Сторінки

понеділок, 11 квітня 2016 р.

Виготовлення розчину (7 кл)

Тема: Виготовлення розчину.
Мета. Повторити вивчене на попередніх уроках, навчити застосувати знання про масову частку розчиненої речовини при розв’язанні задач, навчитися готувати водні розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини; звернути увагу на знання про розчини та їх практичне використання в житті кожної людини.
Обладнання: На столах учнів хімічні склянки, скляні палички, ложки, терези з наважками, мірні циліндри, вода, кухонна сіль, картки для завдань.
Тип уроку: практичне застосування знань.
Форми роботи: бесіда, робота в групах.
Лабораторний дослід №4. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинних речовин.
Хід уроку


1.     Організація класу до уроку.
2.     Актуалізація опорних знань.
Бесіда:
1)Що таке розчин?
2)Які компоненти утворюють  розчин?
3)Що таке масова частка розчиненої речовини в розчині?
4)Як обчислити масу розчиненої речовини в розчині?
5)Як обчислити масу води в розчині?
6)Як краще відміряти воду?
7)Які існують правила техніки безпеки під час виконання лабораторних робіт?
   Мотивація  навчальної діяльності.
   Навчитися самостійно готувати різні розчини із заданою масовою часткою,які часто застосовуються в побуті.
3.     Вивчення нового матеріалу.
Приготування розчинів.
Уміти готувати розчини повинен кожен-це життєво необхідно. Під час приготування їжі ми готуємо різні розчини.
1)Наприклад, для приготування сиропу використовуємо 20% розчин цукру. Цукровий сироп використовують для виготовлення фруктових компонентів.
Розв’яжіть задачу, знайдіть масу розчиненої речовини та об’єм води, необхідні для приготування 200г сиропу.
2)Для розморожування риби з метою збереження корисних речовин, морожену рибу вимочують у 10% розчині кухонної солі.
Розв’яжіть задачу, знайдіть масу розчинної речовини та об’єм води, необхідні для приготування 200г розчину . Вчитель перевіряє розв’язані задачі і демонструє розчинення речовин, приготування розчинів.

1 розчин. = =40гр
На терезах вчитель зважує 40г цукру
=200г-40г=160г
V=
p( O )=1г/мл
V( O )= =160. Об’єм води 160мл.
В мірному циліндрі відміряємо об’єм води, перемішуємо скляною паличкою.
2розчин. = =20г
На терезах вчитель зважує 20г кухонної солі.
=200г-20г=180г
V= p( O)=1 г/мл
Об’єм води 180мл.
V( O)= =180мл.
В мірному циліндрі відміряємо 180 мл. води, виливаємо в склянку, насипаємо 20г солі і перемішуємо.
Лабораторний дослід №4. Виготовлення розчинів із заданою масовою часткою.
   Перед тим, як готувати розчин, пригадаємо правила техніки безпеки під час роботи з речовинами і скляним посудом.
   Клас  ділимо на три групи.
   Кожна група розраховує масу речовини і води, необхідних для приготування розчинів.
   Вчитель роздає картки.
Завдання для 1 групи:
Приготувати 170г розчину з масовою часткою кухонної солі 5%. Обчисліть кількість солі і води для його приготування.
Завдання для 2групи:
Приготувати 60г розчину з масовою часткою кухонної солі 15%.
Обчисліть кількість солі і води для його приготування.
Завдання для 3 групи :
Приготувати 150г розчину  з масовою часткою кухонної солі 10%. Обчисліть кількість солі і види для його приготування.
Розв’язати задачі і приготувати розчини.
Закріплення знань
1.     При розв’язувані задач і обчисленні маси речовини ми використовували формулу…?
2.     Яку речовину ми застосовували як розчинник ?
3.     Чому воду ми не зважували , а відміряли мірним циліндром?
4.     Компонент, якого в розчині більше, називають….
5.     Компонент, якого в розчині менше, називають…
6.     Які розчини ви готуєте вдома, на дачі, для обприскування дере в?
4.     Домашнє завдання
Виготовити водний розчин кухонної солі масою 300г з масовою часткою 15%.




Немає коментарів:

Дописати коментар