Сторінки

понеділок, 29 серпня 2016 р.

Календарно-тематичне планування з основ здоров’я на 2016/2017 н.р.

ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор __________________
____________________________
____________________________
(назва навчального закладу)
_________ __________________
(підпис)  (ініціали, прізвище)
___________ _________ 2016 р.




Календарно-тематичне планування
з основ здоров’я
на 2016/2017 н.р.


Вчитель основ здоров’я
____________________________
____________________________
(назва навчального закладу)
____________________________
(П.І.П.)



5 клас
(35 годин)
з/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть годин
Дата
Розділ 1. Здоров’я людини

Життя і здоров’я людини


1.
Здоровий спосіб життя. Принципи здорового способу життя.
·               Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття.
·               Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла.*
1


Безпека на дорозі


2.
Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.
·               Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію.
1

3.
Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.
·             Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості.
·             Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги*.
·             Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці.
1

4.
Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира.
·               Відпрацювання навичок поведінки у транспорті.
·               Розробка пам’ятки пасажира громадського транспорту.
1

5.
Поведінка пасажира при ДТП.
·             Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті.
1

Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров’я

Уміння вчитися


6.
Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Виконання домашніх завдань. Облаштування робочого місця.
·             Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя.
1

7.
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання.
Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи.
·             Визначення індивідуальних особливостей сприйняття.
·             Відпрацювання навичок активного слухання.
·             Відпрацювання навичок підготовки до контрольної роботи.
1


Повага до себе та інших


8.
Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом.
·             Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей.
1

9.
Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття.
·             Відпрацювання навичок висловлювання почуттів.
1

10.
Узагальнення знань з розділів «Здоров’я людини», «Психічна і духовна складові здоров’я».
1

Розділ 3. Фізична складова здоров’я

Фізичні чинники здоров’я


11.
Принципи і методи загартовування.
1

12.
Рухова активність.
1

13.
Профілактика порушень постави і гостроти зору.
·               Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей.*
·               Розрахунок максимальної маси портфеля.
1

14.
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.
·               Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах.
·               Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід.
1

15.
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну.
Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я.
·               Розробка памятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером.
1

16.
Узагальнення знань з розділу «Фізична складова здоров’я».
1

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальне благополуччя



Право на здоров’я


17.
Права дитини. Обов’язки учня і громадянина.
·               Аналіз літературних джерел про права дитини.
1


Спілкування і здоров’я


18.
Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я.
·               Відпрацювання навичок ефективного спілкування.
1

19.
Переваги упевненої поведінки.
·               Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих.
1

20.
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини.
1

21.
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.
1


Соціальна небезпека інфекційних захворювань


22.
Поняття про туберкульоз і ВІЛ-інфекцію.
1

23.
Запобігання дискримінації людей, які живуть з ВІЛ.
1

24.
Узагальнення знань з теми «Соціальне благополуччя».
1


Тема 2. Безпека у побуті й навколишньому середовищі



Пожежна безпека


25.
Умови і причини виникнення пожеж. Принципи запобігання та гасіння пожеж.
·               Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи.
1

26.
Способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.
·               Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів.
1


Дитина в автономній ситуації


27.
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.
·               Обстеження безпеки своєї оселі.*
1

28.
Інформаційна безпека в Інтернеті.
1

29.
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки.
·               Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.
·               Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей.
1

30.
Екстремальні ситуації з незнайомцями.
·               Моделювання безпечної поведінки із незнайомими людьми.
1


Безпечне довкілля


31.
Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.
·               Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок.
1

32.
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи.
·               Моделювання безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.
·               Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів.
1

33.
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.
·               Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі.
1

34.
Узагальнення знань з теми «Безпека у побуті й навколишньому середовищі».
1

35.
Підсумкове узагальнення знань.
1

Знаком * позначено вправи, які слід виконувати не лише в класі, а й удома з допомогою батьків.
Вправи, позначені курсивом, рекомендовані для оцінювання.


6 клас
(35 годин)
 
з/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть годин
Дата
Розділ 1. Здоров’я людини

Життя і здоров’я людини


1.
Безпека життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я.
1


Ризики і небезпеки


2.
Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.
·             Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні в екстремальну ситуацію.
1


Навколишнє середовище і здоров’я


3.
Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища.
·               Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.
·               Добір одягу за несприятливих погодних умов (ожеледиця, хуртовина, спека).
1

4.
Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля.
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.
·               Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек.
·               Відпрацювання навичок захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону).*
1

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

Харчування і здоров’я


5.
Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці.
1

6.
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Профілактика йододефіциту і діабету.
·               Визначення збалансованості харчового раціону.*
1

7.
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях.
·               Аналіз маркування харчових продуктів*.
1


Особиста гігієна


8.
Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.
·               Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»
1

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я

Звички і здоров’я


9.
Психічний розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток.
1

10.
Потреби людини, їх розвиток із віком.
Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.
·             Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).
1


Самооцінка і здоров’я


11.
Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.
·             Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети).
1


Критичне мислення та уміння приймати рішення


12.
Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.
·             Моделювання ситуації прийняття зважених рішень.
·             Аналіз грошових витрат, пов’язаних з курінням.
1

13
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами.
·               Аналіз соціальної і комерційної реклами.


14.
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.
·             Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин.
1

15.
Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. Як ВІЛ не передається. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.
·             Створення соціальної реклами з профілактики ВІЛ-інфекції.
1

16.
Узагальнення знань з розділів «Здоров’я людини», «Фізична складова здоров’я», «Психічна і духовна складові здоров’я».
1

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальне благополуччя



Спілкування і здоров’я


17.
Спілкування людей. Засоби комунікації. Навички спілкування. Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.
·               Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.
1

18.
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.
·               Складання плану покращення міжособистісних стосунків.
1


Конфлікти і здоров’я


19.
Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів.
1

20.
Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту.
·               Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів.
1

21.
Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.
·               Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.
1


Стосунки з однолітками


22.
Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі.
1

23.
Узагальнення знань з теми 1 «Соціальне благополуччя».
1


Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі



Безпека в побуті


24.
Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами.
1

25.
Безпека при користуванні засобами побутової хімії.
·               Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії.*
1


Пожежна безпека оселі


26.
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.
·               Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі.
1

27.
Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.
1


Проживання у промисловій зоні


28.
Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.
·                  Виготовлення ватно-марлевої пов’язки.
1


Безпека руху велосипедиста


29.
Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.
1

30.
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.
1


Поведінка в екстремальних ситуаціях


31.
Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками.
·                  Моделювання ситуації виклику рятувальних служб.
1

32.
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні.
·               Моделювання допомоги при ураженні електричним струмом.*
·               Моделювання допомоги при попаданні на тіло хімічних речовин.*
·               Моделювання допомоги при отруєнні хімічними речовинами.*
1

33.
Перша допомога при ДТП.
·                      Вивчення вмісту автомобільної аптечки.*
1

34.
Узагальнення знань з теми 2 «Безпека в побуті й навколишньому середовищі».
1

35.
Підсумкове узагальнення знань.
1

Знаком * позначено вправи, які слід виконувати не лише в класі, а й вдома з допомогою батьків.
Вправи, позначені курсивом, рекомендовані для оцінювання.


(35 годин)
з/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть год
Дата
Розділ 1. Здоров’я людини

Здоров’я і спосіб життя


1.
Цілісність здоров’я. Чинники впливу на здоров’я. Формування здорового способу життя. Переваги здорового способу життя.
·       Самооцінка здоров’я.
1

2.
Формування корисних звичок. Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я.
·       Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.
1


Профілактика захворювань


3.
Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань.
1


Принципи безпечної життєдіяльності


4.
Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику.
·         Оцінювання ризиків щоденного життя.
1


Безпека на дорозі


5.
Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.
1

6.
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.
·         Моделювання поведінки пасажира при ДТП.
1


Побутова безпека


7.
Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.
1


Пожежна безпека у громадських приміщеннях


8.
Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежегасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.
·            Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.
1

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

Індивідуальний розвиток підлітків


9.
Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.
1

10.
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми.
·         Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я.
1


Косметичні проблеми підлітків


11.
Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри.
Типи шкіри. Особливості функціонування шкіри у підлітковому віці.
·         Визначення типу шкіри і волосся.
1

12.
Догляд за шкірою і волоссям.
·      Вибір косметичних засобів.
1

13.
Узагальнення знань з розділів «Здоров’я людини», «Фізична складова здоров’я».
1

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я

Психічний і духовний розвиток


14.
Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.
·         Аналіз особистої системи цінностей.
1


Уміння вчитися


15
Умови успішного навчання.
·      Відпрацювання навичок планування часу.


16.
Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.
·         Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.
1


Емоційне благополуччя


17.
Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень.
1

18.
Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю.
·         Відпрацювання навичок самоконтролю.
·         Формування позитивної адекватної самооцінки.
1

19.
Ознаки психологічної рівноваги.
1

20.
Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес. Ефект самопідтримки стресу. Хронічний стрес і здоров’я.
1

21.
Чинники стресу в екстремальних ситуаціях. Чинники виживання в екстремальних ситуаціях. Позитивне мислення.
1

22.
Стресова стійкість. Оцінювання рівня стресу. Керування стресом. Самодопомога і допомога при стресі.
1


Конфлікти і здоров’я


23.
Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів.
·       Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.*
1

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Соціальні чинники здоров’я


24.
Соціальна безпека населеного пункту.
1

25.
Держава на захисті прав дитини. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я.
·         Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.
·         Складання рейтингу телепередач.*
1

26.
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.
1

27.
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу.
1


Хвороби цивілізації


28.
Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.
1

29.
Вплив комерційної реклами на здоров’я.
·         Створення антитютюнової, антиалкогольної, антинаркотичної реклами.
1


Профілактика захворювань, що набули соціального значення


30.
Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти про наркотики.
1

31.
Наркотична залежність. Ознаки і механізми виникнення залежності. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків.
·            Відпрацювання навичок відмови від пропозицій вжити наркотик.
1

32.
Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі. ВІЛ/СНІД і права людини. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції.
1

33.
Туберкульоз: умови інфікування і розвитку, ознаки захворювання. Заходи профілактики на державному і особистому рівнях.
1

34.
Узагальнення знань з розділів «Психічна і духовна складові здоров’я», «Соціальна складова здоров’я».
1

35.
Підсумкове узагальнення знань.
1

Знаком * позначено вправи, які слід виконувати не лише в класі, а й вдома з допомогою батьків.
Вправи, позначені курсивом, рекомендовані для оцінювання.


8 клас
(35 годин)
з/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть год
Дата
Розділ 1. Здоров’я людини

На порозі дорослого життя.


1.
Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
·      Самооцінювання рівня зрілості та готовності до дорослого життя.
1

2.
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.
1


Надзвичайні ситуації


3.
Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
·       Аналіз повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації.
1

4.
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях.
·      Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому.
1

5.
Алгоритм рятування людей під час пожежі.
·       Моделювання ситуацій рятування людей на пожежі.
1

Розділ 2. Фізична складова здоров’я
6.
Оздоровчі системи
Поняття про оздоровчі системи. Складові оздоровчих систем.
1

7.
Фізичні якості людини. Вплив фізичної активності на здоров’я.
1


Безпека харчування


8.
Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Дієтичне харчування.
1

9.
Негативні наслідки незбалансованого харчування. Харчові добавки.
1

10.
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.
·       Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях.
1

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я

Становлення особистості


11.
Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.
1

12.
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього.
·       Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.
1


Краса і здоров’я


13.
Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. 
1


Уміння вчитися


14.
Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення.
1

15.
Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.
·       Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до контрольної роботи (іспитів).
·       Вправи на розвиток пам’яті та уваги.
1

16.
Узагальнення знань з розділів «Здоров’я людини», «Фізична складова здоров׳я», «Психічна й духовна складові здоров’я».
1

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальне благополуччя


17.
Соціальні аспекти статевого дозрівання.
Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування.
1

18.
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.
1

19.
Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності.
1

20.
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ).
1

21.
Віктимна поведінка. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру.
1

22.
·       Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.
1


Тема 2. Безпека у побуті й навколишньому середовищі



Безпека на дорозі


23.
Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.
·       Визначення пріоритетів у дорожньому русі.
1

24.
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.
·       Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з мотоциклами.
1


Екологічна безпека


25.
Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах.
1

26
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я.
Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я.
1

27.
Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я.
1


Соціальна безпека


28.
Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.
1

29.
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією.
1

30.
Захист від кримінальних небезпек. Поняття і межі допустимої самооборони. Основи самозахисту.
1

31.
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму.
·      Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань. Протидія торгівлі людьми.
1

32.
Дитяча безпритульність і бездоглядність.
1


Інформаційна безпека


33.
Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет.
1

34.
Узагальнення знань з теми «Соціальна складова здоров’я».
1

35.
Підсумкове узагальнення знань.
1

Вправи, позначені курсивом, рекомендовані для оцінювання.


9 клас
(17 годин)
з/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть год
Дата
Феномен життя і здоров'я людини
1.
Життя як феномен. Здоров’я як явище людського життя, його необхідна i докорінна характеристика.
1

Життя і здоров’я людини
2.
Взаємозв’язок основних ознак, складових i чинників здоров’я. Людський фактор у формуванні безпеки людини. Глобальні небезпеки.
1

3.
Практична робота: Оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я.
1

Фізична складова здоров’я
4.
Фiзіологiчна i соціальна зрілість
Взаємозв’язок фiзiологiчної й соціальної зрiлостi. Готовність до дорослого життя.
1

5.
Моніторинг фізичної складової здоров’я.
1

6.
Практична робота: Самооцінка рівня фізичного здоров’я.
1

7.
Узагальнення знань з тем «Феномен життя і здоров'я людини», «Життя і здоров’я людини», «Фізична складова здоров׳я».
1

Соціальна складова здоров’я
8.
Репродуктивне здоров’я молоді
Репродуктивне здоров’я. Фактори впливу i ризики. Негативний характер впливу наркотичних речовин на репродуктивну систему пiдлiткiв та молоді. Особлива шкідливість для здоров’я сумісної дії тютюнового диму i алкоголю.
Продовження роду як одне з основних призначень людини. Здоров’я молоді в Україні.
1

9.
ВIЛ/СНІД/IПСШ: шляхи передачі й методи захисту. Протидія стигмі й дискримінації ВІЛ-iнфiкованих.
1

10.
Практична робота: Розроблення проекту «Вплив чинників ризику на репродуктивне здоров’я».
1

11.
Безпека людини i право
Безпека людини: економічна, продовольча, екологічна, особиста, громадська, політична. Створення безпечних умов життєдiяльностi з урахуванням індивідуальних особливостей. Основи міжнародного та національного законодавства щодо безпеки i здоров’я людини. Безпека людини у контексті концепції ООН про сталий розвиток людства.
1

12.
Практична робота: Визначення безпечних умов життєдіяльності.
1

Психічна і духовна складова здоров’я
13.
Самопізнання i самовиховання особистості
Формування особистості шляхом самопізнання, самовизначення i самовиховання. Способи саморегуляції. Пам’ять та увага. Розвиток сприйняття, пам’яті та уваги.
Практична робота: Підготовка до іспиту: розвиток пам’яті та уваги.
1

14.
Цiннiсть життя i здоров’я людини
Цiннiсть i неповторність життя. Основи психологічних та моральних засад безпеки людини. Вплив властивостей та етичних засад людини на її дії в різних життєвих ситуаціях.
Здоров’я в iєрархiї життєвих цінностей. Вiдповiдальнiсть за власне здоров’я.
Практична робота: Визначення місця здоров’я в ієрархії життєвих цінностей.
1

15.
Екскурсія: Ознайомлення з роботою Центру здоров’я (громадського об'єднання, асоціації, клубу тощо).
1

16.
Узагальнення знань з тем «Соціальна складова здоров’я», «Психічна і духовна складова здоров’я».
1

17.
Підсумкове узагальнення знань.
1



Немає коментарів:

Дописати коментар