Сторінки

середа, 23 квітня 2014 р.

Виховна година




Міжнародний день Землі, який відзначається 22 квітня, можна сміливо назвати самим глобальним святом на нашій планеті. Це свято підтримується Організацією Об'єднаних Націй, оскільки воно спрямоване на збереження загального місця проживання всіх людей.
    Міжнародний день Землі — це своєрідна масштабна акція, спрямована на привернення уваги всіх людей до існуючих і ймовірним проблемам нашої планети. Більшість з них стосуються питань охорони навколишнього середовища, глобального потепління, збереження рослинності на планеті і т.д. У зв'язку з цим одним з основних заходів цього свята вважається озеленення вулиць, міст, країн.
 Це свято відзначається для того, щоб звернути увагу людства на те, що багатства Землі потрібно берегти, щоб передати їх наступним поколінням людей.


Планета ЗЕМЛЯ

Тепер мені Землю цікаво вивчати
І виникли в мене питання свої.
Про нашу планету я все хочу знати,
Відкрийте, будь ласка, секрети її.
— Земля має форму кулясту — знайому.
Всередині — жар, наче сонце горить.
Там всі речовини у стані рідкому,
І все це в ядрі безперервно кипить.
Тверда оболонка його огортає
Або літосфера навколо ядра.
Частина, що зверху її покриває,
На нашій планеті — земна є кора.
В корі є западини дуже глибокі,
Там води озер, океанів, морів.
На материках є ще й гори високі.
Великих багато й малих островів.
— А де ми живемо? Дозвольте спитати!
Бо сумніви є до цієї пори.
— Людина і звірі, жуки і пернаті,
Живуть на поверхні земної кори.
Тут люди вирощують різні рослини,
І плавають в морі, у небо летять.
Корисні копалини є на глибинах,
І людям їх треба для себе дістать.
Та нас на поверхні чека небезпека,
З земною корою пов’язане все.
З вулканів розноситься попіл далеко,
Не раз землетрус нашу землю трясе.
Розплавлена лава, що магмою зветься,
Нестримно із жерла вулкана летить.
По схилах гори аж в долину несеться,
Спалити все може і знищити вмить.
— А суші поверхня і дно на глибинах
Подібні? Скажіть Ви, будь ласка, мені.
— Подібні рельєфи усюди, дитино,
Є гори й рівнини на суші, й на дні.
— Я мрію, щоб Ви мені ще розказали
Які у земної кори складники?
— Поглянь! Це породи гірські й мінерали,
Це глина в яру, та каміння й піски!
— А що таке грунт? Чи гірська це порода?
— Ні-ні! На породі ніщо не росте!
А грунт дуже цінним створила природа
І це на планеті — руно золоте!
— А чому це так? І відмінність у чому?
— В грунтах речовини поживні всі є,
Волога й повітря у грунті м’якому.
І кожна рослинка вживає своє.
— А хто, крім рослин у грунтах проживає?
— Це гарна домівка тваринкам дрібним!
Черв’як там і мишка, і кріт хатку має,
Личинки й жуки також селяться в нім!
— Я прошу Вас дуже, мені розказати,
Корисні копалини, що це таке?
— Це газ і вугілля, граніти і нафта,
Знайти сіль і срібло — завдання важке.
Вони залягають на різних глибинах,
Хоч дещо у нас під ногами лежить.
Без них обійтися не може людина,
Без деяких просто не зможе прожить.
— А що з них уміє людина робити?
Без чого у світі нам не обійтись?
— Без солі кухонної нам не прожити.
Мій любий, до світу цього придивись!
Людина метали з руди виплавляє,
З металу будує мости й літаки!
Вугіллям і торфом — свій дім зігріває,
А з нафти — горюче й мастила тривкі.
Усе научилась робити людина,
Хоч доля людей на Землі непроста.
Пісок під ногами, граніт є і глина,
Тому ми будуєм красиві міста.
 Я щиро вам вдячний і дуже щасливий!
Про нашу планету все буду я вчить.
Земля наче казка, замріяне диво
Круг Сонця у космосі чорнім летить!

Немає коментарів:

Дописати коментар