науковою
українською номенклатурою;
наводить приклади середніх солей;
Діяльнісний компонент: розрізняє середні солі;
складає хімічні формули середніх солей.
|
Демонстрації:
16. Зразки солей.
15.Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних
гідроксидів та солей.
|
43-44
|
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості
основних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами,
лугами, іншими оксидами.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій обміну і
заміщення;
складає рівняння реакцій, які характеризують
властивості основних, кислотних і амфотерних оксидів;
порівнює за хімічними властивостями основні,
кислотні, амфотерні оксиди;
характеризує поняття амфотерності, фізичні та
хімічні властивості оксидів.
|
Демонстрація
8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою
|
45-46
|
Розрахункові задачі 6. Розрахунки за хімічними
рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакцій
|
Діяльнісний компонент: обчислює за рівняннями хімічних
реакцій масу, кількість речовини та об`єм газу (н.у.) за відомою масою,
кількістю речовини, об`єму одного з реагентів чи продуктів реакції, обираючи
і обгрунтовуючи спосіб розв`язання.
|
Розрахункові задачі 6. Розрахунки за хімічними рівняннями
маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакцій
|
47-48
|
Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості
кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами,
основами, солями.
Реакція нейтралізації. Ряд активності металів.
Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій, які
характеризують хімічні властивості кислот;
характеризує хімічні властивості кислот;
використовує таблицю розчинності кислот, основ,
солей для складання рівнянь хімічних реакцій;
індикатори для виявлення кислот;
прогнозує перебіг хімічних реакцій кислот з
металами, використовуючи ряд активності металів;
дотримується запобіжних заходів під час роботи з
кислотами.
|
Демонстрації:
10. Хімічні властивості кислот.
19. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор(V) оксиду в
телій воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація лугом.
Лабораторний дослід
3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами
|
49-50
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості
лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями.
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання
внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Діяльнісний компонент: складає рівняння реакцій, які
характеризують хімічні властивості лугів і нерозчинних основ;
порівнює за хімічними властивостями луги і
нерозчинні основи;
характеризує фізичні і хімічні властивості основ;
використовує таблицю розчинності кислот, основ,
амфотерних гідроксидів та солей для складання рівнянь хімічних реакцій;
індикатори для виявлення лугів.
|
Демонстрації:
12. Хімічні властивості лугів.
13. Добування і хімічні властивості нерозчинних
основ.
18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження
добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в утворений
розчин.
Лабораторний дослід 2.
Взаємодія лугів з кислотами в розчині
|
51
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів:
взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).
(Реалізація наскрізних змістових ліній: Здоров`я
і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.)
|
Знаннєвий компонент: називає амфотерні гідросиди за
сучасною науковою українською номенклатурою;
наводить приклади амфотерних
гідросидів;
Діяльнісний компонент: складає формули амфотерних
гідроксидів;
рівняння реакцій, які характеризують хімічні
властивості амфотерних гідроксидів;
характеризує поняття амфотерності, фізичні та
хімічні властивості амфотерних гідроксидів;
використовує сучасну українську номенклатуру
основних класів неорганічних сполук; таблицю розчинності кислот, о снов,
солей для складання рівнянь хімічних реакцій.
|
Демонстрація 14. Доведення амфотерності цинк
гідроксиду
|
52 -53
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними
рівняннями
|
Знаннєвий компонент: володіє алгоритмом розв`язку задач
за хімічними рівняннями.
Діяльнісний компонент: розв`язує задачі за хімічними
рівняннями.
|
|
54
|
Узагальнення та систематизація знань про оксиди,
основи та кислоти
|
Діяльнісний компонент: володіє знаннями про основні
властивості оксидів, основ та кислот;
складає рівняння реакцій хімічних перетворень.
|
|
55 -56
|
Фізичні властивості середніх солей. Хімічні
властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими
солями (Реалізація
наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна
безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.
Громадянська відповідальність.)
|
Знаннєвий компонент: називає середні солі за сучасною
науковою українською номенклатурою;
наводить приклади середніх солей.
Діяльнісний компонент: розрізняє середні солі;
складає хімічні формули середніх солей;
характеризує фізичні та хімічні властивості солей;
використовує таблицю розчинності кислот, основ,
солей;
прогнозує перебіг хімічних реакцій солей з металами,
використовуючи ряд активності металів.
Ціннісний компонент: висловлює судження про значення
хімічного експерименту як способу набуття нових знань.
|
Демонстрації:
17. Хімічні властивості солей.
Лабораторний дослід
4. Взаємодія металів із солями у водному розчині.
5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині.
6. Реакція обміну між солями в розчині
|
57
|
Практична робота 2. Дослідження властивостей
основних класів неорганічних сполук
|
Діяльнісний компонент: планує експеримент, проводить
його, описує спостереження, робить висновки;
прогнозує перебіг хімічних реакцій солей і кислот з
металами, використовуючи ряд активності металів;
дотримується запобіжних заходів під час роботи з
кислотами і лугами.
Ціннісний компонент: висловлює судження про значення хімічного
експерименту як способу набуття нових знань.
|
Практична робота 2. Дослідження властивостей основних
класів неорганічних сполук
|
58-59
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних
сполук. (Реалізація
наскрізних змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна
безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.
Громадянська відповідальність.)
|
Діяльнісний компонент: установлює генетичні зв`язки між
простими і складними речовинами, основними класами неорганічних сполук;
використовує сучасну українську номенклатуру
основних класів неоганічних сполук, таблицю розчинності кислот, основ, солей
для складання рівнянь хімічних реакцій;
дотримується запобіжних заходів під час роботи з
кислотами і лугами.
Ціннісний компонент: висловлює судження про значення
хімічного експерименту як способу набуття нових знань.
|
|
60
|
Розв’язування експериментальних задач
|
Знаннєвий компонент: знайомиться із суттю
експериментальних задач, вчиться їх розв`язувати.
Ціннісний компонент: висловлює судження про
значення хімічного експерименту як способу набуття нових знань.
|
Лабораторні досліди:
7. Розв’язування експериментальної задачі на прикладі
реакції обміну.
Домашній експеримент
1.Дія на сік буряка чи червоноголової капусти
лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину
|
61
|
Практична робота 3.
Розв’язування експериментальних задач
|
Діяльнісний компонент: розв`язує експериментальні задачі,
обираючи і обгрунтовуючи спосіб розв`язання;
дотримується правил поведінки учнів у кабінеті
хімії та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і
обладнанням кабінету хімії.
|
Практична робота 3 Розв’язування експериментальних
задач
|
62-63
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними
рівняннями.
|
Знаннєвий компонент: володіє алгоритмом розв`язування
розрахукових задач даного типу. Діяльнісний компонент: розв`язує
розрахункові задачі за хімічними рівняннями.
|
|
64
|
Контрольна робота 2.
|
Контроль навчальних досягнень.
|
|
65
|
Поширеність у природі та використання оксидів,
кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини. (Реалізація наскрізних
змістових ліній: Здоров`я і безпека. Екологічна безпека і
сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська
відповідальність.)
|
Діяльнісний компонент: описує поширеність
представників основних класів неорганічних сполук у природі.
Ціннісний компонент: обгрунтовує залежність між
складом, властивостями та застосуванням неорганічних речовин;
оцінює значення найважливіших представників основних
класів неорганічних сполук;
висловлює судження про вплив речовин на навколишнє
середовище і здоров`я людини; вплив діяльності людини на стан довкілля й охорону його
від забруднень.
|
|
66
|
Захист навчальних проектів:
7. Неорганічні речовини – представники основних
класів у будівництві й побуті.
8. Хімічний склад і використання мінералів.
9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я
людини
|
Діяльнісний компонент: використовує сучасні пристрої для
добору хімічної інформації, її оброблення і збереження;
співпрацює з іншими;
виявляє ініціативу, генерує ідеї, бере
відповідальність за прийняття рішень, веде діалог задля досягнення спільної
мети;
бере участь в обговоренні питань, чітко, зрозуміло й
образно висловлює свою думку;
складає усне й письмове повідомлення за темою
проекту, виголошує його.
Ціннісний компонент: цінує наукову українську мову;
критично ставиться до повідомлень хімічного
характеру в медійному просторі;
дотримується авторського права, етичних принципів
поводження з інформацією;
створює інформаційні продукти хімічного змісту,
популяризує хімічні знання;
вірить у себе, власні можливості.
|
Захист навчальних проектів:
7. Неорганічні речовини – представники основних
класів у будівництві й побуті.
8. Хімічний склад і використання мінералів.
9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я
людини
|
67
|
Узагальнення та систематизація знань з теми “Основні
класи неорганічних сполук”.
Підсумкове заняття.
|
Коригування знань, розвиток компетентностей.
|
|
68
|
Екскурсія (Краєзнавчий і мінералогічний музеї)
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар